Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#566138
Misschien is ze even gestopt met groeien? Dat had ik met m'n kinderen ook, dan aten ze eerst de oren van je hoofd en dan een periode (voor m'ng evoel dan) bijna niks en dan schoten ze weer de hoogte in dus bunkeren maar ;D
Ik kan me van Kátur trouwens ook herinneren dat het groeien en dus de eetlust met vlagen gingen. Ik heb me er eerlijk gezegd niet zo druk over gemaakt, hij deed het prima dus leek het mij dat het wel goed was zo.
Door 202Spots
#566285
dunja schreef: Weet t niet, maar kan even kijken, en wat ik ook belangrijk vind, is dat wel alles in balans blijft, en dat gebeurd nu niet.
Wanneer het voor 'n week is,dan kan dat echt wel zonder perfecte balans hoor.
Eerst kijken of ze WEL alles eet waneer ze minder krijgt, en of ze honger heeft met de volgende maaltijd.
Wanneer de bak leeg gaat...dan gaat 't goed!
Door dunja
#566307
Kruimel schreef: Misschien is ze even gestopt met groeien? Dat had ik met m'n kinderen ook, dan aten ze eerst de oren van je hoofd en dan een periode (voor m'ng evoel dan) bijna niks en dan schoten ze weer de hoogte in dus bunkeren maar ;D
Ik kan me van Kátur trouwens ook herinneren dat het groeien en dus de eetlust met vlagen gingen. Ik heb me er eerlijk gezegd niet zo druk over gemaakt, hij deed het prima dus leek het mij dat het wel goed was zo.
Ja, van kinderen ken ik dat ook wel. Maar dunja heeft altijd onregelmatig gegeten. Alleeen de eerste 2 wk at ze als een bouwvakker. Daarna niet weer. En op zich vind ik het geen ramp, maar wel als ik geen grip heb op wat ze binnen krijgt. Daarom lijkt minderen mij voor eerst wel een goede optie. Dan krijgt ze mischien wel alles binnen. Maar dan niet zoveel als zou moeten. Maar in ieder geval wel van alles wat.
Door Laura2004
#566478
dunja schreef: Ja, van kinderen ken ik dat ook wel. Maar dunja heeft altijd onregelmatig gegeten. Alleeen de eerste 2 wk at ze als een bouwvakker. Daarna niet weer. En op zich vind ik het geen ramp, maar wel als ik geen grip heb op wat ze binnen krijgt. Daarom lijkt minderen mij voor eerst wel een goede optie. Dan krijgt ze mischien wel alles binnen. Maar dan niet zoveel als zou moeten. Maar in ieder geval wel van alles wat.
Weet je wat je bv kan doen, je kan bv complete maaltijdjes in (kleinere) porties bij elkaar invriezen. En als je merkt dat ze nog honger heeft kan je er een extra portie uithalen voor haar en zo krijgt ze toch iedere keer een complete maaltijd binnen. Snap je wat ik bedoel?
Door dunja
#566495
mm, je bedoelt bv orgaan en bot in kleine porties bij elkaar? zodat ze in ieder geval van alles wat binnen krijgt? Het dagmenu, maar dan in het klein bedoel je, of niet? Dat zou ook nog een optie zijn. Ben echt niet vrolijk hierover. Gisteravond heb ik haar maar 125 gr cb gegeven. Zou je toch denken dat ze honger zou hebben, niet dus!! ze heeft vanochtend pas om 11.00 cb gegeten. Terwijl ik het al om 8.30 uur had aangeboden. Pas om 18.30 vanavond heeft ze weer gegeten. runderspiervlees en dan maar 140 gr, en heeft ze ook niet alles van opgegeten. Ben vandaag naar de da geweest om haar te wegen, maar gewicht was goed. Iets meer dan 14kg. Als het halveren niet werkt kan ik jou optie proberen. Want moet nu nog haar lamsbot naar binnen zien te krijgen. Heb het al 2x aangeboden, maar ze wou t nog niet. Probeer over een uurtje maar weer, en anders weet ik het nu ook ff niet.
