Moderator: Lizzy
Kruimel schreef: Ja, die voer ik ook, van Henne, maar er was een reden om visolie en geen zalmolie te geven, ik ben alleen vergeten welke redenWas het deze? Zalmolie wordt vrijwel altijd gewonnen uit gekweekte zalm. Deze gekweekte zalmen bevatten kankerverwerkkende verbindingen (door vervuiling).![]()
AstridStraver schreef: Ik heb de pompoenzaden gekocht en bewerkt met de vijzel, dat is nog best een hele klusNou, flink stuk gemaakt moeten ze wel zijn ja. Ik heb een Krups koffiemolen en daarmee maal ik het tot poeder! Ik maal zelf altijd direct vers omdat ik bang ben dat het anders ranzig wordt. Maar of het werkelijk nodig is...? Dat durf ik niet te zeggen....
Hoe fijngemalen moet het zijn?
Ik neem aan dat het gemalen moet worden omdat de voedingsstoffen anders niet worden opgenomen door de hond?
Hoeveel beter gaat het malen met een oude koffiemolen - die ik weliswaar niet heb, maar daar kan ik wel aan zien te komen.
Hoe lang vantevoren kan je malen, zodat ik een voorraadje voor een week kan maken bijvoorbeeld?
Lizzy schreef: Ik maal zelf altijd direct vers omdat ik bang ben dat het anders ranzig wordt. Maar of het werkelijk nodig is...? Dat durf ik niet te zeggen....Ik heb voor een weekje gevijzeld, dus volgende week kan ik zeggen of het nog steeds mooi droog poeder is.