Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Welke goede bacterien bedoel je??
pH van 1 overleeft niets denk ik. Anders waren de bacterien vast wel gemuteerd, net als bij antibiotica.

Na de maag komt alles in de darm. Daar wordt de pH weer hoger en kunnen alle goede darmbacterien het voedsel verteren. Deze darmbacterien heeft elk dier in zich... Die komen niet elke keer door de mond naar binnen volgens mij.
Als pup weet ik het niet. Maar als ze eenmaal in de darm zitten vermeerderen ze zich daar. Ze zijn anearoob, ze zijn dus geen zuurstof nodig.
Wat doen ze eigenlijk met een dier die zoveel antibiotica heeft gehad dat de darmflora zelfs achteruit is gegaan??? Weet ik ook niet, misschien dan toch door voer?
[quote="Lizzy"]
Maar dat de bacterie resistent is tegen antibiotica wil nog niet zeggen dat de bacterie blijft leven in maagzuur met een pH waarde van 1!

En nogmaals, koolhydraten hebben invloed op de pH waarde van het maagzuur.
[/quote]
lijkt me logisch, ik denk idd dat je het meer moet zoeken in omgevingsfactoren, dus in de zuurte van het maagzuur, doordat honden door het eten van brokken minder zuur maagzuur hebben zij dus eerder ziek worden van bep. bacterieën. Ik zie het net als bij mensen, doordat wij tegenwoordig in een sterielere omgeving opgroeien als vroeger, zijn wij mensen nu vatbaarder voor allerlei ziektes, we leven eigenlijk te schoon. Weg met de poetsdoek en desinfecteerende sopjes! ;D.
HELP, een interessant onderwerp, maar ik heb geen idee.
Geef je geen probiotics om het klimaat voor de bacterien in de darm beter te maken? Dus dat ze een betere voedingsbodem hebben en daarom beter kunnen voortplanten en zo weer op niveau komen???
Volgens mij heb ik dit ergens gehoord, maar t kan zijn dat ik niet precies weet waar de klepel hangt!!!
[quote="Nitus"]
[quote="Lizzy"]
Maar dat de bacterie resistent is tegen antibiotica wil nog niet zeggen dat de bacterie blijft leven in maagzuur met een pH waarde van 1!

[/quote]
lijkt me logisch, ik denk idd dat je het meer moet zoeken in omgevingsfactoren, dus in de zuurte van het maagzuur, doordat honden door het eten van brokken minder zuur maagzuur hebben zij dus eerder ziek worden van bep. bacterieën. Ik zie het net als bij mensen, doordat wij tegenwoordig in een sterielere omgeving opgroeien als vroeger, zijn wij mensen nu vatbaarder voor allerlei ziektes, we leven eigenlijk te schoon. Weg met de poetsdoek en desinfecteerende sopjes! ;D.
[/quote]

Er wordt toch ook gesteld dat veel kinderen al die allergien ontwikkelen omdat wij te schoon zijn en de kinderen minder buiten komen?
[quote="laura"]
[quote="Nitus"]
[quote="Lizzy"]

[/quote]
[/quote]

Er wordt toch ook gesteld dat veel kinderen al die allergien ontwikkelen omdat wij te schoon zijn en de kinderen minder buiten komen?
[/quote]

Ja, dat bedoel ook.
Dit is echt interessant, maar moet nu mijn hondjes uit gaan laten, tot straks
We hebben al eerder het vraagstuk gehad: overleeft een goede bacterie het maagzuur van de hond. Volgens mij had iemand daar het antwoord op gegeven dat een klein percentage van deze nuttige bacteriën wél levend de maag verlaten en dus in de darm terecht komt en zich daar razendsnel vermenigvuldigd. Maar hoe dat ook alweer kwam en hoe het zat... ik weet het niet meer! Ik ga wel even zoeken naar de oude discussie!
hallo ik vond dit best een interresant onderwerp
maar ik had een vraagje mijn hond is 3 maanden een amerikaanse stafford
hij kreeg al anderhalve maand regelmatig duck en nu istie helemaal over op duck en hij krijgt af en toe vers vlees
en nu hoorde ik jullie nog wel is zeggen over jongen honden maar kan het bij de mijne kwaad dan?
duck istie helemaal gek op en dat vlees ook en heb volgens mij nergens problemen mee
groetjess
[quote="MARCELDH"]
hallo ik vond dit best een interresant onderwerp
maar ik had een vraagje mijn hond is 3 maanden een amerikaanse stafford
hij kreeg al anderhalve maand regelmatig duck en nu istie helemaal over op duck en hij krijgt af en toe vers vlees
en nu hoorde ik jullie nog wel is zeggen over jongen honden maar kan het bij de mijne kwaad dan?
duck istie helemaal gek op en dat vlees ook en heb volgens mij nergens problemen mee
groetjess
[/quote]

Wat bedoel je met vers vlees?

Maar nee hoor, dit kan beslist geen kwaad. In tegendeel!
[quote="Twister"]
Maar als het zo is dat de graan de PH waarde van het maagzuur omhoog haalt, ligt het er dan ook niet aan welk kvv je voert? Duck bevat bijv. best veel graan....
[/quote]Nou, dat valt bij mijn weten wel mee. Volgens mij praat je over 12 of 14% koolhydraat of zo. Brokken praat je over 70% koolhydraat....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door