Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Sofie schreef: Pppfff ben ik blij dat te horen! Ik dacht altijd dat Lady te weinig eten kreeg....ze krijgt ook 200gram per dag en momenteel in 2 maaltijd en het lijkt idd of ze dan nog steeds reuzenhonger heeft.... Zal eens zien als ze 1 maaltijd krijgt.... ;D
Hoe zwaar weegt jouw hond (of moet hij wegen ongeveer )
Een amerikaanse cocker is natuurlijk al de kleinste jachtspaniel dus zou jouw cocker misschien iets meer moeten hebben. De dames hier behoren rond de 10 kilo te wegen , Donna krijgt altijd iets meer omdat ze veel meer energie gebruikt.
Door Sofie
Lady zou eveneens 10 à 11 kg mogen wegen.
Nu zit ze momenteel op 11.5kg. Dus denk wel dat ze voldoende krijgt? Als ik kijk op de site van Duck zou ze eigenlijk 300gram moeten krijgen.... :o Geef ik wel enorm minder....misschien toch wel te weinig? ???
Door sylvia
Sofie schreef: Lady zou eveneens 10 à 11 kg mogen wegen.
Nu zit ze momenteel op 11.5kg. Dus denk wel dat ze voldoende krijgt? Als ik kijk op de site van Duck zou ze eigenlijk 300gram moeten krijgen.... :o Geef ik wel enorm minder....misschien toch wel te weinig? ???
Is ze nu met 11.5 kilo niet te mager?

Als ze goed is dan zou ik het voer zo houden, alleen zou ik inderdaad 1 x per dag gaan voeren.
Door Sofie
sylvia schreef: Is ze nu met 11.5 kilo niet te mager?

Als ze goed is dan zou ik het voer zo houden, alleen zou ik inderdaad 1 x per dag gaan voeren.
Nee, ze is nl iets kleiner dan een engelse cocker zou moeten zijn. Als ze 12 kg weegt, is ze te dik. Eigenlijk zou 10.5kg à 11kg ideaal zijn.
Nu ik heb besloten van de duck op te voeren naar 250gram...en dat in 1 maaltijd geven. Moest ze teveel verdikken kan ik weer afbouwen... ;D
Door sylvia
Sofie schreef: Nee, ze is nl iets kleiner dan een engelse cocker zou moeten zijn. Als ze 12 kg weegt, is ze te dik. Eigenlijk zou 10.5kg à 11kg ideaal zijn.
Nu ik heb besloten van de duck op te voeren naar 250gram...en dat in 1 maaltijd geven. Moest ze teveel verdikken kan ik weer afbouwen... ;D
Als ze niet veel energie verbruikt kun je ook 200 gram geven of de ene dag 250 en de andere dag 200 gram
Door bassie
geef je hond gewoon wat jij denkt dat het beste is ik geef bassie altijd twee keer per dag eten s`morgens brokken en sàvonds vlees en hij doet het erg goed op ik vind het zo belachelijk dat mensen zeggen hij kan beter zus of dat je moet gewoon denken dit geef ik hem en wat een ander zegt kan wel maar je moet bij je zelf denken hij doet het er goed op dus het kan
Door 202spots
bassie schreef:geef je hond gewoon wat jij denkt dat het beste is ik geef bassie altijd twee keer per dag eten s`morgens brokken en sàvonds vlees en hij doet het erg goed op
ik vind het zo belachelijk dat mensen zeggen hij kan beter zus of dat je moet gewoon denken dit geef ik hem en wat een ander zegt kan wel maar je moet bij je zelf denken hij doet het er goed op dus het kan
En als de eigenaar nou niet beter weet dan ???
Er zijn genoeg eigenaars die de duurste brok kopen omdat ze denken dat ze dan 't beste voer aan hun hond geven.
Er er zijn mensen die geven gerookte varkensoren en denken dat ze hun hond daar 'n geweldig plezier mee doen.
Ze DENKEN dat ze 't doed doen,maar dat betekend niet dat het goed IS.
Wanneer die eigenaars op zoek gaan en tot de conclusie komen dat ze al die tijd toch verkeerd bezig zijn geweest, dan zijn de meeste bereid om toch wel naar het advies van anderen te luisteren.
En ook al dachten ze altijd dat hun manier van voeren het beste was.....na verloop van tijd is er duidelijk te zien dat het nieuwe RAUWE diet, toch wel beter is dan wat er eerst werd gegeven.
Tja je moet open staan en je moet willen leren wat je aan je hond te eten geeft.
Als jij de ene maaltijd brok geeft en de andere maaltijd vlees, prima toch? De meeste leden hier geven liever GEEN brok en alleen maar vlees.
Om te zeggen dat iedereen die anders denkt dan dat jij doet daarom belachelijk is....vind ik eigenlijk 'n belachelijke opmerking.
Je hoeft het met niemand eens te zijn, maar verwacht ook niet dat 'n ander het met jou zienswijze eens is Okay?
misschien lees ik erover heen, maar ben ik dan de enige die zijn hond 3 keer per dag eten geeft.
Meer omdat ze onwijs schrokt met eten, tis echt een veelvraat. Is dit dan slecht, minder goed ???

