Suzanne schreef: Hoihoi,Lieve Suzanne, weet je, als eigenaar van dit forum voel ik me nog steeds in de minst aangesproken door je tweede betoog. Sorry. Ik ben het gewoon niet met je eens. Wij laten hier mensen niet tobben. Wij nemen geen risico's door maar een dotje te roepen dat mensen zelf moeten gaan samenstellen, zonder zich daarin te verdiepen. En wij zijn hier ook niet anti-versvlees.
Ik zal gaan zoeken naar voorbeelden ;-) maar lees met enige regelmaat, niet noodzakelijkerwijs in de rubriek 'medisch' een zin als 'allereerst raad ik je aan volledig op barf over te gaan'.
En hoewel dat waarschijnlijk juist is ;-) is het misschien voor mensen die hier voor het eerst komen niet meteen het beste advies.
De kans lijkt me dan namelijk ook vrij groot dat mensen onnadekend de hond verse worst of recreatiebotten gaan voorzetten wat het probleem niet beter maakt, maar erger.
Feit is ongetwijfeld dat barf goed is voor honden, maar dan wel 'als je het goed doet'. Ik weet van mijzelf dat ik het nu nog niet goed doe, ik ben absoluut een deeltijd barfer. Maar, wat ik doe, daar heb ik me eerst over ingelezen en informatie over gezocht. Gevoelsmatig is het dus niet zo dat ik maar wat aan zit te kloten al komt dat misschien wel zo over op jullie ;-)
Misschien is het mogelijk om nieuwe 'leden' een geautomatiseerde mail te sturen met daarin een welkomstwoord en een korte uitleg over barf, wat het kan doen voor je hond maar vooral een waarschuwing om de zaak eerst 's goed in te lezen. Want, ik vrees dat als je zomaar een biefstuk in de bak van hond legt ipv brokken je het probleem dus NIET oplost en het mogelijk verergert. Het is dus denk ik van het grootste belang om te wijzen op de noodzaak van 'inlezen'. Met het geven van kvv of br.. kan er weinig fout gaan in de zin van verhoudingen, tekorten of anderszins. Ja, ik weet het, het br... woord is verboden ;-) maar volgens mij liever een goede brok dan een slechte barf waarin mensen grove fouten maken met het soort vlees, het soort botten enzo.
Kortom... ik ga zo op zoek naar voorbeelden ;-) en hoop daar vandaag op terug te komen, anders wordt het morgen en als dat ook niet lukt na de vakantie..
Liefs,
Suzanne
Heb je deze zin, in NIEUWS, nooit gezien: "Lees altijd eerst het document: "Honden en het eten van botten" in de bibliotheek !!". Heb je niet gezien dat er een Barfplaats bieb is, voor BARF? Heb je ook niet gezien dat ik een stuk BARF voor beginners heb geschreven? http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448. Het is je zeker ook nooit opgevallen dat bij de medische categorie staat "Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken".
Daarnaast begeleiden we iedereen die wil gaan barfen van A tot Z. Lees eens door de menu's. Of lees eens door de zelf samenstel topics.
Wat is nu eigenlijk je punt? Eerst vertel je me dat op Barfplaats ieder medisch probleem wordt aangepakt met "ga maar lekker barfen" en dat jij geen kvv of barf of wat dan ook promoot omdat je goed nadenken promoot en bij problemen naar je DA adviseert te gaan, nu ga je zoeken naar voorbeelden waarbij er elders op het forum geschreven wordt "allereerst raad ik je aan volledig op barf over te gaan". Zoek maar gerust hoor. En gij zult vinden! Want ja, ik adviseer dit zeker! In bijvoorbeeld gevallen waarbij het lijkt of de hond ergens allergisch voor is. Om er maar eens 1 te noemen.
Dus nog steeds: ik voel me totaal niet aangevallen, maar ik begin me wel steeds in grotere mate af te vragen wat nou eigenlijk je punt is.
Liefs, Lizzy