Moderator: Lizzy
Kruimel schreef: Nou, hier dus zo'n viespeukNee, ik heb 'm niet zelf opgegeten
maar heer Kruimel heeft die van zoon #2 aan de honden gevoerd. Vrij simpel bij een thuisbevalling. Maar, toeval of niet, daarna werd onze Jorka strijk en zet bij elke loopsheid schijnzwanger ... Dat ding zit barstensvol met hormonen dus ergens zou het me niet verbazen als er een verband was. Bij dochterlief hebben we het experiment dus maar niet herhaald.
Jolly schreef: misselijk? nee gek he eigenlijk niet, komt mischien nog wel vandaag.It's your party girl, you can do what you want to
Hoe ik erop kwam, zullen vast wel mensen zich af vragen, nou simpel.
Ik was 2 weken terug bij een vriendin die in augustus bevallen is en we zaten foto's te bekijken, en daar kwamne oa de foto's van de bevalling ook tussen door, toen ik de placenta zag, zei ik meteen zoooo das een mooi lappie vlees.
Vriendin moest lachen en zei: ja ik heb nog heel even met de gedachten gespeeld dit aan Bumper (der hondje ) te geven.
Maar de verloskundige en de kraamhulp gruwelde bij het idee, dus ging die hup met het vuil mee.
Kruimel schreef: Nou, hier dus zo'n viespeukzie je wel, ben ik niet de enige en ja ik wil thuis bevallen.Nee, ik heb 'm niet zelf opgegeten
maar heer Kruimel heeft die van zoon #2 aan de honden gevoerd. Vrij simpel bij een thuisbevalling. Maar, toeval of niet, daarna werd onze Jorka strijk en zet bij elke loopsheid schijnzwanger ... Dat ding zit barstensvol met hormonen dus ergens zou het me niet verbazen als er een verband was. Bij dochterlief hebben we het experiment dus maar niet herhaald.
Jolly schreef: zie je wel, ben ik niet de enige en ja ik wil thuis bevallen.Nou ..... met die hoeveelheid hormonen ....
En ik heb 2 reuen, dus schijnzwnager zullen ze niet worden![]()
conleeuw schreef: It's your party girl, you can do what you want toIk zal het eens aan Peter voorleggen( het liefste vanavond tijdens het eten![]()
Noukie schreef: Waar ik dan benieuwd naar ben is de reden waarom je je placenta aan de honden wil voeren.Nee, hoor, dat van die band kind-hond ljkt me onzin. Mijn honden vonden de koters toch welg eweldig, placenta/poep of niet
Vanwege de eerder genoemde reden dat de band tussen kind en honden dan beter zou zijn, of gewoon gratis een extra lappie vlees?
Noukie schreef: Waar ik dan benieuwd naar ben is de reden waarom je je placenta aan de honden wil voeren.Mijn idee was eigenlijk het laatste
Vanwege de eerder genoemde reden dat de band tussen kind en honden dan beter zou zijn, of gewoon gratis een extra lappie vlees?
Noukie schreef: Waar ik dan benieuwd naar ben is de reden waarom je je placenta aan de honden wil voeren.ik denk waarschijnlijk "waste not, want not"
Kruimel schreef: Nee, hoor, dat van die band kind-hond ljkt me onzin. Mijn honden vonden de koters toch welg eweldig, placenta/poep of nietVolgens mij hebben heer kruimel en ik dezelfde gedachte
Nee, manlief vond hete cht zonde om zo'n mooie lap vlees weg te gooien![]()
![]()
Jolly schreef: Mijn idee was eigenlijk het laatsteEen placenta bevat niet enkel voedingswaarde, maar ook afvalstoffen. ( okee, lever ook...)( Jol kruipt nu snel onder een deken) en ook omdat ik dacht dat er misschien toch wel voedingswaarde aan zou zitten.
Daarbij, mijn honden eten rauw vlees, dit is rauw vlees en wordt normaal weggegooid, dat vind ik een beetje zonde. ( sprak zij krenterig)
herder_lover schreef: getver, nee zou ik gevoelsmatig niet doen. Wat ik wel zou doen, maar ook dat is persoonlijk, is info inwinnen over het invriezen van de placenta. Hier zitten stamcellen in (net als de navelstreng) en kunnen later dienen als geneesmiddel voor je kind. Kost wel wat hoor, maar ik heb er altijd spijt van gehad dat ik het toen niet wist: Mocht je kind (God behoedde het) ooit bv kanker krijgen, kan de ingevroren stamcellen levensreddend werken...nee idd dat niet, maar het is wel een idee, tnx
IS neit echt barf-achtig he![]()