Syrae schreef:Maar dan is die tabel op de website toch fout? Of heb ik met m'n neus gekeken....
http://www.k9natural.nl/3-6kg-beef-freeze-dried/
Die tabel. Gaat over het 3,6 kg pak
De hoeveelheid ligt ook aan de hond & hoeveelheid energie verbruik. De tabel die jij laat zien gaat uit van 2% van het lichaamsgewicht Want Tom zegt is 1% van het lichaamsgewicht, die tabel stond vroeger op de verpakking maar dat is wat verneukeratief want dat halen niet veel honden volgens mij. Op trektocht in de sneeuw bv haalde ik niet eens wat er in de tabel staat. Want dan moet je minimaal uitgaan van 3% van het lichaamsgewicht en dat om gaan gekeken.
1% is echt weinig: dat is een volwassen hond van 30 kg die leeft op 300 gr KVV per dag... Dat halen die van mij echt niet.
Je kunt ook mij omrekenen naar de hoeveelheid vlees die je nu voert: die 3.6 kg is 14.4 kg KVV, Bolke eet 600 gram per dag dan is het voor 24 dagen. 120/24 = 5 euro per dag
Shadow en Spot aten toen ze de leeftijd van jouw Bolke hadden 800 gr KVV per dag, hun volwassen gewicht is <25 kg (nou ja, Spot gaat er overheen dan, maar niet veel). Hoeveel je moet geven hangt dus maar net af van je hond en hoeveel energie die verbruikt. De inschattingen op de verpakking vond ik optimistisch. Ja, de laatste keer op vakantie dat ze ineens gezamenlijk besloten hadden dat ze het niet meer lustten, toen deed ik er heeeeel lang mee....