Verder lees ik ergens dat iemand ( sorry naam even kwijt ) dat ze in de ochtend brok geeft en dan in de avond vlees ( of andersom ).
Ik dacht dat dit juist niet goed was ivm opname van bepaalde stoffen.
Ik geef daarom een aantal dagen achter elkaar vlees en dan weer een aantal dagen brok.
Wat zou dan beter zijn of maakt dat niet uit
Door Lizzy
henneke heideveld schreef: Verder lees ik ergens dat iemand ( sorry naam even kwijt ) dat ze in de ochtend brok geeft en dan in de avond vlees ( of andersom ).
Ik geef daarom een aantal dagen achter elkaar vlees en dan weer een aantal dagen brok.
Brokken zijn nooit goed. Of je ze nou 's morgens of door de week of in 's avonds of in het weekend geeft.... ;). Maar sec gezien kun je prima 's morgens brokken en 's avonds vers voeren, als je persee brokken wilt voeren. Sommige honden reageren echter beter op een paar dagen vlees en dan een paar dagen brok Die hebben wat meer moeite met het vele schakelen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 13 okt 2005, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
henneke heideveld schreef: misschien lees ik erover heen, maar ben ik dan de enige die zijn hond 3 keer per dag eten geeft.
Meer omdat ze onwijs schrokt met eten, tis echt een veelvraat. Is dit dan slecht, minder goed ???
Verder lees ik ergens dat iemand ( sorry naam even kwijt ) dat ze in de ochtend brok geeft en dan in de avond vlees ( of andersom ).
Ik geef op 't ogenblik ook 3 x per dag aan Cis,maar dat is omdat het nu even noodzakelijk is om meerdere maaltijden van kleinere hoeveelheid te geven.
Cis is ook altijd 'n vreselijke schrokker die alles zo vlug mogelijk naar binnen zit te werken.
Maar ik denk dat 't nu nog erger is omdat ze minder hoeveelheid per maaltijd krijgt.

Wanneer jou hond nu ook 3 keer per dag 'n beetje krijgt
dan heeft ie denk ik nog steeds honger, tot de volgende kleine maaltijd gegeten word, blijft ie hongerig.
Misschien heeft ie nu nooit geen voldaan gevoel,zo van lekker buikie vol gegeten?
Meningen verschuillen om de ene maaltijd brok en de andere maaltijd de vlees. zolang er genoeg verterings tijd tussen zit is dat ook okay.
En anderen doen 't zo als jij doet. 'n paar dagen vlees, paar dagen brok.
Wanneer je de brokdag hebt, probeer is om de brokjes op de grond gooien dus niet in de bak, wanneer ie alle brokkie 1 voor 1 moet oprapen dan heeft ie effe langer werk dan alleen 1 lading met 1 hap naar binnen te gooien.
Met de vlees maaltijd, probeer eerst 't beetje vlees, dan 'n kale bot om te kluiven en daarna de rest van 't vlees geven.
Ik denk toch dat ie met 2 grotere maaltijden iets meer verzadigd zal wezen.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 13 okt 2005, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
Sinds mijn honden vers krijgen hebben ze een schitterende vacht.En ik krijg hier van iedereen goed bedoelde adviezen.Zoals rauwe kip"ben je gek levens gevaarlijk"en vis en kip moet je koken tot het van het bot of graat valt.Ze vinden me echt geschift,toen ze nog brokken kregen davht ik ook dat ik goed bezig was.

;) ;) ;) Tineke
202Spots schreef: Ik geef op 't ogenblik ook 3 x per dag aan Cis,maar dat is omdat het nu even noodzakelijk is om meerdere maaltijden van kleinere hoeveelheid te geven.
Cis is ook altijd 'n vreselijke schrokker die alles zo vlug mogelijk naar binnen zit te werken.
Maar ik denk dat 't nu nog erger is omdat ze minder hoeveelheid per maaltijd krijgt.

Wanneer jou hond nu ook 3 keer per dag 'n beetje krijgt
dan heeft ie denk ik nog steeds honger, tot de volgende kleine maaltijd gegeten word, blijft ie hongerig.
Misschien heeft ie nu nooit geen voldaan gevoel,zo van lekker buikie vol gegeten?
Meningen verschuillen om de ene maaltijd brok en de andere maaltijd de vlees. zolang er genoeg verterings tijd tussen zit is dat ook okay.
En anderen doen 't zo als jij doet. 'n paar dagen vlees, paar dagen brok.
Wanneer je de brokdag hebt, probeer is om de brokjes op de grond gooien dus niet in de bak, wanneer ie alle brokkie 1 voor 1 moet oprapen dan heeft ie effe langer werk dan alleen 1 lading met 1 hap naar binnen te gooien.
Met de vlees maaltijd, probeer eerst 't beetje vlees, dan 'n kale bot om te kluiven en daarna de rest van 't vlees geven.
Ik denk toch dat ie met 2 grotere maaltijden iets meer verzadigd zal wezen.
ik had er nooit zo bij nagedacht dat ze nog honger zou kunnen hebben door kleine beetjes te eten.
Ze is wel tevreden na het eten.
Dus naar 2 maal eten is ook gewoon goed, en van die brokken ga ik eens proberen. Doe ze weleens in de kong, zo gaat het ook wat langzamer.
bedankt voor de tip
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door