Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
Vasten betekent niet dat je de hond minder eten geeft, alleen dat je het anders verdeelt in de tijd.
Maar met een jonge pup zou ik ik heti dd niet zo gauw doen. Wel met een wat oudere (boven de 6 maanden).
Mijn ervaring is dat hoe meer je zelf tut met het eten hoe meer de hond het ook doet. Als ze honger hebben eten ze normaal gesproken heus wel, dus als ze niet eten hebben ze waarschijnlijk geen honger. En als ze geen honger hebben hoeven ze niet te eten. Na een dagje niks eten smaakt allerlei wat eerst bleh was ineens veel beter 8)
Door Brenda en Senna
Kruimel schreef: Vasten betekent niet dat je de hond minder eten geeft, alleen dat je het anders verdeelt in de tijd.
Maar met een jonge pup zou ik ik heti dd niet zo gauw doen. Wel met een wat oudere (boven de 6 maanden).
Mijn ervaring is dat hoe meer je zelf tut met het eten hoe meer de hond het ook doet. Als ze honger hebben eten ze normaal gesproken heus wel, dus als ze niet eten hebben ze waarschijnlijk geen honger. En als ze geen honger hebben hoeven ze niet te eten. Na een dagje niks eten smaakt allerlei wat eerst bleh was ineens veel beter 8)
ze is nu 9 maanden.. haar prtie voor vanmorgen heeft ze wel op voor vanavond had ik dus de runderhart er door gedaan en at ze niet op.. ze heeft dus om 11 uur voor het laatst gegeten moet ik dan morgen de hele dag niks geven? of kan ik morgenavond weer wat aanbieden?
Door Mevroi Kruim
Ik zou gewoon morgenavond weer aanbieden en niet te lang laten staan. Als ze het idee heeft dat er de hele dag eten voor haar staat zal ze zich niet druk maken om het gelijk op te eten.
Door Shia
Ik ben nu een week over op CB en tussendoor vul ik aan met wat barf dingetjes, vissenkoppen en kippenvleugels en nu dus runderhart.
Mijn schotse collie wilde ook niet terwijl mijn border het binnen de kortste keren naar binnen had gewerkt.
Maar ja gisteren had ik wijting ( vis) en die had mijn schot binnen de kortste keren naar binnen en mijn border dacht na 1 kop tja geef de rest maar aan die ander ;D
Door Brenda en Senna
BBF schreef: Hoe is het met Senna gegaan? Ik zou trouwens een groentemix maken om er bij te doen, vinden ze vaak heerlijk. ;)
Sardientjes vindt ze dus echt heerlijk. Kippenekjes ook hart nog niet echt> Ik geef voornamelijk nog KVV en 2 a 3 brokkedagen langzaam aan wil ik steeds meer Barf invoeren..
Door Mevroi Kruim
Brenda en Senna schreef: Sardientjes vindt ze dus echt heerlijk. Kippenekjes ook hart nog niet echt> Ik geef voornamelijk nog KVV en 2 a 3 brokkedagen langzaam aan wil ik steeds meer Barf invoeren..
Hartstikke leuk dat ze het zo lekker vindt :D
Ik zou trouwens eerst stoppen met de brokken en helemaal overgaan op vers alvorens ook nog te gaan barfen.
Door Brenda en Senna
Kruimel schreef: Hartstikke leuk dat ze het zo lekker vindt :D
Ik zou trouwens eerst stoppen met de brokken en helemaal overgaan op vers alvorens ook nog te gaan barfen.
o oke 1 dagje in de week ook niet barfen dus? De reden dat ik nog brokken geef is ook een beetje voor de kosten en dacht met barfen die kosten ook weer een beetje te onderdrukken...
Door Mevroi Kruim
Brenda en Senna schreef: o oke 1 dagje in de week ook niet barfen dus? De reden dat ik nog brokken geef is ook een beetje voor de kosten en dacht met barfen die kosten ook weer een beetje te onderdrukken...
Oh ok, ik wist niet dat het uit kostenoverwegingen was. Nee, dan kun je gerust helemaal op barf over, kvv als overgang is vaak wel handig voor mensen die brokken gewend zijn maar het is niet nodig. Barf en kvv kun je prima combineren (allebei rauw en vers en zonder koolhydraten) maar vers iha met brokken is een slechte combinatie omdat de koolhydraten in brok anders verteren dan vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door