Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Nou, daar kun je prima zelf samenstellen, toch! (in de Joenaaited Steeds). Dory, 202spots, komt ook uit de US. Behalve dat ze niet aan vuile pens kan komen, kan ze alles goed krijgen! Volgens mij shopt Dory veel op Asian Markets.

Als je hond nu al zo goed reageerde, dan zou ik persoonlijk gewoon direct 100% overschakelen op rauwe/verse voeding, de brokken weggeven, en beginnen met makkelijk verteerbare botjes zoals kippennekken. Daarnaast kun je dan bijv. kippenvlees en een eenvoudige groentemimx geven. En bijv. een heel klein beetje orgaanvlees. Als je dat een paar daagjes/weekje goed gaat, dan kun je gaan uitbreiden met vleesbotjes, vleessoorten (je moet vooral niet alleen kip voeren!), orgaanvleessoorten, vette vis, groentemixjes, rauwe eitjes, etc. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar een voor een invoeren.

In eerste instantie zou ik alleen botjes geven van de wat kleinere dieren. Zoals kip, eend, konijn, vette/hele vis. Als dat allemaal goed verteerd wordt, dan pas beginnen aan grotere botten zoals lamsribben (net wat Angelique al schrijft: een paar weken mee wachten).

Ik zou vleesbotten niet gaan malen. Daarmee haal je het grote voordeel van het zelf samenstellen namelijk weg; het kluiven op botten! Dat is goed voor het gebit en goed voor de geest van de hond!
Angelique schreef:
Joenaaited Steeds :D
Precies, en waar wij wonen kan ik niet naar Islamitisch Centrum, of slachthuis, o.i.d. Vandaar mijn vraag of iemand het iets nader kan uitleggen, wat KVV is.

Alle begin is moeilijk denk ik, maar ik ben nu toch echt vastbesloten om dat rottige droge voer de deur uit te gooien. Als ik er naar kijk dan schaam ik me dood dat ik dat mijn honden heb gevoerd voor zoveel jaar.
Angelique schreef:
Joenaaited Steeds :D
Kijk dat helpt  ;) ;) Er zijn in de Joenaaited Steeds behoorlijk veel kant en klare rauwe diepvries producten te koop!! Dus als je zenuwachtig bent kun je met een kant en klaar product [kvv] beginnen en als je wat meer hebt ingelezen langzamerhand beginnen zelf maaltijden samen te stellen.
Door Lizzy
Woutertje schreef: Precies, en waar wij wonen kan ik niet naar Islamitisch Centrum, of slachthuis, o.i.d. Vandaar mijn vraag of iemand het iets nader kan uitleggen, wat KVV is.

Alle begin is moeilijk denk ik, maar ik ben nu toch echt vastbesloten om dat rottige droge voer de deur uit te gooien. Als ik er naar kijk dan schaam ik me dood dat ik dat mijn honden heb gevoerd voor zoveel jaar.
Ik hoop dat Dory je kan vertellen hoe je het beste aan vlees en vleesbotten en orgaanvlees kan komen. Zoals gezegd, volgens mij shopt zij graag op Asian Markets.

KVV is een kant en klaar versvlees. Dat bevat (soms) gemalen botten (of calcium), gemalen orgaanvlees, gemalen vlees, rijst, olieen en vitamines/mineralen enzo. Volgens mij is dat in de US ook wel te koop hoor. Het is zoiets: http://www.auntjeni.com/. Maar wat de kwaliteit ervan is? Geen idee!

Oh, hier heb je nog meer merken: http://www.naturaldogtreatments.com/gen ... g-food.php
Geweldig, een 'landgenoot' hier! Alleen zij (Dory) en ik hadden niet verder van elkaar weg kunnen zitten... Zij zit als ik het goed heb in Californie, ik in Vermont. Maar ik ga haar even een pb-tje sturen zodat ik niet iedereen hier dood verveel  ::)
Lizzy schreef: Ik hoop dat Dory je kan vertellen hoe je het beste aan vlees en vleesbotten en orgaanvlees kan komen. Zoals gezegd, volgens mij shopt zij graag op Asian Markets.

KVV is een kant en klaar versvlees. Dat bevat (soms) gemalen botten (of calcium), gemalen orgaanvlees, gemalen vlees, rijst, olieen en vitamines/mineralen enzo. Volgens mij is dat in de US ook wel te koop hoor. Het is zoiets: http://www.auntjeni.com/. Maar wat de kwaliteit ervan is? Geen idee!

Oh, hier heb je nog meer merken: http://www.naturaldogtreatments.com/gen ... g-food.php
Duizendmaal dank Lizzy! Ga er direkt kijken!!
ook in de VS kun je KVV kopen hoor. En anders toch langzaam overgaan op Barf (zelf samenstellen).
Ik woon ook niet in Europa. Maar ook hier zijn er mogelijkheden. niet goedkoop, maar wel beter voor mijn honden!
SUcces! EN vragen: altijd stellen hoor  ;)
Door chery
Ik heb 2 fransjes en voer alleen vers en het bevalt me prima. Hier krijgen ze lam, rund, schaap, paard, konijn, eend en kip!!! Ik heb ze cold turkey overgezet zonder problemen.
Gewoon eerst beginnen met kleinere botten van kip bijvoorbeeld. Al het andere vlees en orgaan zal geen probleem geven. Ik geef wel als ik bijvoorbeeld ribben geef eerst wat spiervlees of vleesbot, dus bot met veel vlees.
Ik geef verder geen groenten o.i.d., mijns insziens is dat met een gezonde hond niet nodig, maar ieder zijn mening daarover. Ik probeer zoveel mogelijk het prooidiermodel aan te houden en dat gaat prima!!!

Trouwens volgens mij ken ik je wel van het FB forum!!!! ;)
beau en senna schreef: Ik heb 2 fransjes en voer alleen vers en het bevalt me prima. Hier krijgen ze lam, rund, schaap, paard, konijn, eend en kip!!! Ik heb ze cold turkey overgezet zonder problemen.
Gewoon eerst beginnen met kleinere botten van kip bijvoorbeeld. Al het andere vlees en orgaan zal geen probleem geven. Ik geef wel als ik bijvoorbeeld ribben geef eerst wat spiervlees of vleesbot, dus bot met veel vlees.
Ik geef verder geen groenten o.i.d., mijns insziens is dat met een gezonde hond niet nodig, maar ieder zijn mening daarover. Ik probeer zoveel mogelijk het prooidiermodel aan te houden en dat gaat prima!!!

Trouwens volgens mij ken ik je wel van het FB forum!!!! ;)
Sharon..?? Wat leuk! Ik vroeg me trouwens al af of er FB-forumers waren hier, alhoewel ik me niet veel berichtjes daar kan herinneren over BARF.

Wat een GEWELDIG forum is dit, ik ben al dagen aan het web surfen maar heb nergens zoveel en zulke uitgebreide informatie gevonden als hier! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door