Moderator: Lizzy
Retrievers schreef:Ik vind het raar dat de meeste van jullie het weggooien.Als jouw honden aan de race zouden raken van het vet zou je het dan ook nog voeren ook al zijn ze verder gezond?![]()
Kijk heeft je hond een medisch probleem oké, maar ik geef gewoon de vellen die eraan zitten. Ik zie wolven in het wild ook niet kieskeurig alle vet laten liggen. Die vreten het ook gewoon op en sinds ik mijn honden zo natuurlijk mogelijk wil voeren ga ik het niet wegsnijden maar laat ik het ze gewoon opeten.
Retrievers schreef:Ik vind het raar dat de meeste van jullie het weggooien.![]()
Kijk heeft je hond een medisch probleem oké, maar ik geef gewoon de vellen die eraan zitten. Ik zie wolven in het wild ook niet kieskeurig alle vet laten liggen. Die vreten het ook gewoon op en sinds ik mijn honden zo natuurlijk mogelijk wil voeren ga ik het niet wegsnijden maar laat ik het ze gewoon opeten.
Lizzy schreef:Ik denk dat de prooien van wolven echt veel magerder zijn (minder vet bevatten - onder dat vel zit vet) dan een plofeend. Dus als je dan natuurlijk wil voeren, dan voer je het beste wilde eend (en ander wild). Die kun je inderdaad zo geven, daar hoeft niks af. Het verschil is echt aanzienlijk hoor, tussen plofeend en wilde eend, qua vet.Dat bedoelde ik dus met dat er niets natuurlijks aan is. Wilde eenden, wilde ganzen, wilde konijnen zijn bij lange na niet zo vet als hun gedomesticeerde soortgenoten, ze zijn juist erg mager. Hun vlees is ook totaal anders trouwens.
Lizzy schreef:Ik denk dat de prooien van wolven echt veel magerder zijn (minder vet bevatten - onder dat vel zit vet) dan een plofeend. Dus als je dan natuurlijk wil voeren, dan voer je het beste wilde eend (en ander wild). Die kun je inderdaad zo geven, daar hoeft niks af. Het verschil is echt aanzienlijk hoor, tussen plofeend en wilde eend, qua vet.Daar heb je best een punt en ik zou graag alleen wild voeren. Hert en kangoeroe voer ik best veel van maar in klein gevogelte zit vaak veel loodkogeltjes. Ik wil mijn hond niet kwijt te raken aan een loodvergiftiging.
pike schreef:In Nederland wordt niet met loodhagel geschoten.Maar komt ook al het wild wat Dogmeat/Darf/winkels ect. Verkoopt uit Nederland?
Retrievers schreef:Maar komt ook al het wild wat Dogmeat/Darf/winkels ect. Verkoopt uit Nederland?![]()
Want dan zal mijn volgende bestelling totaal anders zijn
Lizzy schreef:En dan is het ook weer uitkijken geblazen want heel veel wild is geen echt wild. Ik heb niks met opgekweekte fazanten die ze even buiten vrij laten zodat wat schietgrage mafklappers ze dood kunnen schieten. Dat is geen echt wild. En hert is vaak ook niet echt wild, dat staat gewoon in hertenweilandjes en wordt verkocht als wild.Ik ga over op darf, krijgen ze 9 kg kvv (kalkoen en kip/geit) en de rest vul ik aan met het barf dat ze ook verkopen .
Retrievers schreef:Ik ga over op darf, krijgen ze 9 kg kvv (kalkoen en kip/geit) en de rest vul ik aan met het barf dat ze ook verkopen .Maar wel nog steeds gekweekt
€10 per hond duurder per maand per hond, dus dat valt reuze mee. Maar dan is het wel biologisch.
pike schreef:Maar wel nog steeds gekweekt![]()
Je mag er wel van uitgaan dat veel (of misschien wel het meeste) van wat je koopt bij een Barfhandel uit het buitenland komt of pseudo-wild (dus niet echt wild maar gekweekt) is.Wil je echt 100% zeker inlands wild hebben dan zal je een Nederlandse jager moeten zoeken die jou wat wil verkopen.