Moderator: Lizzy
pearlsofpassion schreef:Maar op 200gr eten per dag, 5 weken lang, een kg aankomen, gewoon door verschil in voer, dat is wel ontzettend veel.Nou heeft Zoë er ook wel echt aanleg voor en is ze al 10 en dus vrij lui. Ze heeft niet op de weegschaal gestaan. Die kilo is een schatting, maar ik zie dat ze gewoon een stuk dikker is en ik voel het ook aan haar ribben en ruggegraat.
TeuntjeT schreef: ↑di 03 sep 2019, 21:20 ik twijfel.... vind het best eng om bot te voeren, manlief is ook helemaal geen voorstander.We hebben niet voor niets natuurlijk percentages voor de voedselgroepen en daarnaast 25 jaar ervaring (met drachtige teven, afspenen pups, opgroeiende pups, volwassen honden, senior honden). Je kunt niet maar wat in de bak gooien, je zult echt even moeten gaan zitten om een menu te maken. En dan gaat er gewoon niks mis.
want hoe weet je nou of je hond met barf alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt? en wat als hij zich in een bot verslikt?
TeuntjeT schreef: ↑wo 04 sep 2019, 19:56Dat lijkt me geen goede start. Dat klinkt een beetje als maar wat aanrommelen. Extra orgaan af en toe is echt niet zinvol. Lees de topics over kvv en barf combineren (nog) eens goed door, daarin wordt het duidelijk uitgelegd.
Dan misschien nog een vleesbot zo nu en dan en wat extra organen? Zou dat een goede start zijn?
TeuntjeT schreef: ↑wo 04 sep 2019, 19:56 Zou ik ook kunnen beginnen met barf zonder vleesbot te voeren? Dus met grote stukken spiervlees, organen wat groente en gemalen vleesbot?BARF = Bones and Raw Food. Met de nadruk op bones. Dus nee, BARF zonder bot bestaat niet.
Vind de botten echt wel een dingetje nog......
Ik vind het kvv van Darf er ook beat goed uitzien. Overweeg om dat straks eens te proberen als mn huidige vleesvoorraad op is.Je mag aan DARF altijd groentenmix of gekookte groenten toevoegen.
Ik dacht dan aan de smaken eend, kalkoen en zalm. Daarin zit dan ook lam rund en geit dus dan heb je een mooie variatie en biologisch vlees.
Heb ook aan hun brok gedacht, maar liever niet.
Ik overweeg om dan vanuit darf uit te gaan bouwen naar deels barf.
Het is denk ik wel verstandig om ook aan darf groente toe te voegen toch? Dan misschien nog een vleesbot zo nu en dan en wat extra organen? Zou dat een goede start zijn?
pearlsofpassion schreef: ↑do 05 sep 2019, 11:08 Luis krijgt zijn vleesbot ook gemalen, en ik noem dat wel Barf...Ik heb het over zelf samenstellen zonder bot.
Maar dat is een kwestie van terminologie. Je kan dus wel zelf samenstellen met gemalen bot ipv hele vleesbotten.