Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#629807
Vind het niet zo raar hoor dat je de moed opgeeft. Jammer is het natuurlijk wel maar volgens mij heb je wel zo ongeveer alles uit de kast getrokken en meer kun je niet doen.
Door Jojo
#629848
Troost je, je bent niet de enige. Naast het feit dat het voor Joey moeilijk botten eten is (moet uit de hand, stikt en verslikt er anders in en op die manier ben je gerust een dik half uur met hem bezig) lust hij ook weinig orgaan. Eigenlijk alleen kippenhartjes. Maarja, daar kun je niet op leven! Dus ook hij eet weer carnibest, maar niet volledig, hij heeft ook nog barfdagen (dagje ribben als ik de tijd er voor heb, dagje spiervlees, dagje eendenekken, dagje kippenekken, dagje vis, dagje pens) dus de dingen die hij wel kan/wil eten. Maar ik ben erg blij dat ik kan terugvallen op de cb omdat hij dan toch ook orgaanvlees binnenkrijgt! En het gaat zonder kotsen en stikken binnen no-time naar binnen, das ook rete fijn voor hem (en mij)!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#629883
Jojo schreef: Troost je, je bent niet de enige. Naast het feit dat het voor Joey moeilijk botten eten is (moet uit de hand, stikt en verslikt er anders in en op die manier ben je gerust een dik half uur met hem bezig) lust hij ook weinig orgaan.
Misschien word je nu boos op mij, maar ik vind het dus toch niet oké dat wij honden fokken die (door hun korte neus en kortademigheid) geen of moeilijk botten kunnen eten.... :-\ Je mag me afschieten hoor want ongetwijfeld hou je enorm veel van je hond en dat moet ook ;) Maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel....
Door Jojo
#629886
Rovanna schreef: Misschien word je nu boos op mij, maar ik vind het dus toch niet oké dat wij honden fokken die (door hun korte neus en kortademigheid) geen of moeilijk botten kunnen eten.... :-\ Je mag me afschieten hoor want ongetwijfeld hou je enorm veel van je hond en dat moet ook ;) Maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel....
Ik snap wat je bedoeld, maar denk niet dat hier het probleem ligt, voor een bull heeft hij nl. een hele goede keel en luchtwegen, hij heeft verder helemaal geen problemen qua kortademigheid, hijgen, snurken en rochelen zoals jij ze denk ik kent! Andere franse bullen die ik ken die barfen (euh, zijn er maar 4 maar toch) hebben er geen moeite mee, dus tsja....ik weet het ook niet zo goed waar het in zit. Wel issie enorm gulzig en grokt het lieft alle in ene naar binnen. Ik kan bv. ook geen gedroogd pensstaafje geven omdat, als het eerste stukje week is, hij het hele ding zo naar binnen wil werken :o
Door *Robin*
#630108
Bailey is dan geen hond maar hij mutst ook heel erg met zijn orgaan maaltijden dus heb ik erevoor gekozen om die te malen met ei. dat eet hij wel graag.
en hij wil ook geen hele muizen, die heb ik gisteren (  :yucky: :yucky: )
ook gemalen met ei en toen at hij het ook!!!

ik snap je wel hoor!!! er zijn meer honden die geen vers of barf lusten of er hun neus voor optrekken dus ik begrijp je volkomen ;)
ook dat je je bezord maakt over de volledigheid van wat hij binnen krijgt, je bent bang voor tekorten op den duur :-\
Door Femke
#630318
*Robin* schreef: Bailey is dan geen hond maar hij mutst ook heel erg met zijn orgaan maaltijden dus heb ik erevoor gekozen om die te malen met ei. dat eet hij wel graag.
en hij wil ook geen hele muizen, die heb ik gisteren (  :yucky: :yucky: )
ook gemalen met ei en toen at hij het ook!!!

ik snap je wel hoor!!! er zijn meer honden die geen vers of barf lusten of er hun neus voor optrekken dus ik begrijp je volkomen ;)
ook dat je je bezord maakt over de volledigheid van wat hij binnen krijgt, je bent bang voor tekorten op den duur :-\

tja, als het alleen de orgaan was dan was er wel overheen te komen. Gister stond er geitenrib op het menu en runderspiervlees. Hij heeft het tot nu toe nog geen blik waardig gegund.
Het lijkt ook wel of we in een neerwaartse spiraal terecht gekomen zijn, inmiddels komt hij niet eens meer in de benen als ik eten neerzet  :-\
Door K@rin
#630323
Ik kan je alleen maar hetzelfde antwoord geven, als dat ik bij Silvia gedaan heb .......

Dat is ook één van de redenen, dat ik lekker KVV blijf voeren ............
Ik heb geen zin om koste wat het kost mijn honden tot BARF te dwingen.
Af en toe iets geven wat ze wel lekker vinden, vind ik prima.
Schijnbaar zijn er toch nog een aantal honden, die niet zo nodig weer "terug naar de natuur" hoeven, omdat de baasjes dat zo graag willen   ..............  ;)
Door Femke
#630327
Karin & Pyrs schreef: Ik kan je alleen maar hetzelfde antwoord geven, als dat ik bij Silvia gedaan heb .......

