Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Amstaff 4 ever schreef: Die vind ik niet vies.
Maar zo'n tong is een tong en het ziet er smerig uit.
Ik ga toch ook geen testikels eten?
Daar gruwel ik net zo erg van.
Kan er niets aan doen, maar het is gewoon het idee.
Bij testikels sta ik ook niet echt te springen maar tong is lekker hoor, en als het in plakjes is zie je ook niks van de vorm. Lust je ook geen tongeworst (glas in lood worst wordt het ook wel genoemd) dat is tongeworst en bloedworst met gelatine heeeerlijk , en je hebt natuurlijk ook rundertong bij de vleeswaren liggen
Door tvs
1 kalfstong van 800 gram
2 eetlepels inrode wijnazijn geweekt uitgeknepen broodkruimels
125 gr verse dragon
1 eetl. kappertjes
1 hardgekookt ei gehakt
3 ansjovis in olie gehakt
8 eetl. olijfolie extra vierge
gemalen peper en zout
gewoon tong koken na een halfuur vel er af doorkoken 1.1/2 uur, in plakjes snijden
meng de rest door elkaar , op de tong en niet aan de hond geven
Laatst gewijzigd door tvs op zo 04 dec 2005, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
Amstaff 4 ever schreef: Ik heb vandaag een rundertong gekocht.
Wat een lucht komt daarvan af zeg!
Dat haal ik echt nooit meer van mijn leven.
Ik vond het ook echt smerig om in stukken te snijden.
Ik werd echt misselijk van die lucht.
Weet je zeker dat die wel helemaal vers was? Vers vlees stinkt niet echt. Zelfs verse pens vind ik niet echt stinken. Maar zodra het niet helemaal vers is, zit er al snel een lijkenlucht aan vlees :-X
Door Amstaff 4 ever
Het zat in een plastic vacuüm verpakt bij de Islamiet.
Ik hoop niet dat het bedorven was!!!!
Zou dat kunnen en worden de honden daar ziek van?
Want ik vond het echt een vreselijke geur die eraf kwam hoor, ik werd er echt misselijk van, maar de honden vonden het echt heerlijk.
Door Nelly
Honden kunnen wel wat hebben hoor. Ook al zou het vlees een beetje bedorven zijn geweest, hoef je je geen zorgen te maken, zo lang het maar rauw vlees is. Gekookt of gebakken vlees dat bedorven is, is een ander verhaal, dat is voor honden net zo gevaarlijk als voor mensen.
Door Amstaff 4 ever
Is dat echt waar?
Ik dacht juist dat het dan rauw gevaarlijker zou zijn.
In ieder geval ga ik dat nooit meer halen.
Door Nelly
Natuurlijk is dat echt waar. Wilde honden en wolven eten soms van kadavers die al dagen liggen te rotten, zonder er iets van te krijgen. Wij hier overdrijven allemaal een beetje op dat gebied en dat is volgens mij vooral overgewaaid uit Amerika (sorry Dory).
Door herder_lover
hahaha, ik ken dat zelf eten. Ja ik niet :-X maar ik had geitentong gekocht voor Dara en mijn hulp (is een Antilliaanse) zei dat ze dat hier zelf eten. Heeft idd ook verteld hoe je rundertong moest klaar maken. Niet aan de hond geven zei ze nog ;D! Ik heb het met mijn hubbie besproken, maar die vond toch dat Dara het wel verdiende, zeker als het zo heeeeeeeeeeeeerlijk is ;)
Door sylvia
Amstaff 4 ever schreef: Het zat in een plastic vacuüm verpakt bij de Islamiet.
Ik hoop niet dat het bedorven was!!!!
Zou dat kunnen en worden de honden daar ziek van?
Want ik vond het echt een vreselijke geur die eraf kwam hoor, ik werd er echt misselijk van, maar de honden vonden het echt heerlijk.
Als het vacuumverpakt was kan het best dat je het niet lekker vondt ruiken, dan zit de geur helemaal vast in het plastic als je dat openknipt komt in één keer de geur vrij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door