henneke heideveld schreef:
misschien lees ik erover heen, maar ben ik dan de enige die zijn hond 3 keer per dag eten geeft.
Meer omdat ze onwijs schrokt met eten, tis echt een veelvraat. Is dit dan slecht, minder goed ???
Verder lees ik ergens dat iemand ( sorry naam even kwijt ) dat ze in de ochtend brok geeft en dan in de avond vlees ( of andersom ).
Ik dacht dat dit juist niet goed was ivm opname van bepaalde stoffen.
Ik geef daarom een aantal dagen achter elkaar vlees en dan weer een aantal dagen brok.
Wat zou dan beter zijn of maakt dat niet uit
Ik geef op 't ogenblik ook 3 x per dag aan Cis,maar dat is omdat het nu even noodzakelijk is om meerdere maaltijden van kleinere hoeveelheid te geven.
Cis is ook altijd 'n vreselijke schrokker die alles zo vlug mogelijk naar binnen zit te werken.
Maar ik denk dat 't nu nog erger is omdat ze minder hoeveelheid per maaltijd krijgt.
Wanneer jou hond nu ook 3 keer per dag 'n beetje krijgt
dan heeft ie denk ik nog steeds honger, tot de volgende kleine maaltijd gegeten word, blijft ie hongerig.
Misschien heeft ie nu nooit geen voldaan gevoel,zo van lekker buikie vol gegeten?
Meningen verschuillen om de ene maaltijd brok en de andere maaltijd de vlees. zolang er genoeg verterings tijd tussen zit is dat ook okay.
En anderen doen 't zo als jij doet. 'n paar dagen vlees, paar dagen brok.
Wanneer je de brokdag hebt, probeer is om de brokjes op de grond gooien dus niet in de bak, wanneer ie alle brokkie 1 voor 1 moet oprapen dan heeft ie effe langer werk dan alleen 1 lading met 1 hap naar binnen te gooien.
Met de vlees maaltijd, probeer eerst 't beetje vlees, dan 'n kale bot om te kluiven en daarna de rest van 't vlees geven.
Ik denk toch dat ie met 2 grotere maaltijden iets meer verzadigd zal wezen.