Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ike
RMB: kippenekken/poten/karkassen/vleugels, lamsnek/ribben, zalmkop/sardientjes, konijnenrug.

Spiervlees: rund (als het in de aanbieding is), paard, kip, kalkoen, vis, runder gehakt, konijn (heb ik nu voor het eerst gehaald), lamsvlees
Door JR
botten: lamsribben en hele kippen.
vlees: rund,kip en vis
orgaan:lam (lever,hart),kip (hart,maag,nier,lever),rund(pens,soms hart)

dat is het op dit moment,zou het graag uitgebreider maken maar dat gaat nu nog niet.
ik vraag me ook af of het wel afwisselend genoeg is.
Door Cindy de Wolf
Het is wel heel leuk om te lezen wie wat geeft en wat ik zelf nog kan aanvullen. Zo hebben ze bij mij nog nooit hazenkarkas gehad en hertenvlees en struisvogelvlees. Ook het paardenvlees ontbreekt in mijn eigen assortiment. Als er iemand adressen heeft waar ik bovenstaande kan krijgen dan hoor ik het graag.

Cindy
Door *Robin*
ik geef
RMB: kip, karkas/vleugel/nek. konijnenbout, eendepoot, sardienen, hele duif
spiervlees: rund,soepvlees/gehakt. lamsgehakt, paardenvlees, kalkoenfilet, kipfilet, konijn.

verder eendagskuikens en blikvis

jij woont in den haag dus misschien heb je er weinig aan, in de c1000 op de spinozaweg ligt in de koeling bij de kvv pakjes paardenspiervlees in blokjes gevroren. ik dacht ::) :-\ 2 euro voor 600 gram ??? ik weet het niet zeker meer.

ooh inneh Rotterdam woon ik ;D
Laatst gewijzigd door *Robin* op di 02 mei 2006, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mutsie
rmb: geitenrib, lamsrib, lamsnek, eend, kwartel, kip- karkas vleugels, nekken karbonade, zalmkop, panharing, horsemakreel. eerst nog sardines maar dat vind ik te duur.

vlees: vlees wat aan de botten zit, runderkopvlees, paard, hert, struisvogel,

konijn lusten ze niet, kwartel maar zozo, eend hmmm ik heb liever een kippennek. Strotten? Wat zet je me nou voor? Hert? die zijn toch alleen om achteraan te rennen.
lever. jak!!!

Karin
Door Lizzy
JR schreef: botten: lamsribben en hele kippen.
vlees: rund,kip en vis
orgaan:lam (lever,hart),kip (hart,maag,nier,lever),rund(pens,soms hart)

dat is het op dit moment,zou het graag uitgebreider maken maar dat gaat nu nog niet.
ik vraag me ook af of het wel afwisselend genoeg is.
Je voert hiernaast ook nog andere dingen, toch? Kruiden? Voer je ook nog iets van een eitje? Op zich denk ik wel dat dat genoeg afwisseling moet zijn hoor.
Door tieneke
Kippennekken,kippenrugstukken,kippenpoten,hele kippen,kippenlever,kippenmaagjes,kippenhartjes,konijnenlever,eendennekken,hele eend,kalkoenvlees,hertenvlees,hertenlever,gans,runderstrotten,runderhart,rundvlees,runderpens,runderluchtpijp(knabbeltje)lamsvoorstuk met rib,makreel,zalm,botten.
Door Bullekes
Cindy de Wolf schreef: Zo te lezen zit ik dan ook zo een beetje in diezelfde richting alhoewel ik zelden runderlappen geef omdat dit domweg te duur is, ik betaal daarvoor rond de 8euro de kg ???

Lizzy; ik kan wel aan parelhoenkarkassen en poten komen via de Sligro in het Forepark, ze zijn redelijk bevleesd en kosten meen ik rond de 3.50 per kg. Ik weet niet of je dit te duur vind.

