Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
hiram schreef: ;D ;D
bij mij eten ze de groenten zo op zonder vis vlees of yoghurt erbij.
een hele bak vol!
Krijgen zij de mix van pup af aan, want ik heb de indruk dat dat verschil maakt?
Ik doe er altijd wat kvv of gesneden kopvlees doorheen, maar het is steeds minder vlees wat ik erbij geef.
Door Cindy de Wolf
Ook ik ben van mening dat groente en fruit niet mag ontbreken in een barf menu. Ik meng ongeveer 3 keer per week of groentemix of fruitmix door het eten heen. Ze hebben het nu leren waarderen vooral de fruitmixen dat ze het nu ook zo op eten.

Cindy
Door velduil
Ik voer mijn witte herder geen groente maar als we buiten lopen wil ze graag af en toe wat gras eten, ook bij de wilde appelboom die we onderweg langslopen neemt ze graag een appeltje mee en na een minuut of wat eet ze die vaak voor het grootste deel op, dit gedrag wordt niet gestimuleerd of af geleerd en ze wordt er neit ziek van, het kan dus geen kwaad denk ik dan een beetje groente
Door Mixxy
Ik voer één à twee keer per week groente aan Mixxy. Het moet wel ergens door. Vleesmix, zalmmix oid anders lust ie het echt niet. Gooi er vaak ook wat chlorella en gemalen nootjes door.
Poes krijgt ook een hapje groente door haar eten, maar die lust alles. Is ook gek op pens. :biggrin2:
Door Quibus
Hier krijgen ze wel eens de groente die overblijft van ons, sperciebonen vinden ze heerlijk, en wortels en doperwtjes ook. Ik maak geen mixen, wel eens geprobeerd, maar ze eten het gewoon niet. Ook yoghurt en zo kan ik wel vergeten, ze zitten me aan te kijken alsof het in brand staat  ::).
Ik kan niet zeggen dat ze het missen, de doezen zien er gewoon fantastisch uit, ze glanzen en hebben beide prachtige vachten. De koningin is een ander verhaal, die begint nu vers te waarderen en daar ben ik al blij om. We krijgen de brokken er wel uit  ;D. Maar een maltezer van bijna 14, die wordt er niet mooier op, vind ik.
Ik weet niet of ze echt groenten nodig hebben. Ik kan me goed voorstellen dat ze fruit lekker vinden als tussendoortje, zeg maar. Vind ik ook ;D. En als ze het eten, prima, maar ik maak er geen halszaak van
Door malimaniac
Iza krijgt zo'n 7% groente per week.
Ik maak een mixje van div groentes met pens en een eitje.
Alleen groente eet ze niet, maar zo gaat het met smaak naar binnen.
Heb van de zomer een paar weken geen groente gegeven, maar toen begon ze
steeds paardenstront te eten. Dit deed ze ook toen ze nog op brok stond.
Nu ik weer mixjes voor haar maak, kijkt ze niet meer naar de paardepoep!
Door TMG1961
Pixie heeft vandaag haar 2e groentemixje gehad, deze keer door haar eten en met een rauw eitje erover. Bak zoals gewoonlijk helemaal schoon gelikt. Ze krijgt pas vanaf deze week groentemix, voorheen wel af en toe wat van mijn groenten en fruit krijgt ze ook dagelijks. Ze gaat 5% krijgen.
ik heb in het begin de jongens groente gegeven aangezien ze dan niet aten of met hele lange tanden ben ik er mee gestopt, sterker nog, zelfs gentle heeft nooit groente op...
totdat ik ze eind vorige week wat restjes van ons gaf en ze dat met smaak opaten...
dus ga ik maar weer groentemixjes maken!
Door evenstar
Ik voer geen groente of het moet een overgebleven restje van ons maar verdeeld over 8 honden is dat niks.
Wel gaat er zeker 5 dagen in de week een schep chlorella en spirulina algen door het vlees.
Door Borke
Hier wordt meermalen per week groente gegeten, ze vinden het heerlijk als ik het meng met zalmsnippers of gemalen vlees, of yoghurt met een eitje.

In het verleden wilden ze het ook niet echt eten, ik merk dat courgette met worteltjes een geliefde basis is, samen met bladgroentes spinazie en andijvie en dan van alles er bij wat ik maar in huis heb. Het moet bij voorkeur op kamertemperatuur zijn en aangelengd met wat vleesnat, dan eten ze het het beste.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door