Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Hier konden de pups ook niet echt vroeg hele botten eten dat heb je nu eenmaal als je een kleiner ras hebt. Die van mij wegen op volwassen leeftijd ook rond de 10 kilo (teef) en rond de 15 kilo (reu) Nu ze een half jaar zijn gaat het eindelijk pas een beetje wat worden met bv ribben niet dat ze ze weg krijgen maar er gaat een stukje van op.
Door roefus
sylvia schreef: Hier konden de pups ook niet echt vroeg hele botten eten dat heb je nu eenmaal als je een kleiner ras hebt. Die van mij wegen op volwassen leeftijd ook rond de 10 kilo (teef) en rond de 15 kilo (reu) Nu ze een half jaar zijn gaat het eindelijk pas een beetje wat worden met bv ribben niet dat ze ze weg krijgen maar er gaat een stukje van op.
Ik vind het eigenlijk zo grappig, zo'n klein hondje wat een stukje rib wegwerkt :D
Tja, het moeten 'wolfjes' zijn, maar die afmetingen hè...die kloppen soms niet ;D ;D ;D
Door Lizzy
Is het een idee om je pupsel toch een wat groter stuk vleesbot aan te bieden (zeg, een kippenvleugel ;D. Voor jouw pupsel een reuze bot ;D) en dat weg te nemen (door te ruilen zodat hij niet fel wordt op het wegnemen van voedsel) wanneer je vindt dat hij genoeg gegeten heeft? Je kunt zo'n kippenvleugel gemakkelijk nog een keer aanbieden, die dag. Hetzelfde geldt voor alle andere vleesbotten. Je kunt dan 1 a 2 keer per dag iets van een vleesbot maaltijd geven en bijv. 1 a 2 keer per dag iets van vlees met groente of pens met groente of orgaan met groente. Die maaltijden kun je helemaal makkelijk zo groot en zo klein maken als dat je wilt!
Door Jojo
Lizzy schreef: Is het een idee om je pupsel toch een wat groter stuk vleesbot aan te bieden (zeg, een kippenvleugel ;D. Voor jouw pupsel een reuze bot ;D) en dat weg te nemen (door te ruilen zodat hij niet fel wordt op het wegnemen van voedsel) wanneer je vindt dat hij genoeg gegeten heeft? Je kunt zo'n kippenvleugel gemakkelijk nog een keer aanbieden, die dag. Hetzelfde geldt voor alle andere vleesbotten. Je kunt dan 1 a 2 keer per dag iets van een vleesbot maaltijd geven en bijv. 1 a 2 keer per dag iets van vlees met groente of pens met groente of orgaan met groente. Die maaltijden kun je helemaal makkelijk zo groot en zo klein maken als dat je wilt!
Hé ja, je brengt me wel op een idee, om pupje eerst wat te laten knabbelen en JOey het vervolgens verder te laten eten. Zo eten ze toch gewoon hetzelfde op een dag, hoef ik niet 2 menu´s te maken ;)
Alleen wordt het dan wel heeeel lastig om de hoeveelheden (gewicht) wat pup uiteinedlijk binnenkrijgt in te schatten :-\
Laatst gewijzigd door Jojo op vr 28 apr 2006, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Jojo schreef: Hé ja, je brengt me wel op een idee, om pupje eerst wat te laten knabbelen en JOey het vervolgens verder te laten eten. Zo eten ze toch gewoon hetzelfde op een dag, hoef ik niet 2 menu´s te maken ;)
Alleen wordt het dan wel heeeel lastig om de hoeveelheden (gewicht) wat pup uiteinedlijk binnenkrijgt in te schatten :-\
Weet je, ik zou dat gewoon een beetje op gevoel doen. Je kunt ook van te voren wegen wat je hem aanbiedt. Nou, zeg een hele vleugel weegt 100 gram en hij eet 1/3 op, dan weet je dus dat hij ongeveer 35 grammetjes heeft zitten snavelen.
Door nikèdog2000
mijn pup van 14 weken is een echte wolven kind
hij eet echt alles
hij verteerd het ook goed
prachtige drolletjes elke dag
hij krijgt nu 200 gram per dag
hij eet een kippen vleugel in 1 keer op
Door JR
wat ik hier doe dat is gewoon om de dag bot geven,zo hoef je niet zo te knippen en doen,gewoon de ene dag alleen spiervlees/orgaanvlees,de andere da wat yoghurt en een kippennek of iets dergelijks.en dan zo om en om ongeveer.
Door Lizzy
JR schreef: wat ik hier doe dat is gewoon om de dag bot geven,zo hoef je niet zo te knippen en doen,gewoon de ene dag alleen spiervlees/orgaanvlees,de andere da wat yoghurt en een kippennek of iets dergelijks.en dan zo om en om ongeveer.
Maar 1 kippenvleugel is voor een pup van 2 kilo dus al erg veel, in 1 maaltijd.... (de pup eet op de hele dag 160 gram in totaal. En dat moet dus gedeeld door 3 a 4 ;D).
Door JR
Lizzy schreef: Maar 1 kippenvleugel is voor een pup van 2 kilo dus al erg veel, in 1 maaltijd.... (de pup eet op de hele dag 160 gram in totaal. En dat moet dus gedeeld door 3 a 4 ;D).
of je laat hem er wat van eten en legt hem dan terug in de koelkast,en dan geef je m de volgende maaltijd weer.
Door Lizzy
JR schreef: of je laat hem er wat van eten en legt hem dan terug in de koelkast,en dan geef je m de volgende maaltijd weer.
Ja exact! Daar zat ik ook al aan te denken!
Door sylvia
JR schreef: of je laat hem er wat van eten en legt hem dan terug in de koelkast,en dan geef je m de volgende maaltijd weer.
Ik zou zelf niet voor die optie kiezen omdat je de pup aan kan leren dat hij het snel weg moet zien te krijgen omdat jij het anders komt afpakken, dus ikzou zelf dan voor de optie gaan om de vleugel gewoon in tweeen te delen.
Door JR
wat je ook kan doen (ik weet niet hoe makkelijk je een vleugel kan verdelen) is zo'n braadkuiken kopen bij de aldi.deze weegt ongeveer een kilo,en als je hem laat ontdooien kan je hem zo met een gewoon mes in stukken snijden,en je hebt er dan ook nog orgaanvlees bij,als je het gesneden hebt kan je het zo weer invriezen,dan is het meteen al in porties verdeelt.
Door Lil
JR schreef: wat je ook kan doen (ik weet niet hoe makkelijk je een vleugel kan verdelen) is zo'n braadkuiken kopen bij de aldi.deze weegt ongeveer een kilo,en als je hem laat ontdooien kan je hem zo met een gewoon mes in stukken snijden,en je hebt er dan ook nog orgaanvlees bij,als je het gesneden hebt kan je het zo weer invriezen,dan is het meteen al in porties verdeelt.
Met het juiste gereedschap kun je een vleugel makkelijk delen. Ik gebruik zo'n slagershakbijltje: hak, hak en vier stukjes... Zo'n smurf was ik in het begin, nu laat ik die katten lekker zelf knagen, ze willen het zelfs niet meer hebben dat ik het voor ze klein maak ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door