Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
Rovanna schreef: Nou nu niet meer hoor; ik heb mijn lesje wel geleerd ;D
Good Girl!!! ;)
Door Borke
Lizzy schreef: de meeste mensen mengen de groente en fruitmix met vlees, orgaanvlees, ei of zuivel. En fruit en vlees/orgaanvlees/ei: dat combineert eigenlijk niet zo best. Dat veroorzaakt bij vrijwel iedere hond (en mens) gist in de darmen door de fruitsuikers. En de ene hond gaat hier windjes van laten en de andere hond niet. In zeldzame gevallen krijgen sommige honden zelfs buikpijn van de combinatie fruit/vlees. En als je hond huidproblemen heeft door gisten/schimmels, dan zit je niet te wachten op voedingsmiddelen die in de darmen gaan gisten.
Tja ik heb het dus meermalen gegeven een combi van groente/fruitmix met vlees en geen problemen bemerkt m.b.t. windjes of ontlasting en huidproblemen zie ik niet?

Kan ik het dan gewoon zo geven, of liever toch gescheiden mixjes maken - ik zit natuurlijk ook niet op huidproblmen e.d. te wachten.
Volgens mij heb ik zo mijn eigen vraag alweer beantwoord ::)
Door Lizzy
AstridStraver schreef: Tja ik heb het dus meermalen gegeven een combi van groente/fruitmix met vlees en geen problemen bemerkt m.b.t. windjes of ontlasting en huidproblemen zie ik niet?

Kan ik het dan gewoon zo geven, of liever toch gescheiden mixjes maken - ik zit natuurlijk ook niet op huidproblmen e.d. te wachten.
Volgens mij heb ik zo mijn eigen vraag alweer beantwoord ::)
Nee hoor, als het Borke wel goed bekomt, dan zou ik gewoon lekker gecombineerd blijven voeren. Maar als hij windjes gaat laten (op den duur) of oorontsteking krijgt (niet gezegd dat hij dat krijgt!): dan zijn dit wel dingen waar je aan kunt denken.
Door Filou
Ik mix ook groente en fruit dooreen, en nog geen opmerkelijke problemen ontdekt. Filou laat wel eens een windje, maar nu ook niet elke dag, zelfs niet elke week. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door