Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Voor de groentenmix voor de honden heb ik de Championjuicer, geen blender. Maar voor mezelf maak ik nogal eens wat dingen. En ik gooi de yoghurt helemaal onderin, gooi daar bijv. het fruit (en daar zit ook hard fruit bij, zelfs bevroren fruit) op en daar gooi ik weer wat vocht op (in mijn geval vaak sinaasappelsap maar water is ook prima) en dan zet ik 'm aan en dat gaat prima. Ik heb een Philips.
Door Kaela
Als hij hier niet goed pakt, dan stop ik de blenden en stamp ik de groente wat aan. Gewoon met een houten spatel een beetje roeren en duwen en dan opnieuw proberen. Soms duurt het even, maar meestal is het dan zomaar klaar. Als de onderste groenten eenmaal gepakt worden, dan gaat het goed. En inderdaad genoeg vocht toevoegen, ik zet de mesjes ook altijd onder water.

Ik heb een kenwood keukenmachine en blender van iets van 80 euro. Als jij er al zoveel versleten hebt voor die prijzen, dan doe je iets niet goed vrees is. Want voor die prijs mogen ze wel fatsoenlijk blenderen ja.
Door Hanny
11kilo met een niet goed werkende blender lijkt me gewoon een drama.
Ik heb een voordelige blender en die gebruik ik alleen in de vakantie voor "soep" voor de honden.
Voor mezelf maak ik van bladgroenten en wat fruit bijna dagelijks een drinkbaar sap, dat gaat goed, veel water en dan blenderen.
Voor 11 kilo lijkt me dat drie maal niets.
Wij gebruiken een doodgewone keukenmachine, die hakt alles wel aardig fijn. Beetje bladgroenten en knolgewas tegelijk, dat gaat goed.
Kiepen alles in een afwasbak, mengen het en vriezen het in twee daagse porties in. Na het ontdooien, alvast in een passende beker, gaat er een eitje bij, soms wat knoflook, of zeewier en dan even de staafmixer er door en het is echt goed en fijn. Als het te nat is, dan doe ik er wat havermout door, daar zal wel een boel tegen zijn, maar het bevalt hier goed.
Wij werken dus met goedkoop materiaal en dat gaat al jaren goed genoeg.
Voor die hoeveelheid, die jij gaat maken is een duurder apparaat misschien handiger, maar op onze wat goedkopere manier gaat het ook goed.

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door