Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoeveel kilo eten ligt er meestal in jouw diepvriezer (per hond) ?

Minder dan 50 kilo
19
38%
Tussen de 50 en de 100 kilo
22
44%
Tussen de 100 en de 150 kilo
4
8%
Meer dan 150 kilo
5
10%
Door *Dorothea*
Een inloopvriezer dat lijkt me wel wat.  :)
Ik zag laatst een zeecontainer die dienst deed als vriezer, m´n barfhart ging sneller kloppen toen ik er in stond: wat een ruimte, zo één wil ik ook!
Door EdwinK
Cindy de Wolf schreef: Ik heb zo'n 1100 kg aan opslagcapaciteit en ze liggen gemiddeld genomen ook tjokvol. Maar goed ik heb dan minimaal 6 middelgrote honden (<30kg) te voeden en af en toe (meer toe dan af ;D) eten de overige 3 van mijn ouders ook weleens een hapje mee.
1100 kilo... Wow.

Ik heb nu een vriezer van ongeveer 100 liter en die is helemaal voor Brenda, en dan nog een klein vriesvakje, die eigenlijk voor mij is, maar daar ligt ook nog eens spul voor Brenda in.

(edit: kwam zojuist tot de ontdekking dat de vriezer akelig leeg begint te raken, maar mijn geldvoorraad ook... :( )
Laatst gewijzigd door EdwinK op vr 17 nov 2006, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door peerle
jeej, bedankt voor al jullie reacties tot nu toe  :) Nee ik zou duidelijk géén pionier zijn in de barfwereld door 50 kilo voedsel op te slaan  ;D !

heel herkenbaar ook dat de meeste van jullie stiekem aangeven toch nog wat meer ruimte te willen... ;)
Door Cindy de Wolf
EdwinK schreef: 1100 kilo... Wow.

Ik heb nu een vriezer van ongeveer 100 liter en die is helemaal voor Brenda, en dan nog een klein vriesvakje, die eigenlijk voor mij is, maar daar ligt ook nog eens spul voor Brenda in.

(edit: kwam zojuist tot de ontdekking dat de vriezer akelig leeg begint te raken, maar mijn geldvoorraad ook... :( )
Ben verkooppunt van carnibest geweest en daarvoor had ik aardig wat vriesruimte nodig, omdat ik niet veel heen en weer wilde rijden. Toen ik hiermee stopte zijn de vriezers blijven staan en op de een of andere duistere reden blijven ze ook vol liggen. Eigenlijk wil ik er in de toekomst wel 1 of 2 wegdoen. Want dit is redelijk absurd, zelf in mijn ogen ;D
Door pike
Toen ik begon met barfen had ik een tafelmodel vriezer voor onszelf, nou veels te klein dus. Er kwam ook nog een hondje bij. Dus ook een grotere vriezer erbij, ca. 200 liter extra. Ze liggen nu beide vol, voor onszelf en de meeste ruimte is voor de honden (die wegen 12 en 16 kilo). Eigenlijk is het nog steeds te weinig, want om de 2 à 3 weken doe ik een bestelling en rijdt ik langs de slachter om nieuw in te slaan. En dan moet ik goed opletten anders kan ik het niet kwijt!
Door tt-tjes
Ik heb een vrieskist van 450 ltr. Die ligt voor 3 kwart vol met barf en kvv voor de hondjes, de rest is voor onze eigen spullen.
Door jantjehermien
Ik heb een diepvries van 250 liter voor de honden.Zit tjokvol,dus mn voor eigen spul 120 liter is ook al bijna door barfspul ingenomen.Heb een Newfoundander en 2 Duitse Herders.groetjes Jeanet.
Door EdwinK
Cindy de Wolf schreef: Eigenlijk wil ik er in de toekomst wel 1 of 2 wegdoen. Want dit is redelijk absurd, zelf in mijn ogen ;D
Je zit niet toevallig in mijn buurt? Ik kan wel een grotere vriezer gebruiken.
Door Nitus
Ik heb 640L vriezerruimte (ongeveer 300 kilo) waarvan ongeveer 30L voor onszelf :D. Ik kan dus aardig wat kilo's kwijt maar gemiddeld genomen ligt hier rond de 100 kilo in de vriezer. Ik heb een Oud Duitse Herder van ongeveer 35 kilo en een Rottweiler van 34 kilo en die eten samen ongeveer 1,5 kilo per dag.
Door bas rouge
Ik heb twee vriezers, beide niet enorm en ik schat dat ik in totaal een 120 kilo kan invriezen. De vriezers zijn beide wel eigenlijk altijd vol en ik zou graag meer vriescapaciteit willen hebben maar kan hiermee goed uit de voeten. Het is voor een hondje van 9 kilo en twee honden van 38 en 32 kilo en een poesje (die steeds meer barf blieft, joechei!).
Door tigger
Ik heb minder dan 50 kg in mijn kleine vrieskistje. Toen ik alleen cb gaf kon er precies 50 kg van in. Nu ik met Ginger barf heb ik minder effectieve ruimte, vanwege de minder goed stapelbare botten ed..
Een grotere vriezer staat op mijn verlanglijstje....maar eerst maar een bijpassend huis zoeken  ;) ;D.
Door K@rin
wij hebben 6 (eigenlijk 51/4  ;) ) honden en 3 katten, die voor het grootste gedeelte op Carnibest zitten en af en toe een Barfhap tussendoor krijgen.
In totaal ca. 1000 L  vriesruimte.
1 vriezer ca. 400 L voor pens en barfhappen
1 vriezer ca. 600 L, ca. 100 L voor ons zelf en de rest, ca. 500 L, voor de CARNIBEST
Door tieneke
*Karin schreef: wij hebben 6 (eigenlijk 51/4  ;) ) honden en 3 katten, die voor het grootste gedeelte op Carnibest zitten en af en toe een Barfhap tussendoor krijgen.
In totaal ca. 1000 L  vriesruimte.
1 vriezer ca. 400 L voor pens en barfhappen
1 vriezer ca. 600 L, ca. 100 L voor ons zelf en de rest, ca. 500 L, voor de CARNIBEST
Ca 100 liter voor jullie zelf?  :o  stelletje dierenbeulen!  :2funny:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door