Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pauline
Ik vind 1x per dag ook een goede optie! Ik moest er in het begin ook aan wennen hoor en met mij de jongens ook. Maar dat duurt een paar dagen en dan weten ze niet beter meer.

Ik gaf in het begin op de momenten dat ze normaal 's ochtends hun maaltijd kregen een stukje runderlong of een pensstaafje.
Door Moos
Pauline schreef: Ik heb dus altijd geleerd (en gelezen) dat als je b.v. 3 of 4 dagen KVV voert, je de andere dagen barfen kunt zonder al te precies op de percentages te letten Marloes.

Je zou dus ook op die dagen alleen barf-materiaal kunnen voeren. Als je b.v. kipdrummets koopt kun je er wel zo'n 3 voeren voor 75 gram hoor! ;)Het is wel zaak om dan vooral dat te voeren wat niet in de KVV zit, maar dat had jij al begrepen lees ik.
Dus ik zou dan in principe gewoon 3 of 4 dagen echt alleen maar Barf kunnen geven? Dus Saar bijvoorbeeld alleen een kippenvleugel en dan verder geen Rodi? Dan krijgen ze geen tekorten?

Als ik Rodi pens/hart rund/groente of lam/rijst geef dan zit daar niet al veel kip in toch? of stiekem toch wel?
Door Moos
Lizzy schreef: Je zou natuurlijk Moos ook 1 keer per dag eten kunnen geven en dan bijv. 1 vaste dagje per week.
Vastendagje vind ik zelf niet zo'n fijn idee ;)

Het lastige van Moos maar 1 maaltijd geven is dus dat Moos darmen heeft die nogal snel ontregeld raken als er teveel in een keer gevoerd wordt.

Maar ik ga denk ik proberen wat Pauline zei! 1 keer per dag iets van kippenvleugel of lamsrib voeren op de Barf dagen en dan 's ochtends iets heel erg kleins voor Saar, en Moos gewoon wat Rodi.

Zou ik bijvoorbeeld 's ochtends iets van yoghurt ook kunnen geven?
Laatst gewijzigd door Moos op ma 13 nov 2006, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pauline
Ik heb dit ff gepikt uit een andere topic:
Lizzy schreef: Aangezien je (nog maar ;) ;D - bedoel het positief hoor!) 3 daagjes zelf samenstelt, denk ik dat je je helemaal niet druk hoeft te maken om percentages. Dat wordt pas interessant als je meer als de helft zelf samenstelt.
Dus als jij 4 dagen Rodi blijft voeren, kun je de 3 barfdagen geven wat je wilt.

Yoghurt 's ochtends voor Saar vind ik een prima plan Marloes. Dat heb ik ook een tijdje gedaan, of een schepje Huttenkase ofzo. Het is een kwestie van proberen, maar je zult zien: voordat je het weet gaat het vanzelf! :)
Door Lizzy
Moos schreef: Vastendagje vind ik zelf niet zo'n fijn idee ;)

Het lastige van Moos maar 1 maaltijd geven is dus dat Moos darmen heeft die nogal snel ontregeld raken als er teveel in een keer gevoerd wordt.

Maar ik ga denk ik proberen wat Pauline zei! 1 keer per dag iets van kippenvleugel of lamsrib voeren op de Barf dagen en dan 's ochtends iets heel erg kleins voor Saar, en Moos gewoon wat Rodi.

Zou ik bijvoorbeeld 's ochtends iets van yoghurt ook kunnen geven?
OK, ja dan houdt dat op. Maar probeer inderdaad de manier van Pauline!!

Yoghurt 's morgens is prima hoor. Eventueel met een stukje appel of een stukje banaan en een schepje rauwe honing. Je kunt yoghurt eventueel afwisselen met kwark, rigotta, huttekase.

