Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
Nou, Ikijok eet ook gerust in de pissende regen, maakt hem niets uit! :D Het bottenwerk krijgt hij ook altijd buiten (kleedje werkt niet bij hem). Spier- en orgaanvlees krijgt hij gesneden in zijn voerbak en dan eet hij binnen. Alleen als er groentenmix doorheen zit, loopt hij soms wat te grutten en te tutten en om te voorkomen dat hij zijn groente van het vlees gaat schudden (en mijn hele keuken onder zit), geef ik ook dat buiten....

Leuk om jullie reacties te lezen!

Rachel.
Door Bianca1
tot op heden hebben wij alleen een balkon en alles wordt binnen gegeten, behalve pens. dat wil ik echt niet binnen hebben....dus ik wacht gewoon tot het droog is.
Door Borke
Ik vind het zelf niet zo geslaagd als Borke buiten in de stromende regen staat te eten, dan komt er daarna een kletsnatte hond naar binnen.
Hij eet met mooi droog zonnig weer buiten en vanaf najaar/winter eet hij in zijn bench binnen.

Vis en pens eet hij altijd buiten en ik hou rekening met de weersvoorspelling wanneers ik dat ontdooi.
Door java
Onze doggy's eten altijd buiten op het gras, als het heel slecht weer is kruipen ze in hun hokken. Ook niet altijd leuk want dan moeten de dekens gewassen worden. Maar ach twee hondenhokken met daarin twee hevig knagende beesten geeft je een echt oergevoel !!! ;)

groetjes Will
Door Sanyo
In principe wordt er buiten gegeten.
Ik voer niet op vaste tijden dus meestal is het wel mogelijk om een droog moment af te wachten.
Mocht het nu toch een keer voor komen dat het plenst van de regen, dan moeten van mij ze binnen eten. De honden hebben er geen probleem mee om nat te worden, maar ik heb niet zo'n zin in natte honden na het eten.

Jory krijgt kvv, dus dat geeft geen enkel probleem.

Sanne barft en wil er binnen, perse mee in haar mand gaan liggen. Die gaat er ziewiezo mee slepen. Aangezien ik geen zin heb aan vieze kussens, heb ik nu de oplossing gevonden om haar in de wc  :D te laten eten.
De deur gaat op een kier, en ze wacht als ze klaar is met eten tot ik de deur open doe, zodat ze er weer uit mag.
Dan hoef ik maar een klein stukje even te dweilen.
Alles is dan al helemaal schoongelikt, klusje van niks dus!
Door Ellen Els en Nina
KVV meestal binnen in de voerbak.
BARF-dagen afwisselend binnen en buiten, afhankelijk van het menu en het weer. Maar als het regent kies ik vaak voor binnen. Ik heb dan de keuze tussen poetsen van natte hond of etensresten van een kleedje. Ik kies dan meestal voor het tweede. Behalve bij maaltijden met pens en vissenkoppen, dan toch maar naar buiten. ;)
En Nina maakt het niets uit, als ze maar kan eten! ;D
Door geer
Hier eten ze altijd in een lege bench binen, even lappie erdoor, klaar. Weer of geen weer. Nu moet ik daar wel eerlijk bij bekennen dat ik ook geen tuin heb... ;)
Door Bernadette
Hier eten ze buiten. Ik heb nog wel voerbakken, maar daar staat alleen nog maar water in hier.

