Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lida
Hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties. Om even te reageren.
Murphy at tot vorige week dermatologisch voer. Eerst FP formula van Euganuba, dit is op basis van vis(6 jaar lang) en sinds afgelopen maart VPD, dit is op basis van hert. Sinds november vorig jaar ging het volledig mis met haar. Altijd ziek. Nu zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Kreeg van een kennis het advies naar een holische dierenarts te gaan. Die heeft haar doorgemeten en verteld dat ik voor haar moest gaan koken. Tipte mij ook deze site. Nu hoor ik allemaal dingen waar ik nooit weet van heb gehad. Pfffffffffffffff ik weet het ff niet meer hoor.
Door Lizzy
Lida schreef: Hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties. Om even te reageren.
Murphy at tot vorige week dermatologisch voer. Eerst FP formula van Euganuba, dit is op basis van vis(6 jaar lang) en sinds afgelopen maart VPD, dit is op basis van hert. Sinds november vorig jaar ging het volledig mis met haar. Altijd ziek. Nu zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Kreeg van een kennis het advies naar een holische dierenarts te gaan. Die heeft haar doorgemeten en verteld dat ik voor haar moest gaan koken. Tipte mij ook deze site. Nu hoor ik allemaal dingen waar ik nooit weet van heb gehad. Pfffffffffffffff ik weet het ff niet meer hoor.
Ik begrijp 1 ding niet..... je holistische DA adviseert je voeding te koken EN verwijst je hier naar toe. Op zich super goed van je DA maar BARF staat dus voor Bones And Raw Food en dus koken wij hier niks.....

Ik snap dus nu niet zo goed wat je DA precies voor ogen heeft..... Zou je dat haar misschien kunnen/willen vragen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 25 nov 2005, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lida
Hoi Lizzy,

Dit is nu precies waar ik zo door in verwarring ben geraakt. Ze heeft mij toch duidelijk gezegd dat ik moest koken voor Murphy. En verwezen naar jullie toe voor nadere informatie.
Door Borke
Lida schreef: Murphy at tot vorige week dermatologisch voer. Eerst FP formula van Euganuba, dit is op basis van vis(6 jaar lang) en sinds afgelopen maart VPD, dit is op basis van hert. Sinds november vorig jaar ging het volledig mis met haar. Altijd ziek. Nu zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Lida ik snap je verwarring, heb ook zo rondgelopen, mjin dierenarts zei ook ga koken.

Mijn Franny had ook jarenlang allerlei specialie dietbrokken van de dierenarts gehad en dat hielp niet meer.
ik zag haar onder mijn handen wegglijden en niets hielp.
Met vers vlees had ik binnen 24 uur resultaat!

Wat heb je te verliezen, rij naar de Islamitische slager en haal wat geitenvlees (nu eerst even nog zonder bot) en geef dit gedurende een paar dagen aan je hond.
Hji zal er heus niet dood aan gaan en ik denk dat je verbetering gaat zien.
Geloof me!

Nu in verwarring zitten tobben lost niets op, het is tijd voor actie.

Ik snap dat het lastig is, je weet gewoonweg niet meer wat je je dier moet voeren en iedereen zegt wat anders.

Probeer het nou gewoon eens, je zult verbaasd zijn over de resultaten!
Je dierenarts stuurt je niet voor neits naar Barfplaats ;D
Door Doedels
Ik ben het helemaal met Astrid eens. Ook mijn hond werd steeds zieker. Uiteindelijk kreeg ik het advies om kalkoen en rijst te gaan koken. Dat weigerde hij te eten. Bovendien had ik er een heel slecht gevoel bij. Toen ben ik zelf op zoek gegaan en vond BP. Vervolgens de kalkoen rauw geprobeerd. En jawel, Petr ging eindelijk eten. Het heeft nog vrij lang geduurd voordat hij helemaal uit het dal was, maar je zag hem elke dag een beetje beter worden. Dus gewoon doen. Je hebt niets te verliezen. Het gaat op de oude manier i.i.g. niet goed met Murphy. En als je het even niet weet, gewoon vragen stellen.
Door sylvia
Lida schreef: Hoi Lizzy,

Dit is nu precies waar ik zo door in verwarring ben geraakt. Ze heeft mij toch duidelijk gezegd dat ik moest koken voor Murphy. En verwezen naar jullie toe voor nadere informatie.
Ik denk dat jouw DA je geen beter advies heeft kunen geven, waarschijnlijk weet ze dat veel honden en katten baat hebben bij het rauwe voer wat hier op barfplaats gevoerd wordt , maar weet ze er verder zelf niet zoveel vanaf en geeft je dan het enige advies wat ze veilig kan geven, doe maar even koken voor je hond.

Maar koken zou ik dus niet gaan doen, ik zou of zelf voer gaan bereiden BARF of ik zou een kvv gaan geven, er zijn kvv's (kompleet versvoer) die speciale soorten vlees hebben speciaal voor honden met een voedings allergie van bv eend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door