Even proberen vol te houden, en anders menu's in het klein, zoals jij zegt.
Door Laura2004
#566497
dunja schreef: mm, je bedoelt bv orgaan en bot in kleine porties bij elkaar? zodat ze in ieder geval van alles wat binnen krijgt? Het dagmenu, maar dan in het klein bedoel je, of niet? Dat zou ook nog een optie zijn. Ben echt niet vrolijk hierover. Gisteravond heb ik haar maar 125 gr cb gegeven. Zou je toch denken dat ze honger zou hebben, niet dus!! ze heeft vanochtend pas om 11.00 cb gegeten. Terwijl ik het al om 8.30 uur had aangeboden. Pas om 18.30 vanavond heeft ze weer gegeten. runderspiervlees en dan maar 140 gr, en heeft ze ook niet alles van opgegeten. Ben vandaag naar de da geweest om haar te wegen, maar gewicht was goed. Iets meer dan 14kg. Als het halveren niet werkt kan ik jou optie proberen. Want moet nu nog haar lamsbot naar binnen zien te krijgen. Heb het al 2x aangeboden, maar ze wou t nog niet. Probeer over een uurtje maar weer, en anders weet ik het nu ook ff niet.
Even proberen vol te houden, en anders menu's in het klein, zoals jij zegt.
Ja, je begrijpt wat ik bedoel! :D Op die manier hoef je je niet zo druk te maken om bepaalde voedingstoffen. Een complete maaltijd zoals ik het schreef is een groot woord, want dat is heel moeilijk, maar ik bedoel dus idd een paketje in het klein (bv 1/3 of 1/2) met RMB, groente, en orgaanvlees.
En het is niet iets lichamelijks? Ze is verder gewoon fit en actief. Het zou best kunnen dat ze niet meer zoveel nodig heeft. Hoe oud is ze eigenlijk? En is het een staffbull of een amstaff? Want als het een kleine staff is wordt ze niet veel zwaarder.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 08 jun 2006, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#566506
Ik lees net dat het een amstaff pup is van 16 weken, tja dan moet ze nog flink groeien (en eten), mijn volwassen amstaff teefje weegt 25 kilo en die is aan de dunne kant.
Door dunja
#566507
Dunja is een am staff van 3 en halve mnd. ik denk wel dat ze aan t wisselen is, maar weet het niet zeker. Ze mist wel een enkele tand. Maar haar tandjes zijn sowieso vrij kort. Maar dit is al langere tijd gaande. dus ik weet het niet. verder is ze wel vrolijk en actief.
Door Laura2004
#566515
Vreemd joh :-\ Als ze zich verder goed voelt dan denk ik dat het wel goed zit. Ik zou zeggen, hou haar goed in de gaten en probeer vooral niet te veel aandacht te schenken aan het hele eetgebeuren. Dat heb ik ook een tijd gedaan toen mijn reu niet wilde eten en het werd alleen maar erger, ik was helemaal gefixeerd op het niet willen eten van Kai en toen ik er eenmaal geen aandacht meer aan besteedde (en dat wil zeggen dat ik het eten gaf en als hij het na 3 min niet wilde dan haalde ik het weg en dan kreeg hij het de dag erna) is hij langzaam aan weer alles gaan eten. En nu eet hij bijna alles.
Door dunja
#566516
Jaa, ik we kijken het wel ff aan!! ik laat het jullie wel weten hoe t verder verloopt. Bedankt iedereen voor al het meedenken!!
Hoe gaat t anders met jou laura?, trek je het een beetje.
Door Laura2004
#566520
dunja schreef: Jaa, ik we kijken het wel ff aan!! ik laat het jullie wel weten hoe t verder verloopt. Bedankt iedereen voor al het meedenken!!
Hoe gaat t anders met jou laura?, trek je het een beetje.
Het gaat redelijk :-\ Ik ben heel veel aan het knuffelen met Kai (en met Ziggy), lief dat je het vraagt :-* :-*
Ik hoop dat Dunja gauw weer gaat eten ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door