Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
Volgens mij ben je nog niet heel lang bezig, correct me if I'm wrong, en niet alle honden vinden direct alles lekker. Toen ik startte introduceerde ik elke circa tien dagen vlees van een voor de honden onbekende diersoort. Eend was voor twee wel even wennen maar dat gaat er nu in als peperkoek. Duif schijnen ook veel honden niet te lusten en ook met vis (makreel o.a.) kunnen sommige honden flink pielen.

Probeer anders eens eerst de eendennekken, die eten makkelijk en zo wennen ze aan de smaak van eend.
Door tieneke
Hier aten ze in het begin ook geen eendkarkassen,nu met de schoongemaakte hele eend geen probleem meer.
Denk als ik ze nu een eendkarkas met inhoud geeft dat het achter elkaar naar binnen gaat.
Door tieneke
AstridStraver schreef: Met wat van de eend kan je het beste starten, nekken?
Als de honden nog geen botten gewend zijn kan je starten met de eendennekken,niet heel geven maar in stukken knippen want ze zijn vrij lang.
Pas als je zeker weet dat je hond het normaal kauwt gewoon heel geven.
Hier worden ze nog steeds in stukken geknipt,ben echt bang dat er anders zo'n apparaat blijft hangen bij die 2 varkens :-\
Door Nelly
Andor had er van begin af aan geen moeite mee, net als met konijn, maar ja, dat is net zo'n varken als die 2 van Tieneke ;D Angeltje had wat langer nodig om te wennen, en het is nog niet haar lievelingskostje, maar ze eet het omdat ze weet dat ze anders niks krijgt 8)
Door tieneke
sylvia schreef: Bekend verhaal hoor, hier moeten ze het ook niet, zelfs niet als ik het even voor ze deed aanbraden ::)
Je vergeet de fazant ;) ;D ;D
Door James
Ok... dus ik wil eigenlijk sneller dan mijn honden ;D Verbaasd me helemaal niets eigenlijk.

Maar af en toe snap ik het gewoon niet. Kipkarkassen vielen ze direct op aan. Dan heb ik een parelhoenkarkas en die eten ze ook met veel smaak op. En dan heb ik een parelhoenkarkas met lekker veel vlees en met zelfs de poten er nog aan (zag er zelfs voor mij lekker uit) en dan hoeven 2 van de 4 het ineens niet meer ???
De ene eet het dan wel op als ik het kleiner maak, maar eigenlijk een beetje met lange tanden en de ander trekt alleen het vel eraf....

Maar ja, de eend ligt dus lekker in de vriezer te wachten op betere tijden :-) Ik heb weer wat andere dingen in de vriezer liggen aan variatie om te proberen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door