Cindy
Ik kan rundvlees voor 2 euro de kilo aankomen maar dat zal wel te ver rijden zijn.... Of je moet als je naar mill betn geweest efkes door rijden naar mij :)
Laatst gewijzigd door Bullekes op wo 03 mei 2006, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
Bullekes schreef: Ik kan rundvlees voor 2 euro de kilo aankomen maar dat zal wel te ver rijden zijn.... Of je moet als je naar mill betn geweest efkes door rijden naar mij :)
Nou dat sla ik niet af, heel graag! Zoals het ernu uitziet gaan wij 20 mei naar Mill. Laat maar even weten waar je woont e.d. PB me anders als je dat liever hebt.

Cindy
Door nikèdog2000
ik voer geit,lam,rund,kip,konijn,zalm kop kalkoen
heb vandaag paarde afsnijsels gehaald
toen ik thuis kwam direct een stuk gegeven
het ging er in als koek
ik heb ook tonijn op water gekocht bij de aldi 1,50 gram
uitlek gewicht
voor 0,59 cent
Door bas rouge
Cindy de Wolf schreef: Het is wel heel leuk om te lezen wie wat geeft en wat ik zelf nog kan aanvullen. Zo hebben ze bij mij nog nooit hazenkarkas gehad en hertenvlees en struisvogelvlees. Ook het paardenvlees ontbreekt in mijn eigen assortiment. Als er iemand adressen heeft waar ik bovenstaande kan krijgen dan hoor ik het graag.

Cindy
Hoi Cindy,

Paardenvlees koop ik bij slagerij Meurs in de Stede. Het is niet erg goedkoop, ik geloof 3 of 4 euor per kilo. Het is wel mooi vlees maar 1 van mijn honden lust het niet. De andere twee vinden het heerlijk vlees.
Door Twiz
De poelier hier in het dorp heeft me belooft hazenkarkas en eventueel hertenribben mee te nemen. Hij ging kijken wat er in de vriezer lag, waar je honden blij mee kunt maken. Hij staat hier altijd op donderdagmiddag op de markt............ben benieuwd wat ie morgen bij zich heeft............

Verder bestaat het menu van Twizzle uit:
Spiervlees: paard, eend, geit en hert (dit niet heel vaak, want voor menselijke consumpte betaal ik 10 de kilo, en ik heb nog geen alternatief, maar ik wil persé wat afwisseling ).
RMB's: geiteribben en nek, parelhoenkarkas en dijen, eendenekken en dijen, kwarteltjes en misschien vanaf morgen haaskarkas en iets van struisvogel of hert.
Vis: zalmkop, sardientjes en makreel.
Orgaan: tot nu toe geen pens (van geit) kunnen scoren maar wel geitenlever en geitenhart en dan de organen uit de vis en uit de Carnibest eend/rijst. (daar krijgt ze nog 250 gr. per dag van, want er ligt nog een kleine dertig kilo en dat moet nog op)
Laatst gewijzigd door Twiz op wo 03 mei 2006, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door peerle
Kippenekken, kipkarkas, kiphart -en maag en in mindere mate lever.
Kalkoenkarkassen (met nek eraan en vaak orgaantjes in), kalkoenorganen (lever, hart, maag).
Rund (in allerlei vormen), rundorganen (hart, soms lever (dit laatste eerder gedroogd als beloning)).
Konijn
Lam (lekkere bouten!)
Kwartel
Visafval (dus 'zowat vanalles')
Spiering, zalm

Aan geit, hert, haas, kangoeroe of struisvogel ben ik nog nooit kunnen komen, maar ik ga deze zomer mijn angsten overwinnen en maar zelf op zoek in een slachthuis ! (of wie weet er nog adressen in Vlaams-Brabant ::))
Door Kynida
RMB's: kipkarkas, hele kip, kipvleugels, hertenkarkas, eendkarkas, soms ook konijn, lamsribben, geitenribben, kalfsribben (als ze over zijn).

Vlees: runderkopvlees, rundergehakt, half om halfgehakt van islamitische slager

Orgaan: kiphart, maag en lever
runderhart, nier
lamshart, nier, lever, pens
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door