Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
Saskia C. schreef: Gewoon een email sturen naar Corine van Carnibest. En daar het probleem in voorleggen. Ze zijn er erg op gericht dat de klanten tevreden zijn en als niemand het meldt weten ze dat niet. Succes.
Alles wat hier besproken wordt weten ze daar ook, ze lezen gewoon mee, hoeven we niet eng over te doen. Dit onderwerp is ondertussen al vaker aan de orde geweest en zo te lezen wordt er niet veel mee gedaan.
Door Helen
NIET meer geven die ribben!!!! Kuma is bijna doodgegaan aan een bijna-maagperforatie door te harde ribben!!!!!(welliswaar van een geit, maar ribben zijn ribben) Ook niet nog een keer proberen oid!! Geloof me een buik OK plus alle nazorg zijn heel veel duurder dan 10 kg lamsribben ;)
Zoals ik Corinne ken is ze erg schappelijk en kan hier ongetwijfeld over gesproken worden.
Door roefus
pfff..als dat altijd zulke ellende is met ribben...dan heb ik er ook niet veel zin meer in.
Zelfs als geld geen enkele rol zou spelen; niemand heeft toch zin in maagperforaties en dergelijke?
Ik ga geen idiote risico's nemen, omdat mijn hond zo nodig 'ribbetjes' zou moeten hebben.
Door geer
Ik geef alleen ribben voor menselijke consumptie, van de slager. Die zijn doorgaans heel zacht en heel dik bevleesd (ze worden immers om de barbecuewaarde verkocht), nooit problemen mee ;)
Door Lizzy
roefus schreef: pfff..als dat altijd zulke ellende is met ribben...dan heb ik er ook niet veel zin meer in.
Zelfs als geld geen enkele rol zou spelen; niemand heeft toch zin in maagperforaties en dergelijke?
Ik ga geen idiote risico's nemen, omdat mijn hond zo nodig 'ribbetjes' zou moeten hebben.
Ik koop al vrij lange tijd dikbevleesde ribben bij de Islamitische slager en die zijn onwijs zacht. Nooit problemen.
Door Helen
geer schreef: Ik geef alleen ribben voor menselijke consumptie, van de slager. Die zijn doorgaans heel zacht en heel dik bevleesd (ze worden immers om de barbecuewaarde verkocht), nooit problemen mee ;)
Die heb ik ook tot die bewuste ribben ook altijd gegeven en die waren idd heel erg zacht. Sindsdien sla ik voor Kuma altijd alles helemaal stuk of maal ik het. Voor Balou sloeg ik nooit wat stuk, maar nu ook regelmatig. Ik denk niet dat ik ooit over de schrik heen zal komen en grote stukken bot heel zal durven voeren.
Door Lizzy
Helen schreef: Die heb ik ook tot die bewuste ribben ook altijd gegeven en die waren idd heel erg zacht. Sindsdien sla ik voor Kuma altijd alles helemaal stuk of maal ik het. Voor Balou sloeg ik nooit wat stuk, maar nu ook regelmatig. Ik denk niet dat ik ooit over de schrik heen zal komen en grote stukken bot heel zal durven voeren.
Nou, ik 'ken' de ribben waarbij het met Kuma niet goed is gegaan en geloof me Helen, die zijn ongeveer 50 keer zo hard als de ribben die ik vandaag de dag geef...
Door roefus
Lizzy schreef: Ik koop al vrij lange tijd dikbevleesde ribben bij de Islamitische slager en die zijn onwijs zacht. Nooit problemen.
Daar ben ik de laatste keer ook geweest.
En ze wáren ook zacht, de meeste wel.
Dat moet ook gezegd !
Maar er zat één serie tussen, die was werkelijk knoer-hard.
Het waren gelukkig maar 3 stuks (drie keer 600 gram, zo waren ze gezaagd).
En die waren écht hard, hoor.
Ik kwam er zelf niet eens doorheen toen ik hakte.
Nou, toen heb ik het vlees eraf gehaald.
En de rest maar weg gesmeten.
Want ik had al genoeg problemen gehad met die zgn. lamsribben die ik hier in de buurt bij de islamiet haalde.
Roefus werd er echt ziek van.

En Geer: allicht koop ook ik ze voor 'mensen-consumptie'.
Ik zou niet eens weten waar ik het vandaan moet halen, als het daar niet voor zou zijn.
Ik heb in het begin 7 euro voor een kilo betaalt....en ze uiteindelijk in de kliko gegooid.
Want ik wil geeneens dat mijn hond er risico door loopt.
Ik houd zielsveel van dat beest.
Door geer
Helen schreef: Die heb ik ook tot die bewuste ribben ook altijd gegeven en die waren idd heel erg zacht. Sindsdien sla ik voor Kuma altijd alles helemaal stuk of maal ik het. Voor Balou sloeg ik nooit wat stuk, maar nu ook regelmatig. Ik denk niet dat ik ooit over de schrik heen zal komen en grote stukken bot heel zal durven voeren.
De ribben die ik geef zitten aan elkaar vast (is dat een stuk rug???), in ieder geval zit er horizontaal zo'n dikke botbalk om ze bij elkaar te houden. Toch kan ik de ribben in porties verdelen met een gewoon, scherp, keukenmes. Zo zacht zijn ze.
Door Helen
geer schreef: De ribben die ik geef zitten aan elkaar vast (is dat een stuk rug???), in ieder geval zit er horizontaal zo'n dikke botbalk om ze bij elkaar te houden. Toch kan ik de ribben in porties verdelen met een gewoon, scherp, keukenmes. Zo zacht zijn ze.
Ja dat zijn goede ribbetjes! Toen we alleen Balou hadden waren die voor ons ook nog betaalbaar. Al durf ik nu overigens sowieso niet meer.
Door Helen
Lizzy schreef: Nou, ik 'ken' de ribben waarbij het met Kuma niet goed is gegaan en geloof me Helen, die zijn ongeveer 50 keer zo hard als de ribben die ik vandaag de dag geef...
Ja, I know.....Goedkoop is ook op dit vlak vaak duurkoop.....
Met wat voor rib is het trouwens met Linga bijna misgegaan?
Door Sultan
Ook ik heb lamsrib van CB, maar zelfs mijn moeilijke tante qua botten heeft er geen enkel probleem mee ::)
Ze gaan compleet op, wel na een tijdje kluiven, maar Irina is voor mij de graadmeter qua bot.......dat moet goed te eten zijn, anders laat ze het liggen.
Sultan krijgt alles zonder moeite klein, dus die reken ik ff niet mee ;)
Moet er wel bij zeggen dat ik grote honden heb.......
Door Lizzy
Helen schreef: Ja, I know.....Goedkoop is ook op dit vlak vaak duurkoop.....
Met wat voor rib is het trouwens met Linga bijna misgegaan?
Bij Linga is het met een gewone rib fout gegaan maar dat had helemaal niets met de hardheid van het bot te maken. Zij slikte gewoon 1 enkele rib in 1 keer in. Zonder er uberhaubt 1 keer op te knagen. Zij eet nu gewoon geitenribben mee. Ik geef haar alleen altijd een flinke hoeveelheid ribben aan elkaar en die knip ik allemaal wat korter. Gaat perfect.
Door tieneke
Lizzy schreef: Nou, ik 'ken' de ribben waarbij het met Kuma niet goed is gegaan en geloof me Helen, die zijn ongeveer 50 keer zo hard als de ribben die ik vandaag de dag geef...
Een geitenrib is wel wat anders dan een lamsrib ja.
Dan maar geen ribben zeker niet als ze veel te hard zijn,ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door