Nou, als je dan 4 dagen Rodi geeft, dan is het zeker mooi als je dan die andere dagen vooral wat 'kluifwerk' geeft in de vorm van (wat dan inderdaad niet in Rodi zit en bij mijn weten? Zit daar echt geen kip en geen eend en geen vis in) : kippendingen (nekken, karkassen, etc), eendennekken, hele vette visjes (de meeste visboeren verkopen diepgevroren sardientjes. Je kunt er dan 1 uithalen en opvoeren), kwarteltje, stukje konijnenbout, etc.
Door Moos
Lizzy schreef: OK, ja dan houdt dat op. Maar probeer inderdaad de manier van Pauline!!

Yoghurt 's morgens is prima hoor. Eventueel met een stukje appel of een stukje banaan en een schepje rauwe honing. Je kunt yoghurt eventueel afwisselen met kwark, rigotta, huttekase.

Nou, als je dan 4 dagen Rodi geeft, dan is het zeker mooi als je dan die andere dagen vooral wat 'kluifwerk' geeft in de vorm van (wat dan inderdaad niet in Rodi zit en bij mijn weten? Zit daar echt geen kip en geen eend en geen vis in) : kippendingen (nekken, karkassen, etc), eendennekken, hele vette visjes (de meeste visboeren verkopen diepgevroren sardientjes. Je kunt er dan 1 uithalen en opvoeren), kwarteltje, stukje konijnenbout, etc.
Ik heb het allemaal genoteerd; onwijs bedankt! (en jij uiteraard ook Pauline!)

Ik ben ook blij te horen dat naar jouw weten er inderdaag geen kip of eend in de Rodi zit; aangezien dat goed kluifwerk is voor die dwergjes van me ;)

Ik zag dat konijnenbout in de aanbieding is bij de supermarkt hier; dat kan ik dus ook kopen voor ze; dat is geen te hard bot ofzo?
Door *Dorothea*
Moos schreef:
Ik zag dat konijnenbout in de aanbieding is bij de supermarkt hier; dat kan ik dus ook kopen voor ze; dat is geen te hard bot ofzo?
Bij de aldi verkopen ze nu konijnendelen (vriesvak). Volgens mij zijn dat kleinere stukjes, scheelt jou weer wat hakwerk. Ik dacht dat een doos van 1 kg 6.99 kost.
Door Moos
Dorothea2 schreef: Bij de aldi verkopen ze nu konijnendelen (vriesvak). Volgens mij zijn dat kleinere stukjes, scheelt jou weer wat hakwerk. Ik dacht dat een doos van 1 kg 6.99 kost.
Oke; bedankt voor de tip!

Maar ze kunnen alles 'wat konijn is' eten zeg maar?
Door Mieke L.
Konijn is niet zo hard. Zelfs die kleine van mij at het makkelijk toen hij nog stukken jonger was.
Ik haal het op de markt bij de poelier daar betaal ik maar 4,95 voor 2 kg voorpoten (ook voor haas trouwens)
Door Mevroi Kruim
Konijn kunnen mijn katten ook goed aan dus ik denk dat jou witte pluisjes dat ook wel kunnen  ;)
En wat betreft 1x per dag voeren: Plien d'r tip is heel goed (uiteraard) en wat je zou kunnen doen is heel geleidelijk aan het ontbijt steeds kleiner maken en het diner groter. Dan is het niet zo'n overgang voor Moos. Hetzelfde kun je doen met een vastendag: dinertijd verschuiven naar steeds later, en steeds een beetje meer, en dan de volgende dag een steeds kleinere maaltijd,  en de ochtend erna weer een ontbijt, dat je dan geleidelijk aan verschuift naar de avond.
Door Pauline
Kruimel schreef: En wat betreft 1x per dag voeren: Plien d'r tip is heel goed (uiteraard)
Plien voelt zich bijzonder vereerd door de lieve complimentjes van jullie allemaal (Lizzy, Olga, Marloes), maar wil hem graag ook retourneren: Dankzij jullie heb ik al zoveel geleerd dat ik nu zelf ook eens zinnige adviezen kan geven! :-* :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door