Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#609386
Is inderdaad grappig.
ik kijk naar de poep en denk ach weer tijd voor iets anders.
Eigenlijk is het ook zo logisch zelf eten wij ook gezond en daar maken we ook geen studie van, dat gaat vanzelf ;D

En dat terwijl we vroeger gedachtenloos die brokken gaven, vaak zelfs zonder het etiket te lezen.
Als je je dat realiseert, wat heb je dan nog te verliezen als beginnende Barfer, hoe erg is het dan of het super gebalanceerd is of niet ::)
Door Breezer
#609389
Mijn bedoeling is dus om pakketjes te maken van bv. kip, bot, orgaan en groente. En dat allemaal in 1 zakje.
Het volgende zakje komt vis, groente en bv. huttekase.
Dan weer een zakje met rundvlees, groente, en orgaan.
Volgende zakje, lamsvlees met bot, orgaan, en groente.

En zo verder. En natuurlijk zal hij best eens een keer op een ochtend yoghurt met fruit krijgen ofzo. Of 's avonds het afsnijdsel van de kip met een beetje groente restanten en rijst.

Maar dacht dat ik dan op deze manier toch aardig goed bezig ben. Of niet soms?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#609392
Breezer schreef: Mijn bedoeling is dus om pakketjes te maken van bv. kip, bot, orgaan en groente. En dat allemaal in 1 zakje.
Het volgende zakje komt vis, groente en bv. huttekase.
Dan weer een zakje met rundvlees, groente, en orgaan.
Volgende zakje, lamsvlees met bot, orgaan, en groente.

En zo verder. En natuurlijk zal hij best eens een keer op een ochtend yoghurt met fruit krijgen ofzo. Of 's avonds het afsnijdsel van de kip met een beetje groente restanten en rijst.

Maar dacht dat ik dan op deze manier toch aardig goed bezig ben. Of niet soms?
Ja prima toch! Ik vind het super.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#609394
Breezer schreef: Mijn bedoeling is dus om pakketjes te maken van bv. kip, bot, orgaan en groente. En dat allemaal in 1 zakje.
Het volgende zakje komt vis, groente en bv. huttekase.
Dan weer een zakje met rundvlees, groente, en orgaan.
Volgende zakje, lamsvlees met bot, orgaan, en groente.

En zo verder. En natuurlijk zal hij best eens een keer op een ochtend yoghurt met fruit krijgen ofzo. Of 's avonds het afsnijdsel van de kip met een beetje groente restanten en rijst.

Maar dacht dat ik dan op deze manier toch aardig goed bezig ben. Of niet soms?
Is Huttekase invriesbaar?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#609425
-Saskia- schreef: Maar dat doe ik ook, ik heb het menu over 2 weken uitgedacht. Maar met 3 honden die ieder een kilo per dag wegkanen, is het makkelijk alle porties in setjes van 3 te maken. Met "volledig" bedoel ik dus met name het gewicht, niet dat alles in 1 zakje als complete voeding geldt. Dus 3 kippepoten, 3 lappen pens, 3 stukken kipfilet, 3 runderlappen, 3 makrelen, 3 kwartels, 3....3....3... alles 3  :D :D :D :D en dan per dag op 3 kilo uitkomen, dat weer verdelen over 3 honden en dan zijn ze alledrie blij!
  :circle:

Ooooooooooowwwww ja dat is een ander compleet, ik doe hier ook alles per 4 + kattenhoeveelheid in één zakje
Door 202Spots
#609499
Angelique schreef: Is Huttekase invriesbaar?
Tja..in principe kan je ALLES invriezen ;)
Maar er word in ieder geval op de verpakking al aangeraden om cottage cheese NIET te vriezen.(Yoghurt OOK niet)
En op elke website kan je o.a  lezen

Frozen creamed cottage cheese breaks down and becomes mushy
.
http://www.extension.umn.edu/info-u/nut ... J9644.html

Wanneer je voor zelf wil testen hoe bevroren en ontdooide cottage cheese smaakt, dan zal je de smakeloze prut de je krijgt ook niet aan je honden willen voeren.
Gewoon vers gebruiken is veel lekkerder en gezonder.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#609527
The202spots schreef:Wanneer je voor zelf wil testen hoe bevroren en ontdooide cottage cheese smaakt, dan zal je de smakeloze prut de je krijgt ook niet aan je honden willen voeren. Gewoon vers gebruiken is veel lekkerder en gezonder.
Nou mijn smaakpapillen werken echt anders dan die van mijn honden! Persoonlijk vind ik cottage cheese echt niet te vreten! Ik ga er spontaan van kokhalzen maar mijn honden vinden het heerlijk. Dus zolang zij het nog eten, vind ik het ook goed ;)
Door tieneke
#609559
Angelique schreef: Is Huttekase invriesbaar?
Gaat net als yoghurt schiften,en eerlijk gezegd vind ik het zonde om in te vriezen....hier krijgen ze 1 maal per week ieder een half potje(1 ons) vers uit het bakkie in het bekkie :P
Door tieneke
#609560
Rovanna schreef: Nou mijn smaakpapillen werken echt anders dan die van mijn honden! Persoonlijk vind ik cottage cheese echt niet te vreten! Ik ga er spontaan van kokhalzen maar mijn honden vinden het heerlijk. Dus zolang zij het nog eten, vind ik het ook goed ;)
Ik hoef het ook niet,geef mijn portie maar aan Fikkie ;D ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op zo 06 aug 2006, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pyts
#609573
Ik voer ook nog volledig, dat wil zeggen...elke dag praktisch alles, rmb/spier dan wel orgaanvlees/groentemix en wat restjes...

Ik zou echt liever gewoon een kilo kippennek ontdooien dan dat over de dag voeren.

Dan de volgende dag een halve kilo spier/halve kilo orgaan

En dan een dag vanalles wat...zoiets. En dan van meerdere diersoorten. Maar dat kan dus ook? :-[
Gebruikersavatar
Door Miekie
#609633
Ja,dat kan zeker.Ik doe het ook zo.Ik vind het veel leuker om m'n honden eens een flink geiteribstuk van een kilo te geven of een lekkere lap vlees.Als ik per dag compleet zou willen voeren krijgen ze maar 2 ribjes ofzo en een lapje vlees.Beetje saai en veel minder kauwplezier!
Door 202Spots
#609711
Rovanna schreef: Nou mijn smaakpapillen werken echt anders dan die van mijn honden! Persoonlijk vind ik cottage cheese echt niet te vreten! Ik ga er spontaan van kokhalzen maar mijn honden vinden het heerlijk. Dus zolang zij het nog eten, vind ik het ook goed ;)
Wanneer iemand nutteloze ontdooide prut als maag vulling wil geven, dan is natte zaagsel of carton misschien ook wel leuk voor de afwisseling??? ;)
Door Lizzy
#609716
Bij mijn weten kun je yoghurt en huttekase inderdaad beter niet invriezen omdat de structuur van deze voedingsmiddelen veranderd. Nu zal je hond niet direct doodgaan van een beetje ingevroren yoghurt/cottage cheese, dus ik vind die vergelijking met zaagsel en karton niet echt opgaan. Maar ik denk dat vers beter is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door