Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pearlsofpassion
Allemaal bedankt voor de antwoorden!
Das weeral leuk om te weten en dan maak ik me zeker geen zorgen.

Hier krijgen ze trouwens zelden ei hoor, maar wel 2  kuikentjes per week.  ;)
Door Irta
Lothlórien schreef: Gut, ik geef maar 1 ei per hond ongeveer per week.... is dat dan te weinig? (Kleine hondjes, 10 en 5 kilo, eten samen 300 gram per dag.)
Nou, ik denk niet dat je dat op die manier moet zien ;) Eieren kunnen een hele goede aanvulling vh menu zijn, maar het is niet gezegd dat een menu met maar 1 ei of zelfs zonder niet goed is. 

Onze honden eten bovendien best veel (zitten toch zeker wel op zo'n 1300 gram/dag voor honden van rond de 30 kg), en die van Esther eten denk ik ook relatief veel (want erg actief volgens mij). Dus dat is dan denk ik toch ook weer anders dan honden van 10 en 5 kg die samen 300 gram/dag eten.

En daarnaast is het blijkbaar ook nog per hond erg verschillend hoeveel hij/zij verdragen kan ;) Als ze er nou heel gek op zijn zou je (als je dat wilt natuurlijk) best kunnen proberen hoe het gaat als je er bv 2/week geeft maar noodzakelijk lijkt het me zeker niet en of het voor jouw honden beter zou zijn is ook niet gezegd (maar dat zou je dan dus moeten merken).
Door Lothlórien
Irta schreef: Als ze er nou heel gek op zijn zou je (als je dat wilt natuurlijk) best kunnen proberen hoe het gaat als je er bv 2/week geeft maar noodzakelijk lijkt het me zeker niet en of het voor jouw honden beter zou zijn is ook niet gezegd (maar dat zou je dan dus moeten merken).
Soms hebben ze er eentje extra.... als ik eieren raap (wij hebben namelijk zelf kippen) en er valt er eentje onderweg, roep ik de doggies meteen ;)
Ach, ze zijn levendig, prima vacht, ontlasting gaat goed, dan laat ik het mooi zo. Bedankt!
Door Esther Q
Nee joh, 1 ei per week is niet te weinig hoor! Wij gaven zoveel eieren omdat het voor 35 honden nu eenmaal moeilijk is om een uitgebreid gevarieerd menu bij elkaar te verzamelen. Een heel groot aandeel eieren is dan ook niet iets dat ik direct aanraad. Gewoon af en toe een eitje erbij is prima!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door