Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hitam
drdrum schreef: Als je in Japan,als moeder geen borst voeding aan je baby kunt geven roep je de hulp in van een min(een moeder die jou kind haar melk geeft)Deze min blijft voor de rest van haar leven familie van jou en je gezin,ze wordt volledig in het gezin opgenomen.
Wauw, dan ben ik familie van Boudewijn de Groot. Mijn oma was de min voor zijn zus.
Zijn moeder en mijn oma waren vriendinnen.
Door drdrum
:)Ik denk dat boudewijn dit wel leuk zal vinden,is n.l een indiese jongen.
Laatst gewijzigd door drdrum op do 15 dec 2005, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Dit speelt ook in Indonesië. Hij heeft zijn moeder nooit gekend, zij is overleden in het Jappenkamp waar hij geboren is.
Door irmaa
drdrum schreef: Zuivel produkten werken erg verslijmend,dit merk je al na een slok melk in je keel.Kaas .bv. is eigenlijk gewoon gestold dierlijk vet en kan verhardingen geven in het lichaam.Met name langs de rugwervel en is vaak de oorzaak van MS.
Multiple=Vele, Sclerose=Verhardingen.
Hoera!!! Eindenlijk weten we nu waarom mensen MS krijgen...

MS is trouwens het verdwijnen van de myeline, dat is het isolatiemateriaal rondom de zenuwbanen. Je kan het vergelijken met een electriciteitsdraad waar de beschermende laag op diverse plekken ( dat is dan de sclerose) verdwenen is: gevolg "kortsluitinkjes" en verminderde functies...
Helaas is het niet bekend wat MS verzooraakt en er is nog helemaal geen echte therapie voor laat staan hoe we het kunnen voorkomen of genezen.
gr irma
Door Peet
irmavgog schreef: MS is trouwens het verdwijnen van de myeline, dat is het isolatiemateriaal rondom de zenuwbanen.
Nee, dat is DM (degeneratieve myelopathie). Bij MS komen er een soort plakjes (laagjes) op de myelinelaag waardoor het signaal niet goed meer doorkomt in de zenuw.
Door drdrum
Klopt irma,in de reguliere geneeskunde is er geen oorzaak en genezing bekend.In de Oosterse Geneeskunde echter wel.Dat wil niet zeggen dat je een reguliere behandeling moet afwijzen,in tegendeel.Altijd eerst je arts raadplegen.En goed met hem/haar in overleg blijven.In mijn eigen gezin hebben we deze ziekte met behulp van o.a. voeding volledig genezen.Ik weet dus waar ik over praat.Wat nog niet wil zeggen dat dit bij iedereen op deze manier lukt. De diagnose is 14 jaar geleden door een reguliere arts gesteld.Ik heb ons succes ook gemeld aan de Ned Ver.van MS patienten,die er voor hebben gekozen om hier niets mee te doen.Ondanks je mailtje ben ik bereid je te vertellen hoe we dit gedaan hebben,als ik je daarmee kan helpen stuur me dan een PB.Het spijt het me dat ik mischien te kort door de bocht ben gegaan over dit serieuse onderwerp.Mijn excuus hiervoor.
Laatst gewijzigd door drdrum op do 15 dec 2005, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
dat is allemaal heel interessante info. Heb er eerlijk gezegd nooit echt over nagedacht: je drinkt gewoon melk en ik geef dat ook aan mijn kids. Niet aan mijn dieren ;) Ik was van mening dat het een goede calcium leverancier is voor kinderen. Is dat dat niet zo? En voor honden, zou je dus beter ook geen zuivel geven (ik geef nl nog wel eens cottage cheese, hutekase of ricotta aan mijn hond). Wat zouden de gevolgen kunnen zijn?
Door drdrum
Hoewel ik denk dat velen die Barf voeding aan hun dieren geven ook geinterseerd zijn in menselijke voeding, en de link ook voor de hand ligt,wil ik me op dit forum,vanaf nu, toch beperken tot onze huisdieren.Zeker na een beledigend mailtje die ik,naar aanleiding van mijn bovenstaande geschriften, mocht ontvangen.Respect voor elkaars mening lijkt mij het enige beschaafde uitgangspunt voor een discussie. Wat zuivel betreft onderschrijf ik volledig wat Hitam al eerder schreef:"Melk is voor zuigelingen en niet voor volwassen mensen/dieren.En melk van een ander diersoort is niet zo bedoeld en kan al helemaal niet goed zijn.
Door irmaa
Peet schreef: Nee, dat is DM (degeneratieve myelopathie). Bij MS komen er een soort plakjes (laagjes) op de myelinelaag waardoor het signaal niet goed meer doorkomt in de zenuw.
Voor info: : http://www.msresearch.nl/
De aantasting van deze isolatielaag geschiedt door het afweersysteem van ons lichaam: het immuunsysteem. Bepaalde cellen van dit systeem breken de isolatielaag af. Waarom dit gebeurt is helaas nog niet bekend. Onderzoekers vermoeden dat erfelijke factoren de vatbaarheid voor de ziekte bepalen. Ook denken zij aan de invloed van bepaalde virussen. Verder onderzoek moet meer duidelijkheid verschaffen.

