Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Welk bedrag ben jij maximaal bereid aan barfmateriaal uit te geven?

maximaal € 1,- per kilo
2
2%
maximaal € 2,- per kilo
23
23%
maximaal € 4,- per kilo
42
42%
maximaal € 6,- per kilo
23
23%
maximaal € 8,- per kilo
3
3%
maximaal € 10,- per kilo
Geen stemmen
0%
anders, namelijk.....
8
8%
geen maximum
Geen stemmen
0%
Door geer
Ik heb hier gestemd 4 euro de kilo... Maar eigenlijk klopt dat niet, want als ik alles wat ik 'los' koop (haaskarkasje, patrijsje, ribjes, kwartel etc.) om zou rekenen naar kiloprijzen zou ik er denk ik ver boven zitten. Ik koop ribben die 6 euro de kilo zijn (maar dan koop ik een pondje), karkasjes voor rond de 1,50-2,00 per stuk (maar die wegen lang geen kilo) of kwartels voor 2-3 euro per stuk en die wegen ook geen kilo. Maar ik kan niet meer kwijt, dus ik kan het ook niet per kilo inkopen. En daardoor heb ik dus ook niet echt goedkope adressen, ik ga niet 100 km rijden voor een pond ribben oid.
Door Borke
Maximaal 3 Euro, omdat ik gemiddeld op de 2 Euro per kg uit wil komen.
Ik heb maar 4 Euro gestemd omdat 3 Euro in de poll ontbreekt....
Door danielle1980
max 4 euro gestemd omdat ik 3,75 voor lamsribben betaal, ik haal 2 lamsribbenkasten per 3 maanden, als ik heb krijgen ze t anders niet. :P
maar eigenlijk koop ik tegenwoordig zo goedkoop mogelijk.
vroeger kocht ik wat ik zag en wat de honden dus konden eten om te proberen.

nu rij ik er verder weg voor en wil ik eigenlijk max 2 euro per kilo betalen.
anders kan ik het gewoon niet betalen, aangezien ze hier op dit moment 5 kilo per dag eten. :-\
Door Helen
Mijn max kiloprijs is de prijs die ik anders voor kvv zou betalen. We zitten niet erg ruim bij kas en je hond gezond voeren is sinds we een grote hond erbij hebben toch wel duur geworden. Als kvv goedkoper is, dan zouden ze dat krijgen. Dus mijn max is 3 euri de kilo. Maar dat geef ik er niet aan uit. Mijn intentie is om de prijs met barf wat te drukken ipv op te schroeven.
Door Miekie
Heb momenteel een volle vriezer en de gemiddelde kiloprijs v/d inhoud is 1,60.Gewoon blijven zoeken naar goedkope adressen en groot inslaan!!
Door Laura2004
Miekie schreef: Heb momenteel een volle vriezer en de gemiddelde kiloprijs v/d inhoud is 1,60.Gewoon blijven zoeken naar goedkope adressen en groot inslaan!!
Het gaat om de maximum prijs ;)
Door Audrina
Het maximale wat ik uitgeef is 5 euro de kilo, maar dat is dan wel voor goed bevleesde lamsnekken en goed bevleesde kalfsribben. Maar verder verschilt het per "ding". Voor dingen zoals kip & pens max 1 euro de kilo, voor dingen zoals kopvlees en orgaanvlees max 2 euro, voor dingen zoals lamsribben, spiervlees en vis max 3 euro.
Door Boefke
Helaas geef ik nu nog soms 6 euro de kilo uit. Maar dat is absoluut niet bedoeld als blijvend. Ik streef naar max 4 en dat slechts af en toe. Ik heb dus 4 gestemd.
Door roefus
Ik heb max. 6 euro gestemd.
Maar dat komt omdat 5 euro in de pol ontbreekt.
Eigenlijk ga ik niet over de 5 euro per kilo heen (4,95 betaal ik bijvoorbeeld voor konijn).
Gemiddeld kom ik rond de 3 euro uit (op dit moment).
Dat is ongeveer de prijs van Carnibest, en daar wil ik me aan houden :D
Door tieneke
Ik betaal hier 4,50 a 5,00 euro per kg voor biologische lamsribstuk en dat is toch echt het absolute matje.
Ik kan dit (nog) nergens anders goedkoper kopen en omdat ik voor het meeste vlees zoals alle soorten kip,pens,strotten,orgaan etc maar 0,50 euro cent per kg betaal eten ze hier heel erg goedkoop dus dan kijk je niet zo op een duurdere maaltijd.
Door conleeuw
ik heb 2 euro de kilo geschreven, maar dat is natuurlijk niet wat ik maximaal voor een product wil betalen, wat ik per product betaal is erg verschillend, maar als ik kijk dat ik geitenribben en kip karbonade voor 1 euro de kilo koop, en dan ook kipkarkassen voor 30 cent de kilo pens 1 euro de kilo, dan kan ik de gemiddelde prijs onder de twee euro de kilo houden, dat vindt ik prima ;) dat ik wel eens iets koop dat 4 of 5 euro de kilo is, prima, als ik maar over het algemeen gerekend niet veel hoger dan 2 euro de kilo uitkomt ;)
Door pike
ik ben pas beginnende dus vindt het een beetje lastig maar ik heb € 4,- ingevuld. Ik heb gezien dat ik sommige dingen voor 1 euro of 2 euro p.kg kan krijgen en andere voor 4 euro. Ik heb geen grote hond en volgens mij kan ik al barfende zelfs goedkoper voeren dan met brokken (vooral omdat ik dure brokken had).

bijkomend voordeel van barfen: voor mijn eigen kippetje heb ik nu ook een goedkoper adres gevonden 8)
Door Madera
ik heb anders gestemd. Dit omdat ik vind dat het eraan ligt hoevaak ik het voer. Konijn betaal ik 5 euro per kilo voor maar voer het eens in de 3 a 4 weken. en dan 300 gram ofzo.

zelf vind ik 2 euro een mooie prijs voor een gemidelde BARF maaltijd.
Door Mevroi Kruim
Ja, maar het ging hier dus over wat je MAXIMAAL betaalt voor eens een keer een maaltijd, niet over wat je gemiddeld betaalt.
Ik betaal beslist niet gemiddeld 4 euro de kilo, ik ben geen miljonair, ik probeer onder gemiddeld 1,50 te blijven. Maar voor bv een keer kwartel of parelhoen of konijn betaal ik dus maximaal 4, 5 euro. Af en toe een keertje. Zeer beslist niet dagelijks of zelfs maar wekelijks.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door