Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Papalou schreef: Sap smaakt prima, maar ik merk dat ik het schoonmaken van de zeef echt een ellende vind...daarbij begin ik ook te twijfelen aan wat nou gezonder is voor MEZELF...ja, voor de hond gooi ik toch alles bij elkaar....

maar voor mezelf sapjes zonder vezel...ik weet het niet..misschiend dat een blender en smoothies toch beter zijn met al die vezels...

Maarja, volgens mij kun je in de meeste blenders dan weer geen wortel/biet/bladgroenten doen..

Ik heb mijn blender al een jaar of 8 en daar gaat alles doorheen hoor
Ik begin altijd met witlof of courgette , dat is zacht . Dan bv wortel of biet er bovenop
En zo giert ie er doorheen , de wat hardere groentes wel even klein snijden , of even een paar minuten laten koken
Net toch even een groentemixje gemaakt in de slowjuicer, en oh wat ging dat makkelijk...in een half uurtje klaar....ontdekt hoe ik m makkelijker schoon krijg door er even water doorheen te laten lopen...Dacht echt: wat ben ik eigenlijk weer aan het miepen....die groente heb ik in no time klein, en schoonmaken viel ook wel mee...

voor mezelf echter wel tzt een vervangende blender, want elke dag een sapje maken en schoonmaken vind ik dan wel weer teveel van het goede, en ik mis de vezels een beetje...maar af en toe een sapje is wel lekker, dus voortaan met de groentemix maar direct 2 liter sap voor mezelf maken en in porties invriezen...

Barfplaats wordt gesponsord door