Dat is ook één van de redenen, dat ik lekker KVV blijf voeren ............
Ik heb geen zin om koste wat het kost mijn honden tot BARF te dwingen.
Af en toe iets geven wat ze wel lekker vinden, vind ik prima.
Schijnbaar zijn er toch nog een aantal honden, die niet zo nodig weer "terug naar de natuur" hoeven, omdat de baasjes dat zo graag willen   ..............  ;)

nou bij Sunday is het echt geen kwestie van 'koste wat kost' hoor, die barft gewoon hartstikke graag.
Als hier KVV op het menu staat (wat nagenoeg niet meer het geval is) dan slobbert hij binnen een mnuut zijn bak leeg en lopt daarna nog een tijdlang onrustig rond te keutelen. Heeft gewoon geen voldoening uit zijn maaltijd dan.

Ik heb gewoon twee extreme uitersten wat eten betreft, en vandaar dat ik deze knoop heb doorgehakt: Sundya op de barf, Loebas op de CB
Door Sylvi@
#630330
Ik heb hier idd ook 2 uitzonderingen :-\ de 1 eet heel graag en de ander geeft niets om eten :(

Kan me dus voorstellen dat je weer op kvv overgaat, sta op hetzelfde punt :(
Gebruikersavatar
Door Pauline
#630333
Nou Fem... je kent ook de situatie bij ons. Joep de schrokop en Joris de muts. Op het moment gaat het goed, zolang ik de botten of vasthoudt of in kleine stukjes knip. Groenten..... brrrrrr eigenlijk liever niet! In het begin moest alles van mij, maar ik heb me er ook bij neergelegd. Ik vind ook niet alles lekker tenslotte! ;)

CB eet Joris ook idd altijd goed en daarom blijf ik hem toch zo'n 2 dagen in de 2 weken CB geven. Krijgt ie in ieder geval een beetje groenten.

En dan het andere uiterste, Joep. Die alles lust, maar geen groenten of vette vis verdraagt. Tja..... :-\ :-\ :-\

Je probeert het zo goed mogelijk te doen en dat is in mijn ogen bewonderswaardig! :-*
Door K@rin
#630335
Femke schreef:
nou bij Sunday is het echt geen kwestie van 'koste wat kost' hoor, die barft gewoon hartstikke graag.
Als hier KVV op het menu staat (wat nagenoeg niet meer het geval is) dan slobbert hij binnen een mnuut zijn bak leeg en lopt daarna nog een tijdlang onrustig rond te keutelen. Heeft gewoon geen voldoening uit zijn maaltijd dan.

Ik heb gewoon twee extreme uitersten wat eten betreft, en vandaar dat ik deze knoop heb doorgehakt: Sundya op de barf, Loebas op de CB
Sunday is ook het "probleem" niet .....
Mijn opmerking gold voor Loebas .....

BARFEN OK, voor honden die het zelf willen en het er goed op doen ...
KVV OK, goed voor honden die toch graag "Vers" eten, maar niet graag aan de BARF gaan  ;)
Door Femke
#630337
Karin & Pyrs schreef: Sunday is ook het "probleem" niet .....
Mijn opmerking gold voor Loebas .....

BARFEN OK, voor honden die het zelf willen en het er goed op doen ...
KVV OK, goed voor honden die toch graag "Vers" eten, maar niet graag aan de BARF gaan  ;)
oh okee, op die fiets  ;)

Reden waarom ik zo vasthoudens ben met Loebas is dat hij echt een probleemgebit heeft wat er met KVV ook niet beter op werd  :-\
maar goed, het werkt niet, dus dan maar terug naar kvv
Door Femke
#630339
sylvi@ schreef: Ik heb hier idd ook 2 uitzonderingen :-\ de 1 eet heel graag en de ander geeft niets om eten :(

Kan me dus voorstellen dat je weer op kvv overgaat, sta op hetzelfde punt :(
nou ergens ben ik blij dat ik de enige niet ben  ;)
Door Femke
#630340
Pauline schreef: Nou Fem... je kent ook de situatie bij ons. Joep de schrokop en Joris de muts. Op het moment gaat het goed, zolang ik de botten of vasthoudt of in kleine stukjes knip. Groenten..... brrrrrr eigenlijk liever niet! In het begin moest alles van mij, maar ik heb me er ook bij neergelegd. Ik vind ook niet alles lekker tenslotte! ;)

CB eet Joris ook idd altijd goed en daarom blijf ik hem toch zo'n 2 dagen in de 2 weken CB geven. Krijgt ie in ieder geval een beetje groenten.

En dan het andere uiterste, Joep. Die alles lust, maar geen groenten of vette vis verdraagt. Tja..... :-\ :-\ :-\

Je probeert het zo goed mogelijk te doen en dat is in mijn ogen bewonderswaardig! :-*

eigenlijk waren brokken wel net zo gemakkelijk  8) 8) 8) ;)
Door Sylvi@
#630348
Femke schreef: nou ergens ben ik blij dat ik de enige niet ben   ;)
Nou ik ook, ja klinkt stom misschien, maar doet me gewoon goed dat ik niet alleen met dit probleem zit :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door