Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

wimk schreef: Nee ik weet eigenlijk niet waarom ik dit heb opgeschreven. Stom he
Ach, dit zijn vaak van die spreekwoordelijke dingen. Je leest iets en dan heb je helemaaaaaaal zoiets van "voer die troep nooit meer". En dat terwijl je het al niet meer voerde. Ik zeg ook nog geregeld (als ik in iemands rook heb gestaan en thuis kom) "ik steek er nooit meer een op".
tieneke schreef: Best wel een fijne Da van jou als deze zo reageert ;)
Ik heb het jammergenoeg anders meegemaakt :-X
Mijn DA weet nog niet eens dat ik kvv en barf voer. Hij komt het pas te weten als hij er ooit om vraagt 8)
Door roefus
Hier idem dito.
Nog nooit heeft een da mij gevraagd wat ik mijn beesten voer.
Mag gerust: maar ze vroegen er nooit naar.
En ik ken de behoefte niet om erover te beginnen.

Pfffff....als ik naar mijn huisarts ga, dan begint-ie toch ook niet over mijn voeding?
Oké, zou misschien kunnen, als ik iets aan mijn maag mankeer.
Maar ik bedoel gewoon.....
Door roefus
Nelly schreef: Hoewel, af en toe een pizzaatje gaat er wel in hoor ;)
Een lekkere pizza, gaat er altijd in! ;D
Maar NIET via de huisarts: pizza tegen jeuk, pizza tegen nierklachten, pizza voor het 'algemene onderhoud'.

Eigenlijk, als je het goed bedenkt.
Pakweg 25, 30 jaar geleden is er zo'n wet gekomen dat huisartsen geen apotheek meer 'aan huis' mochten hebben.
Dat is tot die tijd blijkbaar in veel dorpen nog zo geweest.
Er was geen 'normale apotheek', de huisarts had in dat soort gevallen 'apotheek aan huis'.
Dat waren natuurlijk goudmijntjes....zelf voorschrijven en zelf incasseren.

Maar bij da's is dat niet anders.
Consult, behandeling, geneesmiddelen-verstrekker.
Nu nog een redelijk 'voeding-verkoop-punt'.
En het mes snijdt aan drie kanten.

Waarom zou zo iemand voor vérs zijn???
Tenzij hij/zij met de slager dealt?
Nelly schreef: Mijn DA weet nog niet eens dat ik kvv en barf voer. Hij komt het pas te weten als hij er ooit om vraagt 8)
Misschien wel het verstandigst ;)
Onze oude Da komt hier deze zomer vakantie vieren en ik zal hem dan eens even laten zien hoe de nollebakmonsters eten ;D ;D :P :P
Deze Da staat er niet verkeerd tegenover maar heeft er dus geen verstand van zegt hij zelf,eerlijk toch?
Beter zo dan dat ze het meteen afkraken zoals zo vaak gebeurd.
roefus schreef: Een lekkere pizza, gaat er altijd in! ;D
Maar NIET via de huisarts: pizza tegen jeuk, pizza tegen nierklachten, pizza voor het 'algemene onderhoud'.

Eigenlijk, als je het goed bedenkt.
Pakweg 25, 30 jaar geleden is er zo'n wet gekomen dat huisartsen geen apotheek meer 'aan huis' mochten hebben.
Dat is tot die tijd blijkbaar in veel dorpen nog zo geweest.
Er was geen 'normale apotheek', de huisarts had in dat soort gevallen 'apotheek aan huis'.
Dat waren natuurlijk goudmijntjes....zelf voorschrijven en zelf incasseren.

Maar bij da's is dat niet anders.
Consult, behandeling, geneesmiddelen-verstrekker.
Nu nog een redelijk 'voeding-verkoop-punt'.
En het mes snijdt aan drie kanten.

Waarom zou zo iemand voor vérs zijn???
Tenzij hij/zij met de slager dealt?
;D ;D ;D ;D ik heb helemaal beeld! De vlijtig pizza's beleggende assistentes, de steenoven naast de wachtkamer ;D ;D ;D

Zo lang geleden is dat niet, apotheekhoudende huisartsen, toen wij in Groningen op het barre kale platteland woonden had je alleen maar apotheekhoudende huisartsen. En bevallingen deden ze ook allemaal lekker zelf.
Dat was trouwens ook alweer 20 jaar geleden :P
Door Lil
Sennaruby schreef: Wij hier in het mooie Blesdijke hebben nog steeds een apotheekhoudende huisarts, maar naast dit (dubieuze) feit zijn hij en zijn vrouw ook nog herbalifedealers ::) :-X

Ach verdient toch lekker? Ikke geloof dat ik ook maar da ga worden ipv jurist. lekker toch, heb al een deal met het slachthuis (lekker goedkopen ingredientjes op dit moment), dus dan wordt ik de eerst barfda die ook eten verkoopt ;D ;D ;D
tieneke schreef: Misschien wel het verstandigst ;)
Onze oude Da komt hier deze zomer vakantie vieren en ik zal hem dan eens even laten zien hoe de nollebakmonsters eten ;D ;D :P
Tieneke, mag ik vragen wie jou oude DA is? :)
Sennaruby schreef: Wij hier in het mooie Blesdijke hebben nog steeds een apotheekhoudende huisarts, maar naast dit (dubieuze) feit zijn hij en zijn vrouw ook nog herbalifedealers ::) :-X

en je raad nooit waar herbalife allemaal goed voor is.... voor overtollig gewicht, te weinig gewicht, slechte conditie, slechte doorbloeding, vitamine tekort a.g.v. slechte eetgewoonten, ga zo maar door, kan mij zo voorstellen dat deze huisarts een prima appeltje voor de dorst (voor heel africa) heb ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door