Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Oso-Bayou
Lil schreef: Daarbij kent ze Boris nog toen hij zo ziekelijk en extreem dun was, en hoe hij nu twee jaar later is...  ;D
Boris ziet er super uit en is niet ziek meer :D
DE reden waarom ik "helemaal om" ben 8)
:-* voor jou superboy :-*
8) :D ;D :-* ;) zoek zelf maar uit welke smiley jij wilt. :coolsmiley:
Door Nitus
Lil schreef: Als puppyeigenaren vragen naar wat ze moeten voeren houd ik de mond, maar als ze mij of een van de andere barfers vragen wat we doen om onze hond zo mooi te krijgen dan krijgen ze een eerlijk antwoord. En ja hoor, de barfers groeien langzaam, het komt wel, ons succes bepaalt het gedrag van anderen
Zo doe ik dat ook ongeveer, als ze mij vragen wat ikzelf voer vertel ik dat natuurlijk wel én heel uitgebreid ;). Maar helaas is daar toch meestal de vraag of ze nou de pup, junior of volwassenbrok moeten voeren ::) en dan stuur ik ze door naar de hoofdtrainer.
Door Michel Pol
Mooie foto van Britt Cool, ze zit mooi strak in 't pak Wink, geef d'r maar een knuffel van me Kiss Kiss. Staat jouw DA niet positief tegenover rauw dan? Undecided
Op de hondenschool kan/mag ik geen rauw promoten Undecided, ze worden gesponsord door een brokkenmaker Roll Eyes, ben daar dus helemaal voorzichtig Wink.
Knuffel gegeven  ;) ook ff twee voor die kanjers van jou. Ik weet dat ze bij jullie een brokkensponsor hebben. Moest ff snel een rabies spuit halen, dat heeft Nathalie ff snel gedaan, hij wilde een keer uitgebreid praten, omdat hij wist dat ik veel met de gezondheidsaspecten van het ras bezig ben. Moet ik nog eens een afspraak voor maken, en dan ga ik zekers even verder op het voedselaspect in.

Als er echt wat met Brit zou zijn dan ga ik toch naar ene Tannetje :) Ben niet zo´n chemische meuk fan..... en kijk dus liever wat verder dan alleen het kwaaltje.

Michel
Door lathyrus3
Toen ik voor het eerst over Barf hoorde klonk het mij volkomen logisch in de oren.......Kwestie van logisch nadenken denk ik dan...
Door Xada
Komende week komt de baas van het hondenvoer Wielco langs om me proberen om te praten voor zijn brok.  :-\
Gister heb ik net pens, paardenvlees, geit, schaap etc. etc. gehaald en eergister groente op de markt. Dus mijn vriezertje (1300 liter) zit vol voor mijn hondjes.  ;D
Door herder_lover
Hier op de training weten ze wel wat ik mijn Saiko voer, en ze zeggen iedere keer weer hoe goed hij er uit ziet  ;) Zo strak, gespierd en fel, driftig en mooi. Tsja.... komt dat dan he  ;D
Maar ze zijn niet afwijzend, voeren zelf alleen liever Barka. Dat mag hoor, maar toen een Mechel hier wel erg slecht ging eten en de eigenaar advies wilde erover, krijg hij wel van verschillende leden mijn mobiel door  :D
en uiteraard heb ik hem niet verwezen naar een brok hahaha
Door dunja
lathyrus3 schreef: Toen ik voor het eerst over Barf hoorde klonk het mij volkomen logisch in de oren.......Kwestie van logisch nadenken denk ik dan...

Hier precies zo!! had er nog nooit van gehoord, maar toen ik het las klokn het mij zo logische in de oren.....net wat lathyres zegt.

Soms willen mensen met mij een discussie voeren, maar als ze het te ver proberen door te drijven zeg ik gewoon dat ik ermee stop.
Dat ik zijn/haar menig respecteer en dat ik van hen hetzelfde verwacht.
Dat ik de discussie niet verder wens aan te gaan. Meestal houden ze dan wel op.
Door Lizzy
Ja, mij klonk het ook totaal logisch in de oren. Ergo, ik kreeg een hond, kreeg te horen dat je een hond brokken moest geven en daarbij had ik zoiets van :confused1:
Door Angelique
Maar spelen de omstandigheden waarin je verkeerde toen je over barf hoorde ook niet een rol in deze. Als ik op zoek ben naar hondenvoer en alle info daarover dan weet ik dat ik dingen tegen kan komen waarvan ik kan denken....ach ja, dat klinkt wel logisch of totaal onlogisch. Het lijkt me toch anders als dat je iemand op je werk die nietsvermoedend is  zomaar ineens een foto met ribbenetende hond  laat zien. Het gros van de mensen kent toch geen andere ideeën dan dat botten eng en gevaarlijk zijn. Dat zegt zo ongeveer ieder boek en iedere DA. Zelfs hier komen mensen die al aan het barfidee gewend zijn, maar die toch die ingebakken "angst " hebben om botten te geven.
Toen ik voor het eerst over barf hoorde, had ik ook niet zoiets van guttegut wat raar, maar dat bottenverhaal vond ik toch wel doodeng.

Mijn "mazzel" is denk ik ook geweest dat toen ik mijn eerste eigen hond aanschafte en me in de loop van de dag ging afvragen, van goh, wat moet die nou eten straks, dat ik het advies van een familielid kreeg dat ik pens en vlees e.d. moest gaan halen. Geen brokken hoor, die waren voor de varkens :D
Door Lizzy
Nou, ik vond dat botten-verhaal in eerste instantie ook heel eng hoor Angelique. Maar ik vond het hele idee van brokken dus gekker als het idee van rauw, vers vlees geven (en orgaan en groente enzo). Ik denk dat ik de mazzel heb gehad dat ik uit een zeer voedingsbewust gezin kom. Anders was ik me mogelijk niet af gaan vragen hoe een doodgekookte brok nou alles kon bevatten dat een hond nodig heeft.
Door pepper
Als ze Pepper zien ( die ook prachtig is natuurlijk) vragen mensen vaak wat ik ze te eten geef.
Als mensen er over beginnen, zeg ik altijd wat Lizzy als eerste tegen mij zei... Mijn hond is geen konijn , dus krijgt geen brok, hahahaha.. dat slaat meestal beter aan dan het hele brafen uit gaan leggen.

Klinkt logisch en is het ook.
Door Xada
Maar als ik een foto laat zien van mijn hond, heerlijk kluivend op een schapekop, wordt er toch raar gekeken.  :-\
Door Lizzy
Xada schreef: Maar als ik een foto laat zien van mijn hond, heerlijk kluivend op een schapekop, wordt er toch raar gekeken.  :-\
Joh ;D! Zeker vooral als er nog ogen inzitten en als de tong eruit hangt? ;D
Door Xada
Dat was inderdaad het geval. Ik had deze meegenomen met de mededeling.
Tosca kreeg visite
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Xada op ma 07 aug 2006, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door