Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chery
Geen herderpup hier, maar een ander soort. Ik vind lotgering ook niet zo. Ik voer in mijn ogen de betere merken en pup is goed op gewicht, ik voer ook verschillende soorten carnibest, tamro, carnivoer, pett, bandit. Zitten duurdere merken tussen en wat bio merken en dat gaat echt prima!
Maar je barft al met je andere hond, waarom ook niet met deze barfen?
Door ywa100
Ik heb 2 DH's en een tijd lang alleen Lotgering gevoerd. Ik weet niet welke variatie jij hebt?
De "gewone compleet" vind ik allang niet zo goed meer van kwaliteit, voorheen wel.
Maar de "wild" en "eend/paard" variatie vind ik nog steeds prima. Met de "lam" heb ik ook problemen.
Omdat Murphy ( 9 jaar reu) allergisch is voor rund en kip ben ik beperkt in wat ik kan voeren.
Ik bestel nu alleen nog de "wild"variatie (niet de compleet met wild) en veel enkelvoudige barfprodukten bij lotgering, zoals eendennekken, zeeforel, lamshart, hertenbotten, lamspens, zalmkoppen en duif. En daarnaast de produkten van SW (lamskop, geitenribben, geitensnippers, kopvlees, orgaanvlees, kalkoensnippers) Helaas zijn blijkbaar de mixen hiervan niet meer leverbaar, daar was ik ook heel tevreden over. Het lamsvlees vind ik hier ook veel beter. Zo varieer ik zoveel mogelijk.
Mijn 2 DH's kregen sowieso minstens ieder 2x 500 gram per dag. Murphy vaak totaal 1,5 kg per dag hij weegt 37 kilo en is schriel.
Kaya is een gesteriliseerde teef (10 jaar), met haar moet ik oppassen dat ze niet dik wordt, zij weegt 35 kilo.

Zeker een opgroeiende hond zou ik niet alleen lotgering voeren. Carnibest is bv een betere KVV (maar niet voor mijn hond vanwege de allergie). Nu krijgen ze dus KVV en barf gevarieerd. Het lijkt mij dat je te weinig voert en dat je hond te licht is, alhoewel dat moeilijk te bepalen is van achter de pc. Zelf heb ik altijd op het oog gevoerd. Nu ze wat ouder worden, voer ik iets minder vooral Kaya, die krijgt nu ongeveer 750 gram per dag (verdeeld over 2 maaltijden).

Groetjes,
Yvonne
Door Rosanne
Ik hoop hier alle vragen te beantwoorden. Mijn oudste hond is 2,5 jaar en at voorheen Josera brok junior tot 6 maanden. Was toen 28 kg toen ik overstapte naar Lotgering. 500 gram per dag. Bleef prima op gewicht tot ik overstapte op barf.  Kreeg 750 gram waarvan 300 gram spiervlees, 300 gram bevleesd bot en 150 gram orgaan. Ze bleef hier prima op gewicht en minder problemen met ontlasten.
Mijn jongste hond met 9 weken direct op lotgering gezet. 3 x daags 450 gram volgens mij. Maar met opbouw snel op barf gezet. met 6 maanden 2x 500 gram en met 12 maanden 1x 750 gram. Nu sinds 1 maand 500 gram lotgering en 1 kippenpoot, of 250 gram bevleesd geit.
Mijn honden krijgen nu 1 keer daags eten.
Ik begrijp dat de ene hond sneller uitzwaard is dan de andere. Mijn hond hoeft niet zonodig zwaarder te worden, maar ik wil zeker weten dat ze genoeg krijgt. Ik voel van beiden hun ribben, maar je ziet ze niet. Mijn defenitie tussen rank en mager is tussen slank en mager,  waarvan mijn oudste hond als slank mag worden gexien. De oudste hond nu 2,5 jaar is 28 kg, de jongste nu 1.5vjaar is 22 kg. beiden teven van een hoogte van 58cm.
Door Irta
Als je je hond zelf aan de dunne kant vindt, gewoon meer voeren. De ene hond heeft nu eenmaal meer voer nodig dan de ander om op een goed gewicht te blijven. Zelf voer ik idd op het oog. Dushi heeft snel de neiging om te dik te worden (gecastreerd), dus daar smokkel ik soms wat van het eten af. Tadej moet juist weer eten als een bootwerker, dus die krijgt vaak extra. Al met al eet Tadej (28 kg) duidelijk meer dan Dush (34 kg)...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door