Het maakt ze niets uit of het vriest, regent, onweert zelfs! Ik moet er alleen bij blijven, dus ik zoek meestal wel een plekje waar we beschut kunnen staan.
Door Kynida
Tot voor kort bij mooi weer buiten en bij slecht weer binnen op een oud dekbedovertrek. Gister echter heb ik wat anders geprobeerd. Ik was het eten aan het klaarmaken en alle dieren liepen te draaien om me heen en Lilly liep te springen als een gek en opeens was ik het werkelijk VRESELIJK zat. Dus ik heb ze allemaal met kop en kont de keuken uitgeslingert (figuurlijk  ;)) en ze één voor één de keuken ingeroepen voor hun eten. Netjes om de beurt en dat beviel ontzettend goed ;D
Door tieneke
Hier eten ze meestal met weer en wind buiten,met echt extreem koud winterweer rond de -20 s'morgens vroeg (en ik dus erbij blijf brrrr) mogen ze binnen eten wat trouwens zo is weggewerkt en niet eens de grond raakt... ::)
Het mooiste is als er sneeuw ligt en je later de bloedvlekken ziet waar de Nollebakkers lagen met hun verse lappie vlees  ;D ;D
Door chery
tiny schreef: ;) Barfen doen we buiten, daarna spoel ik de tegels even schoon ivm vliegen enzo.   Vraagje aan Beau en Senna; wat is kefir? :)
Zowel kefir als yoghurt zijn gecultiveerde melkproducten, maar ze bevatten verschillende soorten heilzame bacteriën. Yoghurt bevat een kortlevende, heilzame bacterie die het spijsverteringssysteem schoon houdt en de zich daar bevindende goede bacteriën voorziet van voedsel.

Kefir gaat verder dan dat: de goede bacteriën van kefir kunnen zich zelfs in het darmkanaal nestelen. Kefir bevat enkele zeer belangrijke rassen van goede bacteriën die over het algemeen niet in yoghurt zitten: Lactobacillus Caucasus, Leuconostoc, Acetobacter-soorten en Streptococcen-soorten. Het bevat ook heilzame gisten, zoals saccharomyces-kefir en Torula-kefir. Deze gisten domineren, beheersen en elimineren destructieve ziekteverwekkende gisten in het lichaam. Dat doen ze door binnen te dringen in het slijmvlies waar zich ongezonde gisten en bacteriën bevinden; daar vormen ze als het ware een huishoudelijk team van "uitsmijters", waardoor de darmen versterkt worden. Als gevolg daarvan kan het lichaam beter weerstand bieden aan ziekteverwekkers zoals de E-coli-bacterie en parasieten.
De actieve gisten en bacteriën van kefir hebben een grotere voedingswaarde dan yoghurt doordat ze ervoor zorgen dat je eten beter verteerd kan worden en doordat ze het milieu in de darmen schoon en gezond houden.

Doordat de samenstelling van het stremsel in kefir kleiner is dan dat van yoghurt, is kefir ook gemakkelijker te verteren. Daardoor is het een uitermate geschikt voedzaam product voor baby's, mensen met een handicap of ouderen. Wij gebruiken het voor onze honden, aangezien honden en katten niet in staat zijn lactose te verteren (en diarree krijgen als je ze gewone melk zou geven). Daarnaast is het ook geschikt als remedie bij spijsverteringsproblemen.

Naast de heilzame bacteriën en gisten, bevat kefir mineralen en essentiële aminozuren die het lichaam helpen zichzelf te genezen en te onderhouden. De volwaardige eiwitten in kefir worden gedeeltelijk verteerd en kunnen daardoor beter door het lichaam worden gebruikt. Tryptofaan, een van de essentiële aminozuren waaraan kefir rijk is, is een stof die bekend is vanwege zijn rustgevende effect op het zenuwstelsel.

Omdat kefir ook rijk is aan calcium en magnesium - mineralen die ook belangrijk zijn voor een gezond zenuwgestel - kan het toevoegen van kefir aan het dieet een buitengewoon groot kalmerend effect op de zenuwen hebben. Kefir levert een grote hoeveelheid fosfor, het op twee na belangrijkste mineraal in ons lichaam. Fosfor helpt het lichaam koolhydraten, vetten en eiwitten voor de celgroei goed op te nemen en is een belangrijk mineraal voor de instandhouding van een goede gezondheid en het op peil houden van het energieniveau.

Wat is kefir? En hoe kom je eraan?

Ze zien eruit als stukjes koraal of kleine bloemkoolroosjes en variëren in grootte van een graankorrel tot een hazelnoot. Als ze op een bepaalde manier gekweekt worden, kunnen ze wel zo groot als een hand worden!

Je kan ze krijgen op bijvoorbeeld marktplaats.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door