Jee hij is wel erg mager! Ik zou zelf toch kiezen voor Carnibest avtief. Satin balls zou ik voor zo'n dunne hond niet zo snel aan raden, omdat ik het idee heb dat alleen een laagje vet kweekt wat er, na het stoppen met geven, zo weer af is.
Hoe oud is hij?
20 mnd en zoals ik al geschreven heb hierboven schijnt het dus zo te zijn dat zijn broer op deze leeftijd ook zo mager bleef en niet dikker te voeren was. Die is na zn 2de jaar pas voller en breder gaan worden. Zn broer is iets kleiner (66 cm, Ace is 68 cm) en heeft vanaf een jaar tot ong 2,5 altijd een constant gewicht van zo'n 32 kilo gehad, nu (3,5) zit hij (ook weer constant) rond de 35. Ace weegt ook al sinds een maand of 7 32,6 kilo (echt iedere keer dat ik hem weeg, altijd hetzelfde).
Vandaag begon het trouwens al weer, ik voer hem nu sinds maandag 3x per dag (dus 1 volledige maaltijd extra) en meneer vond het vanochtend wel weer genoeg, toen ik erbij ben gaan staan heeft hij het met lange tanden op gegeten en vanmiddag ging dat precies zo, hij zit dus gewoon VOL en wil dan eigenlijk niet eten tot hij weer honger heeft, ik kan hem nu dus onder dwang wel laten eten, maar dat heeft dan (waarschijnlijk, zo is het al eerder gegaan toen hij op brokken stond die hij niet moest) tot gevolg dat hij over een paar dagen helemaal niet meer eet tot hij zelf weer trek krijgt (deze reactie heb ik dus zelfs met vers, niet alleen op brokken)
Verder bedacht ik me vandaag dat hij zo'n 2 mnd terug een gigantische terugval in zn gewicht heeft gehad
in 1,5 week tijd meer dan 3 kilo afgevallen omdat meneer een tennisbal opgegeten had, waarschijnlijk op het strand (anders loopt hij niet los, vandaar ook dat ik de periode redelijk in kan schatten hoe lang dat ding in zn maag gezeten heeft), na ong 1,5 week werd hij ineens heel zwak en heeft toen savonds die tennisbal uitgekotst, daarna zijn we naar de DA gegaan en heeft die foto's gemaakt, ik weet dus zeker dat alles er uit is.
Maar zou het niet kunnen dat hij, ondanks dat hij weer terug is op zn oude gewicht (nog een keer voor controle bij de DA teruggeweest) dat hij toch nog wat "spek" mist en dat het teruggekomen is in spiervorm, nl in die 1,5 week voor ik erachter kwam was ik lekker met zn conditie bezig en fietste ik veel met hem (2 a 3 x per week 12 a 15 km) en ik heb in die week ook niets aan hem gemerkt

weet nu dus dat hij zich niet zomaar laat kennen en dus weinig toont (helaas).
Maar ik had hier nog niet bij stil gestaan dat hij misschien nog bij moet komen van die aanslag op zn reserves (een vriendin attendeerde me daar net op)
Medisch is er in elk geval echt niets mis, hij is met die tennisbal helemaal door de molen gehaald, ontlasting, vertering ed zijn gewoon goed, geen wormen, schildklier is goed, hij is niet hypernerveus (geen stresser in zn kennel, maar gaat gewoon liggen slapen).
Ik denk er in elk geval over om hem nu naast die 4 dagen bibi de overige 3 dagen 2 dagen te laten barfen en dan dus op de barf dagen echt vlees wat aanzet (TIPS ??? ???, wat kan ik dan het beste voor vlees halen)
Verder wil ik toch blijven proberen of het lukt hem 3x per dag te laten eten en dan die 3de maaltijd tussendoor gewoon vlees te laten zijn wat lekker aanzet (vandaar dus ook mijn vraag van wat voor vlees het meeste aanzet), ipv een gewone maaltijd, misschien dat hij het dan wel vol blijft houden om 3x per dag te eten.
Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik probeer gewoon om (in elk geval voor het beeld) Ace wat voller te krijgen, want zelf heeft hij er duidelijk geen last van, hij is actief genoeg, is niet snel moe, kan het werk aan (na de training is hij in een half uur weer helemaal op geladen), glanst goed etc. Verder vind ook de DA hem helemaal gezond en fit, hartslag is goed (mooi laag, hij kon merken dat er mee gesport wordt), ademhaling is goed (totaal niet oppervlakkig, alhoewel hij wel beter moest luisteren omdat er dus geen vetdemping is en het toch zo is dat de meeste honden TE dik zijn en de DA-sen daar dus meer aan gewend zijn) verder is hij zoals boven beschreven ook helemaal inorde, ik weet het dus niet meer ???