Kijk maar naar mijn Akita van 15 jaar en 10 jaar aan de BARF
gr. felina

Moderator: Lizzy
AstridStraver schreef: Ik heb de indruk dat honden vroeger (40 jaar geleden) ouder werden dan nu.40 jaar geleden bestonden er wel degelijk brokken. Rond die tijd kreeg ik als kind zijnde mijn eerste hond van mijn ouders. Die kwam bij een handelaar vandaan. En die had mijn ouders verteld dat ze de hond beslist geen brokjesmoesten voeren omdat honden daar vreselijk ziek van werden en allerlei huidproblemen kregen! Jawel, 40 jaar geleden en een handelaar. Die hond (Duitse Herder) is ruim 15 jaar geworden op een dieet van roggebrood, runderhart (uit Argentinië anders lustte mevrouw het niet) en gekookte (meestal witte) kool. Soms een eitje. En toen hij jong was kwam hij de eierdoppen, sinaasappel en komkommer vragen. En hij dronk graag een slokje bier
Toen bestonden er volgens mij nog geen hondenbrokken?
Tinker schreef: Mijn oma is 85 jaar oud en vertelde dat er toen hèèl vroeger hondenbrood verkocht werd.Het zal toen misschien nog geen merknaam geweest zijn?Ja, hondenbrood is al heel oud, dat was dubbel hard gebakken brood, soort harde biskwie zeg maar. Maar dat was geen compleet hondenvoer, en dat wist iedereen, dat stond er ook op.