groetjes Irma
Door Peet
irmavgog schreef: Voor info: : http://www.msresearch.nl/
De aantasting van deze isolatielaag geschiedt door het afweersysteem van ons lichaam: het immuunsysteem. Bepaalde cellen van dit systeem breken de isolatielaag af. Waarom dit gebeurt is helaas nog niet bekend. Onderzoekers vermoeden dat erfelijke factoren de vatbaarheid voor de ziekte bepalen. Ook denken zij aan de invloed van bepaalde virussen. Verder onderzoek moet meer duidelijkheid verschaffen.

groetjes Irma
Goh, het zou zo de omschrijving van DM kunnen zijn. Want van MS heb ik altijd het volgende geleerd:

Bij MS ontstaan ontstekingen aan de myelinelaag. Daardoor kan de zenuwbaan de prikkeling ( = bericht) niet goed overbrengen. Wanneer de ontsteking voorbij is, blijft er wel een klein litteken achter en dat kan nog storingen teweegbrengen. Dit littekenweefsel kan zich gaan stapelen bij meerdere ontstekingen.

Multiple = meerdere
Sclerose = lagen

Bij DM wordt de myelinelaag direct aangetast en vallen er dus "gaten" in de bescherming. Ook hierdoor komen de prikkelingen niet goed meer aan.

MS kan pijnlijk zijn, DM is dat niet.

Maar goed, ik wil niet de eigenwijzerd uithangen hoor ;).
Door Jolly
ik drink melk en mijn kleine gaat het dalijk ook gewoon krijgen.
Door tieneke
irmavgog schreef: Hoera!!! Eindenlijk weten we nu waarom mensen MS krijgen...

MS is trouwens het verdwijnen van de myeline, dat is het isolatiemateriaal rondom de zenuwbanen. Je kan het vergelijken met een electriciteitsdraad waar de beschermende laag op diverse plekken ( dat is dan de sclerose) verdwenen is: gevolg "kortsluitinkjes" en verminderde functies...
Helaas is het niet bekend wat MS verzooraakt en er is nog helemaal geen echte therapie voor laat staan hoe we het kunnen voorkomen of genezen.
gr irma
Jaco zijn zusje heeft ook MS en consumeert inderdaad een hoop zuivel :-\
Door drdrum
Peet,eigen wijs duidt op onafhankelijkheid,een uitstekend uitgangspunt om de dingen helder te zien !
Kaas smelt bij warmte(Yang) en verhard bij kou(Yin)
Verkillende voeding (Yin) is b.v. tropies fruit,koffie,suiker,alcohol,drugs(legaal of illegaal),rauwe groenten b.v. salades,specerijen/kruiden.Aangezien 90 % van de mensen deze produkten in grote mate gebruiken en ze bovendien van slechte kwaliteit zijn moet men om nog redelijk te kunnen functioneren hier extreem verwarmende produkten,meestal dierlijk yang(Vlees,kip,ei,zout) tegenover zetten.Dit proces kost enorm veel energie,waardoor na verloop van tijd vermoeidheid toeslaat en langzaam maar zeker o.a. ons immuniteits systeem degenereerd.Er bestaan m.i. twee soorten ziekten.Ten eerste eliminatie ziekten als hoofdpijn,koorts,diaree,braken etc.Dit is een goed waarschuwings systeem van ons lichaam.Als dit systeem ophoud te functioneren begint de degeneratie van de zwakkere organen.Gevolg,degeneratieziekten als Kanker etc.Dat deze veel moeilijker te genezen zijn spreekt voor zich.Er is echter een ziekte die onmogelijk te genezen is: Arrogantie. Het verontachtzamen van de(je) natuur en natuurlijke omgeving.Dit is een van de redenen dat ik zo op dieren gesteld ben.
Door irmaa
tieneke schreef: Jaco zijn zusje heeft ook MS en consumeert inderdaad een hoop zuivel :-\
;) Nu, bij ons precies het t.o. mijn man heeft al 35 jaar ms, en die lust geen zuivel ::) Dus daar kan het dan ook niet aan liggen :-\
Laatst gewijzigd door irmaa op do 15 dec 2005, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
drdrum schreef: Peet,eigen wijs duidt op onafhankelijkheid,een uitstekend uitgangspunt om de dingen helder te zien !
Kaas smelt bij warmte(Yang) en verhard bij kou(Yin)
Verkillende voeding (Yin) is b.v. tropies fruit,koffie,suiker,alcohol,drugs(legaal of illegaal),rauwe groenten b.v. salades,specerijen/kruiden.Aangezien 90 % van de mensen deze produkten in grote mate gebruiken en ze bovendien van slechte kwaliteit zijn moet men om nog redelijk te kunnen functioneren hier extreem verwarmende produkten,meestal dierlijk yang(Vlees,kip,ei,zout) tegenover zetten.Dit proces kost enorm veel energie,waardoor na verloop van tijd vermoeidheid toeslaat en langzaam maar zeker o.a. ons immuniteits systeem degenereerd.Er bestaan m.i. twee soorten ziekten.Ten eerste eliminatie ziekten als hoofdpijn,koorts,diaree,braken etc.Dit is een goed waarschuwings systeem van ons lichaam.Als dit systeem ophoud te functioneren begint de degeneratie van de zwakkere organen.Gevolg,degeneratieziekten als Kanker etc.Dat deze veel moeilijker te genezen zijn spreekt voor zich.Er is echter een ziekte die onmogelijk te genezen is: Arrogantie. Het verontachtzamen van de(je) natuur en natuurlijke omgeving.Dit is een van de redenen dat ik zo op dieren gesteld ben.
Dit doet mij denken aan de macrobiotische voedingsleer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door