Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
Wat fijn zo'n poeples.. hihi...  ik kan er op het internet weinig over terug vinden.  Wel dat het goed verteerd moet zijn, maar niet hoe dat er dan uit ziet.

Bij een lange wandeling poept Tijn meestal 3 keer. De eerste keer is vaak krijtpoep. Soms valt het tijdens het poepen al uit elkaar in korrels. De tweede keer poepen is een gewone smeuïge drol. En de diarree is vooral na flink rennen. Dat stimuleert de darmen natuurlijk ook flink. Dit had hij trouwens met brok ook. Ik vraag me ook af of dat met nog niet goed verteren te maken heeft.

Qua kleur poept hij de regenboog: donker bruin tegen zwart aan, bruin en licht beige. Soms ook in 1 drol. Is dat wel of niet goed?
Door Lizzy
Klinkt mij niet abnormaal eigenlijk. Hoe verdeel je zijn maaltijden? Je voert er nu 2 per dag, toch?
Door Rebekka
ja Lizzy, 2 maaltijden: ergens in de ochtend en ergens in de avond. Ik probeer niet echt vaste tijden aan te houden. Heb ergens gelezen dat dat weer beter is, maar het is verbazingwekkend hoe snel ik in een structuur val, hahaha :D

Maar denk jij dat ik dan niet minder bot moet gaan geven, zoals ik elders eerder als advies had gekregen? Ik ben van 50 naar 45 procent gegaan. (althans, vanaf volgende week, dan ga ik weer portioneren)
Door Lizzy
45% lijkt me prima.

Geef je 1 maaltijd met vleesbot en 1 maaltijd met spier/orgaanvlees? Of hoe verdeel je het over de 2 maaltijden?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door