Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Fido schreef: Nog behoorlijk wat. Het zijn stukken lamsribben net zoals spare ribs dus ribje, vlees, ribje, vlees enz.
Wil niet zeggen 50/50 maar komt in de buurt.

Toch vind ik de stukken nog niet groot genoeg. Verkoop ze nu niet aan de grotere honden of de eigenaar moet al een echte barfer zijn met ervaring en weten wat ie doet.

Voor de middenslag honden prima lamsribben voor de grotere rassen ben ik nog op zoek naar grotere stukken.
(zucht we blijven bezig ;))
Je zou denken "lam is lam" maar de ribben die ik voor 3,75 koop bevatten echt meer als 50% puur vlees (dus nog niet eens vet). Ik denk eerder dat dit 65% vlees is. En de stukken kan ik zo groot krijgen als ik zelf wil, want ik koop gewoon een halve ribbenkast en snij/hak mijn eigen porties. Maar ja, R'dam is voor jou niet echt dichtbij he.... :-\
Door Fido
Lizzy schreef: Je zou denken "lam is lam" maar de ribben die ik voor 3,75 koop bevatten echt meer als 50% puur vlees (dus nog niet eens vet). Ik denk eerder dat dit 65% vlees is. En de stukken kan ik zo groot krijgen als ik zelf wil, want ik koop gewoon een halve ribbenkast en snij/hak mijn eigen porties. Maar ja, R'dam is voor jou niet echt dichtbij he.... :-\
Chips R'dam is te ver maar ik blijf doorzoeken wat wel haalbaar is voor ons.

Er zit geen vet aan dus wel puur vlees.
Ik bekijk altijd het vlees wat ik binnen krijg en pas daar dan ook de prijs op aan.
Vindt nl dat prijs/kwaliteit in verhouding moet staan. Valt het wat tegen dan verlaag ik de prijs zodat je niet bekocht bent.

Waarom? omdat behalve winkelier wij vooral veterinair denken en in het belang van het dier :) ik liever een grote omloopsnelheid in kilo's vlees dan in kilo's brok verkoop.
Klant en dier zijn tevreden en kopen het liefst ook de andere dingen hier wat de omzet weer compenseert
Door emielenjolanda
Inderdaag vandaag bij het Islam Centrum in rotjeknor geweest. 3.75 per kilo (maar dan moet je wel 4 kilo afnemen). Tijdens het verpakken thuis heb ik er per ongeluk ::) 1 laten vallen. Bas heeft gesmuld, effe kraken en weg was tie.
Door Angelique
Fido schreef: Chips R'dam is te ver maar ik blijf doorzoeken wat wel haalbaar is voor ons.

Er zit geen vet aan dus wel puur vlees.
Ik bekijk altijd het vlees wat ik binnen krijg en pas daar dan ook de prijs op aan.
Vindt nl dat prijs/kwaliteit in verhouding moet staan. Valt het wat tegen dan verlaag ik de prijs zodat je niet bekocht bent.

**Dus dan is die eerder genoemde €3,70 een dagprijs te noemen?

Waarom? omdat behalve winkelier wij vooral veterinair denken en in het belang van het dier :) ik liever een grote omloopsnelheid in kilo's vlees dan in kilo's brok verkoop.
Klant en dier zijn tevreden en kopen het liefst ook de andere dingen hier wat de omzet weer compenseert
Sorry hoor, wat een geneuzel, omzet is toch gewoon omzet en dat je marge op het vlees minder is als op de brok wordt goedgemaakt door de rest van de verkoop, schrijf je zelf. Klaar toch, daar hoef je echt niet "vooral veterinair ::)" voor te denken.
Door Madera
Lizzy schreef: Ik betaal voor lamsribben 3,75 per kilo maar dat zijn de allergoedkoopste van NL! Hier in Z'meer betaal ik 6,50 euro per kilo.
even een vraagje, waar haal jij ze dan??
Door Lizzy
*marianne* schreef: even een vraagje, waar haal jij ze dan??
Rotterdam, bij het Islam Center.
Door Madera
Lizzy schreef: Rotterdam, bij het Islam Center.
ow oke!

makkelijk om te weten...
Door Sofie
Ik betaal ook iets van een 3.50euro de kilo...weet niet of je ze veel goedkoper gaat vinden... :-\
Door Madera
Sofie schreef: Ik betaal ook iets van een 3.50euro de kilo...weet niet of je ze veel goedkoper gaat vinden... :-\

sorry ik vind België ietjepiesje te ver... ;)
Door margreet
*marianne* schreef: sorry ik vind België ietjepiesje te ver... ;)
Kinderachtig hoor,je hebt toch een fiets ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door