Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pike
nou nee, hij zit echt niet aan tafel. Brokken at ie in de keuken uit zijn bakje, maar die waren snel op, en de kvv slurpt ie zo naar binnen. Met vleesbot is ie wel even bezig lijkt me zo. Dan moet hij maar leren op een kleedje te liggen. Ja en daar wil ik wel bij zijn. Ik verheug me al op zijn pretoogjes. Ben nog wel een beetje bang voor de botten. Dat zit er in gebrainwaved denk ik. Als je veertig jaar lang hoort dat je geen botten mag geven... Ik heb me zo vaak afgevraagd hoe die wilde dieren dat dan doen met die botten.
Door pike
Is mogelijkheid. Hij is groot geworden met een bench maar gebruik hem nu alleen nog in de auto. Iets eetbaars waar op gekauwt moet worden neemt ie altijd mee naar een plekje onder de tafel. Wennen aan een kleedje in de keuken lijkt me toch makkelijker.
Door Lizzy
Mijn honden eten ieder op hun rubbere matje in de kamer. Na het eten gaan de matjes de was in en daarna de droger in (het is ondertafellaken wat ik bij de VEN heb gekocht).

Afbeelding

Ik heb het ze niet eens echt aan hoeven leren, om op deze matjes te blijven. Ze krijgen hun bak daarop en ze eten hun eten gewoon op. Aangezien het lekker anti-slip is, voor als ze hun botje eten, vinden ze het nog prettig ook, op hun matje!
Door pike
wouw das een lekker bordje! maar ik weet zeker dat pike die ribben eruit wil slepen om elders lekker op te peuzelen. Nou we zien wel, vooralsnog vind ik het belangrijker dat ie het spul gaat eten (en zonder darmproblemen aub), en als ie dan de keuken onderkliedert nou ja, we hebben ook nog een dweil!
Tegen de tijd dat ie aan ribben toe is is ie misschien al gewend z'n kippedeeltjes op een matje te eten zodat het vanzelf goed gaat.
Door dunja
Dunja sleepte bij mij alles door het huis, of ze ging zelf ermee naar buiten.
Als het te vies weer is, krijgt ze het in de schuur.
Maar het liefst wil ze het buiten opeten
Door conleeuw
hier eten de twee border collies op Bess haar bed, dat is zelf zo gegroeid, vindt ik best, Jazz eet op de mat die hier in de kamer ligt, die loop wel eens te gooien met haar eten, en vliegt het dan achterna om het weer met een zwiep door de kamer te gooien erachteraan te vliegen en het opnieuw te bespringen ;D een complete opvoering is het, ik loop niet bijzonder veel te soppen (daar ben ik veel te lui voor) dweil ik wel waar zij heb gegeten als ik iets op de vloer vindt of zie waar zij is geweest. Mede om de bijzondere eetgewoonte van Jazz eten wij Pens buiten!!!!! ;D ;D
Door Mevroi Kruim
conleeuw schreef: hier eten de twee border collies op Bess haar bed, dat is zelf zo gegroeid, vindt ik best, Jazz eet op de mat die hier in de kamer ligt, die loop wel eens te gooien met haar eten, en vliegt het dan achterna om het weer met een zwiep door de kamer te gooien erachteraan te vliegen en het opnieuw te bespringen ;D een complete opvoering is het, ik loop niet bijzonder veel te soppen (daar ben ik veel te lui voor) dweil ik wel waar zij heb gegeten als ik iets op de vloer vindt of zie waar zij is geweest. Mede om de bijzondere eetgewoonte van Jazz eten wij Pens buiten!!!!! ;D ;D
Goh .... nooit geweten dat jij pens at ..... ik denk niet dat ik zaterdag blijf eten ;D ;D
Door pike
Wat ben je alert Kruimel ;D! Maar ik zie het al helemaal voor me dat gooi en smijtwerk. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Pike is erg goed in achterwaarts+omhoog gooien! Dus straks kan ik de kip van de tv schrapen? Geweldig, ik krijg er steeds meer zin in. Ik weet inmiddels al wat dingetjes te krijgen, maar de beginnerskluifjes heb ik nog niet (kippenekjes), dus morgen gaan we maar eens in de rondte bellen.
Door Mevroi Kruim
;D ;D ;D ;D soms ..... soms zijn wij hier op BP errug scherp 8)

Kippennekken koop ik op de markt bij de poelier. Die moet ik dan wel bestellen en 10 kilo tegelijk afnemen, maar ik woon dan ook in een durp. Diezelfde poelier brengt kipkarkassen voor me mee, zelfde recept. Met bv karbo's en poten is hij tamelijk goedkoop (2 euro de kilo bij afname van 3 kilo) maar bv vleugels zijn veel duurder.

Ik heb hele serieuze honden ;D die gooien en smijten niet met hun eten maar werken het zo snel mogelijk naar binnen. Desalniettemin eten ze mooi buiten, weer of geen weer.
Door pike
Ik woon in een stad met 80000 inwoners maar een poelier is hier niet! Dus morgen gaan we naar het naast gelegen dorp.

Ik lees hier en daar dat je poelet of stukjes lever kunt drogen en als (trainings)snoep kunt gebruiken. Kan iemand mij vertellen hoe heet je de oven mag zetten en hoe lang moet het er dan in?
Door Mevroi Kruim
Zo laag mogelijk, met de deur op een kier zodat het vocht eruit kan, en uuuuuuuren ;D
Ik droog dingen in m'n droogmasjientje, 8 tot 12 uur, maar dan is het ook echt kurkdroog, en maanden houdbaar.
Door - Judith -
Tot het gelukkige moment dat mijn droogmachine binnenkort arriveert :D, droog ik de beloningssnoepjes nog in onze eigen oven (heteluchtstand). Ongeveer zes à zeven uur op ongeveer 80 graden Celsius. Overigens met de deur dicht en de stukkies worden knetterdroog (hangt ook van de grootte af natuurlijk). Daarna doe ik ze in een plastic bakje en vries ze in.
Door pike
:-\wat ik niet goed snaP:
volgens het rekenvoorbeeld moet ik 60% rauw vb geven (50% bot en 50% vlees)

Bijvoorbeeld stel die 60% is 500 gram
moet ik dan 250 gram vlees met bot geven en 250 spiervlees?

of

simpelweg 500gr vb waarvan 50% uit bot en 50% uit vlees bestaat?

:'(help mij alsjeblieft anders ga ik straks helemaal de mist in :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door