Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
Lizzy schreef: Heeejjjj, water-kefir dus! Deed je er citroen bij? En wisselde je de vijgen wel eens af met wat anders? Ik vind het nog steeds heerlijk. En als het me gaat vervelen: pech voor mij, ik blijf het nemen want ik ben na 3 jaar eindelijk van een 'nieuw' darm-akkefietje verlost!
Ja, citroen ging erbij en dat was volgens mij ook het enige. Kan me niet herrineren dat ik er vijgen bij gedaan heb want ik gruwel van die dingen. Waarschijnlijk zit daar het verschilletje :-X
Door lyadeh
sorry foutje, verwijder maar
Laatst gewijzigd door lyadeh op di 22 aug 2006, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
ok, nu weet ik dat ook, Kefir is niet legaal voor mijn dieet, omdat er ook gisten bij zijn, dus een no, no tot er voor een langer tijd rust in de darmen zijn, dan kan je het wel heel voorzichtig gaan gebruiken, ik ben helaas niet op een stadium waar ik het wel kan gaan proberen. Dus voorlopig even nog niet, maar er komt een moment waarop ik het wel kan gaan proberen....... nog even geduld zal ik wel moeten hebben ;)
Door lyadeh
Lizzy schreef: Ik wist ook niet hoor, dat het met soja-melk kon. Misschien dat ik dat ooit eens ga proberen. Aangezien ik allergisch ben voor zuivel (en ik zuivel eigenlijk sowieso een onnatuurlijke voeding voor mens en dier vind), gebruik ik zelf water-kefir. Maar ja, dat is dus niet geschikt om aan de hond te geven.

Waarom is waterkefir niet geschikt voor honden?? Onze hond is aan het ontgiften en heeft enorm last van haar huid.Ik dacht dat waterkefir  mss. de boel wat kan "verzachten"? Melkkefir durf ik niet te geven,ik weet niet of ze tegen zuivel kan.

Door Femke
Als je hond wat aan het ontgiften is kun je ook wat groene leem of clorella geven  ;)
Door lyadeh
Mo -onze hond- is niet WAT aan het ontgiften ze is enorm aan het ontgiften!!We doen het onder leiding van Tannetje.Ze kreeg drainage compositum en nu iets waar ik de naam even niet van weet.Ik hoopte  dat kefir het allemaal wat soepeler zou  laten verlopen.
Door judith1967
Ik maak ook zelf keifr-yoghurt.
Heb de "roosjes"en doe die in een glazen met geulde met de houdbare volle melk(eigen merk van bas v.d. heiden)Na een paar dagen ligt er een geleige korst boven op en soms ook wat vloeibare  erin.
Dan giet ik het af met een vergiet,en dan doe ik de "roosjes"
weer in de schone glazen pot met de volle melk.
DE rest gooi ik nog even door een theedoek,zo scheidt de wei zich mooi van de yoghurt,anders blijft er teveel wei in zitten en dan vindt ik het niet lekker,veels te zuur.Ik eet het zo met zoetstof of koudgeslingerde honing, en geef het zo(zonder de zoetstof) aan mijn honden,ze vinden het echt lekker.
Door JR
ik heb nu ook voor de eerste keer kefiryoghurt gemaakt met echte kefir,daarvoor ook met poederkefir maar dat was toch anders.
alleen heb ik een vraag over hhoe de smaak hoort te zijn;die van mij smaakt namelijk n beetje naar geitenkaas.ik heb hem 5 dagen laten staan,er zat nog niet echt een korst op maar ik had wel duidellijke wei,ik had hem gemaakt met houdbare magere melk.
Door judith1967
JR schreef: ik heb nu ook voor de eerste keer kefiryoghurt gemaakt met echte kefir,daarvoor ook met poederkefir maar dat was toch anders.
alleen heb ik een vraag over hhoe de smaak hoort te zijn;die van mij smaakt namelijk n beetje naar geitenkaas.ik heb hem 5 dagen laten staan,er zat nog niet echt een korst op maar ik had wel duidellijke wei,ik had hem gemaakt met houdbare magere melk.
Ik laat hem staan totdat er een gelige korst bovenop ligt.
Ik gebruik wel houdbare melk,maar dan volle.
Ik heb nooit geitenkaas op ,dus ik weet niet of die smaak erop lijkt.
Ik laat hem wel erg goed uitlekken,want anders vind ik hem veels te zuur.(dan brand het gewoon in mijn keel)
Door Lizzy
JR schreef: ik heb nu ook voor de eerste keer kefiryoghurt gemaakt met echte kefir,daarvoor ook met poederkefir maar dat was toch anders.
Heb je 'm niet te lang laten staan? Ik heb mijn yoghurt kefir eigenlijk nooit zo lang laten staan dat er een korst op kwam....?
Door JR
bij mij zat er ook geen korst op,en het waren net nieuwe kleine bloemetjes dus het ging nog niet zo snel,vandaar dat ik het toch 5 dagen heb laten staan.
maar hoe hoort het dan te smaken?
Door Sanyo
Ik gebruik ook altijd houdbare halvolle melk. En laat hem rustig een dag of 5 staan. Er zit dan inderdaad een gelige korst op, die zo weer weg is als ik hem door de zeef giet.
Als je nog niet zoveel bloempjes hebt en het duurt wat lang, dan zou ik wat minder melk gebruiken, totdat je bloempjes zich wat vermeerderd hebben.

Het smaakt inderdaad behoorlijk zuur! Ik meng het wel eens half met vruchtenyoghurt, die wordt dan heerlijk fris van smaak.

Maar Sanne drinkt zelfs de zure wei zo op, vind ze heerlijk!
Door Lizzy
JR schreef: bij mij zat er ook geen korst op,en het waren net nieuwe kleine bloemetjes dus het ging nog niet zo snel,vandaar dat ik het toch 5 dagen heb laten staan.
maar hoe hoort het dan te smaken?
Die van mij smaakte altijd naar hele zure koeien-yoghurt.
Door judith1967
Ja,als je nog hele kleine "roosjes"heb,dan kan je het beste de pot niet helemaal volgooien met melk,maar zo dat de "roosjes"wel onder staan.Als je "roosjes"wat groter zijn dan kan je wel meer melk gebruiken.

Ik heb nu grote "roosjes"en ik heb ze nu net afgegoten,ze  stonden vanaf donderdagavond.Meestal laat ik ze ook wel langer staan,maar dat komt dan omdat ik ze vergeet,of geen melk in huis heb.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door