Moderator: Lizzy
Nikass schreef:Nee geen karkassen, dat gaat echt nog niet. Het moet wel goed bevreesd bot zijn.Karkassen horen ook goed bevleesd te zijn. (ik vind je spelfout heel grappig
Ik denk niet dat het aan de nekken op zich ligt, want hij had her ook met de biologische kipvleugels.
Gisteren is het helemaal goed gegaan door het vleesbot als laatste te geven, dus dit blijf ik nu even proberen.
Thanks voor het meedenken allemaal!
Nikass schreef:Oh dat wist ik niet dat nekken harder waren. Dan wil ik wel op zoek naar goed bevLeesd () karkas. Wat ik tot nu toe heb gezien was nogal kaal, vandaar.
Heb ik ergens gezegd dat ik na het eten weg ga of was dat gewoon een opmerking in het algemeen?
Ik ga heel weinig s'avonds weg en hij geeft voornamelijk s'nachts over. (dan heeft hij rond zes of zeven uur gegeten en geeft over om 3 uur snachts of later)
Hij heeft soms last van stress. Ik had vroeger een Duitse x Mechelse herder die in haar jonge jaren last had van stress. Bij haar uitte zich dat door af en toe midden in de nacht ineens uit te moeten. Het zou ermee te maken kunnen hebben maar ik verwacht het niet echt (hoewel ik de stress wel serieus neem!) omdat het nu (vooralsnog) goed gaat nu hij zijn vleesbot als laatste eet.
Nikass schreef:Mijn reu is een rashond en heb ik vanaf tien weken en heeft sindsdien kvv gegeten. Maar ik moet zeggen, hij doet dat ook vooral als we ergens heengaan. Altijd zakjes mee, want ook al is hij goed uitgeweest, op vreemd terrein moet hij altijdMaar dat kan ik natuurlijk helemaal verkeerd geïnterpreteerd hebben, dus dan mag je dat negeren!![]()
Ik denk dus dat dat wellicht ook te maken heeft met spanning of met territorium gedrag.
Kaela schreef:Karkassen horen ook goed bevleesd te zijn. (ik vind je spelfout heel grappigIk vind jouw tikfout ook erg grappig)
Nekken zijn notoire werveltjes-uit-laten-kosters. Wervels hebben de neiging om erg hard bot te zijn en als het lijf dat een beetje té vindt, wordt het uitgekotst. Niets ergs, zo regelt de natuur dat. Ik zou vanuit dat opzicht dus ook aanraden om karkassen te gaan voeren, dan is de kans veel kleiner dat het bot te hard is.
Bij stress wordt de vertering meestal wat minder goed, dus het is ook vrij logisch dat hij vaker overgeeft als je na het eten weggaat. Ik zou persoonlijk voeren als je na het voeren een lange periode rust kan bieden. Lekker uitbuiken en het lichaam de kans geven het verteringsproces optimaal te laten werken.
pike schreef:Ik vind jouw tikfout ook erg grappigHaha wordt wel een lollig topic zo...Ik zie de kosters al aan een lijntje uitgelaten worden
El_Kato schreef:Een tijdje geleden had een van onze honden verteringsproblemen en toen begreep ik dat niet alle honden goed op nekken reageren. Misschien ook een idee om de de nekken te schrappen en karkassen te geven..Even een update: sinds ik de nekken heb geschrapt gaat het heel goed. Ik probeer nu rustig uit wat hij kan eten. Vleugeltjes, borrelpootje en reeribben gaat prima, ook als hij het als eerste eet, of zonder ander vlees erbij. Dus het lijkt erop dat de nekken toch de boosdoener waren Bedankt nog voor de adviezen
Nikass schreef:Even een update: sinds ik de nekken heb geschrapt gaat het heel goed. Ik probeer nu rustig uit wat hij kan eten. Vleugeltjes, borrelpootje en reeribben gaat prima, ook als hij het als eerste eet, of zonder ander vlees erbij. Dus het lijkt erop dat de nekken toch de boosdoener waren Bedankt nog voor de adviezenOh wat goed/fijn! Wat leuk dat je het meldt!!