Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
pike schreef: De  eerste keer heb ik de voorraad in de vriezer gestopt maar: Als er geen drupje vocht meer inzit valt er dan nog wat te vriezen? Toen ik de doos eruithaalde, en ik ermee rammelde, had ik gewoon nog dezelfde lichtgewicht droge "erwtjes", ze rammelden lekker in de doos. Is gewoon koel houden niet voldoende denk je?
Als ze echt super-droog zijn gewoon in een goed afgesloten pot doen.
Zelf droog ik niets echt heel droog omdat het hier toch zo op is.
Door Golum
tieneke schreef: Schijnbaar toch te kort gedroogd,vlees wat lang gedroogd is en dus keihard is kun je voor langere tijd in een goed afgesloten pot bewaren.
Grotere hoeveelheden gewoon in de vriezer bewaren  ;)
Ik denk t ook.. Voortaan maar wat langer drogen dan  :)
Door pike
tieneke schreef: Als ze echt super-droog zijn gewoon in een goed afgesloten pot doen.
Zelf droog ik niets echt heel droog omdat het hier toch zo op is.
wat is dat toch met die Nollebakkers van jou  ;D ;D volgens mij kan jij net zo goed helemaaaaal niet drogen!
Door tieneke
pike schreef: wat is dat toch met die Nollebakkers van jou  ;D ;D volgens mij kan jij net zo goed helemaaaaal niet drogen!
Het zijn echt 2 wilde zwijnen  >:( half uurtje geleden was het voedertijd  :P en echt ze breken de tent af...snel de kalfsschouder gepakt en Jaco liet ze naar buiten...het vlees raakte de grond niet eens en ze moesten er even flink werk van maken maar toen was het dan ook weer voorbij...nu liggen ze uit te buiken op hun bed  ::)
Door Nynke
Ik gooi alles wat ik gedroogd heb in de vriezer en haal er dagelijks een paar stukjes uit voor belonen bij het wandelen. Ik vind kipfilet het fijnst om te drogen, het laat makkelijk los van de roosters. Een week of 3 geleden heb ik lamslever gedroogd, wat een drama !!!! Ik was minstens een kwartier per rooster bezig om het los te krijgen !! >:( >:(
Door tieneke
Nynke F schreef: Okee Leo, dat zal ik de volgende keer doen, dan probeer ik het nog wel eens een keer.
Effe uitwringen  :P met een stevig stuk keukenrol gaat nog beter.
Door Golum
Leo schreef: eerst even goed droog deppen voor je het op het rooster legt!  ;)
Ik heb alles in een oude theedoek gedaan en zo drooggewreven..
Door Mevroi Kruim
Het gedroogde spul goed laten afkoelen en uitdampen alvorens het in een afgesloen pot te doen. Er komt nog vocht mee met de warmte en die moet er eerst uit. Dan blijft het echt heel lang goed buiten de koeling, mits het ver genoeg gedroogd was.
Lever kan idd een ellende zijn, ik had runderlever, goed afgedroogd en gewrongen maar evengoed nog een gepier om het van de roosters af te krijgen  >:( Had het deze keer niet zo gortdroog gemaakt, dat scheelt ook wel.
Door pike
Ik gebruik graag long, droogt goed, laat goed los, is ideaal trainingssnoep want het heeft nauwelijks voedingswaarde. En als het echt goed droog is (en inderdaad afgekoeld en uitgedampt zoals KRuimel schrijft), ja dan hoeft het echt niet in de vriezer, want drogen is ook een manier van conserveren.
Als je pens héél licht laat ontdooien, dus dat je wel nog steeds een stevig blok hebt, kun je daar heel goed héél dunne plakken van snijden, die laten zick ook heel mooi drogen en dan heb je lekkere knabbelsnacks!
Door pike
Ja hier ook  :D :D Mijn man zei het lijkt wel een koeiestal hier  ;D ;D maar de lucht is ook weer snel weg als het eenmaal gedroogd is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door