Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Joshii
Erik VX schreef: En waar haal je die geitensnippers dan...ik werk in Rotterdam dus dat zou net zo makkelijk zijn...
Bij het Islam Centrum op de Wolphaertsbocht in Rotterdam, ze hebben daar erg veel geschikt barf-materiaal voor goeie prijzen.
Onder de apenrots in Breda zit Bossers vlees, daar hebben ze ook regelmatig goeie aanbiedingen. Op dit moment eendenboutjes: 3,5 kg voor een tientje
Door *Dorothea*
Ik heb hier ook een beetje hetzelfde probleem. Ik barf nu iets langer dan een jaar en m´n hond wordt nog steeds niet dikker van vlees.
Ik heb hem tot voor kort elke dag toch een restje aardappels, pasta, of rijst gegeven. Hij was goed op gewicht, ik ben nu gestopt met de restjes geven omdat het toch niet echt gezond is voor de hond. Hij is nu alweer mager aan het worden, je kan z´n ribben alweer zien. Het maakt niet uit of ik een kilo of anderhalve kilo vlees per dag voer. Ik ga nu toch maar weer een klein beetje koolhydraten bijvoeren, ik weet dat het niet goed is maar zo´n wandelend geraamte is ook niet echt een goede reclame voor BARF.

Hé Erik, je hebt een mooie hond zeg, leuke honden die vizsla´s !
Door pleuntje
Bandit is ook zo'n wandelend geraamte. Hij krijgt ook 1 kilo bibi per dag.
Hij krijgt momenteel alleen de natuurmix, kip en de bibimix. Omdat zijn ontlasting niet altijd geweldig is. Waarschijnlijk verteert hij de lammix minder goed. Zou ik dat toch weer eens kunnen proberen? Zou hij daar wel weer wat dikker van worden?
Hij krijgt wel af en toe iets anders. Ik ben nu bezig met kippennekken en penslappen. Ik wil dit langzaamaan opbouwen. Dit omdat hij de botjes van de kippennekken soms toch overgeeft hoewel hij hier wel goed op kauwt.
Door Erik VX
Tja Xam is een vrij hoge Vizsla en weegt +/- 32 kilo ondanks dat gewicht vind ik hem te slank zoals ik al eerder zij en we voeren hem nu dus was vis, kippevleugels en eieren bij. We gaan binnenkort ook even wat lamsvlees inslaan en we hopen hem daarmee dan wat te kunnen spekken.

De kippevleugels heeft hij van de week voor het eerste gehad en hij peuzelde ze helemaal netjes op. Op dit moment ligt hij in de tuin op een Mergpijp van de slager te knauwen en heeft als ontbijt 400 gram Bibi gehad.

Ik wil hem nu per week gaan wegen en een foto maken eens kijken of we dan met een maandje resultaat kunnen boeken.
Door Erik VX
Dorothea2 schreef:

Hé Erik, je hebt een mooie hond zeg, leuke honden die vizsla´s !
Thnx we zijn zelf ook helemaal weg van dit ras we vinden ze echt geweldig.....Ps wat heb jij eigenlijk voor ras een Duitse Dog??
Door Angelique
Erik VX schreef: Tja Xam is een vrij hoge Vizsla en weegt +/- 32 kilo ondanks dat gewicht vind ik hem te slank zoals ik al eerder zij en we voeren hem nu dus was vis, kippevleugels en eieren bij. We gaan binnenkort ook even wat lamsvlees inslaan en we hopen hem daarmee dan wat te kunnen spekken.

De kippevleugels heeft hij van de week voor het eerste gehad en hij peuzelde ze helemaal netjes op. Op dit moment ligt hij in de tuin op een Mergpijp van de slager te knauwen en heeft als ontbijt 400 gram Bibi gehad.

Ik wil hem nu per week gaan wegen en een foto maken eens kijken of we dan met een maandje resultaat kunnen boeken.
Denk je aan zijn tanden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je er nog mee wilde gaan showen :-\
Door *Dorothea*
Erik VX schreef: Thnx we zijn zelf ook helemaal weg van dit ras we vinden ze echt geweldig.....Ps wat heb jij eigenlijk voor ras een Duitse Dog??
Bijna goed, het is een dalmatiër  :o
Door bas rouge
Het heeft ook veel te maken met z'n leeftijd. Een gezonde opgroeiende reu met gierende hormonen door zijn lijf.

Mijn jongste hond is ook een reu van nu ruim 2 jaar (rond de 30 kilo). Hij is een tijdje echt erg mager geweest en at zeker 1200-1400 gram per dag aan BARFvoeding. Hij was verder fit en energiek dus heb mij geen zorgen gemaakt.

Sinds een tijdje merk ik dat er meer vlees op zijn ribben komt als hij deze kwantiteit krijgt en krijgt ie afwisselend 1400 gram per dag maar soms ook maar 900 gram per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door