Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

RonnyH schreef:
Ik ga vanavond nog een mailtje sturen! Helaas zit ze wel erg ver weg voor me...
Ik woon bijna in Limburg en ik rij gerust naar Tannetje. Ze weet wat ze doet en kan je ook op langere termijn goed helpen.
Ik zou nog niet zo snel uitgaan van iets anders dan voedselallergie. Zeker de eerste tijd kan het echt zomaar zijn dat de klachten eerst erger worden. Een eerste diersoort zou ik zeker acht weken geven, en dan toch nog echt liever barf dan kvv. De ontlasting kan je beter krijgen met spiervlees, ook van konijn.
Pas op met voeren van extra orgaan. In kvv is het percentage orgaan vaak al hoog en dan wil je niet ook nog orgaan bijvoeren.
Helaas nog steeds geen verbetering bij Mila..
Ik heb de laatste 2 weken ook alleen barf gegeven maar de jeuk blijft heel constant..

Ik wil nu eigenlijk voordat ik naar de da gaan voor een allergietest zelf beginnen met puur drainage en daarna puur pollen of puur huid..  En voor de verkleuringen op haar huid en de geïrriteerde plekken op pootjes een honingzalf van vetramil!

Iemand hier ervaringen mee? Of meningen over? Ik lees veel goede dingen hierover op internet..
RonnyH schreef: Helaas nog steeds geen verbetering bij Mila..
Ik heb de laatste 2 weken ook alleen barf gegeven maar de jeuk blijft heel constant..

Ik wil nu eigenlijk voordat ik naar de da gaan voor een allergietest zelf beginnen met puur drainage en daarna puur pollen of puur huid..  En voor de verkleuringen op haar huid en de geïrriteerde plekken op pootjes een honingzalf van vetramil!

Iemand hier ervaringen mee? Of meningen over? Ik lees veel goede dingen hierover op internet..
Puur drainage zou ik niet doen. Er zijn veel betere middelen maar ik zou toch echt eerst even overleggen met een holistisch dierenarts.
Puur pollen, daarvoor ben je te laat in het seizoen vrees ik.

Ik kreeg een hele interessante link van Lizzy http://www.sfgate.com/pets/yourwholepet ... 805848.php
Ik zou hem eerst eens lekker wassen met een goede shampoo. Desnoods eens een weekje om de dag.
Als je naar een reguliere da gaat besluit dan voor je gaat wat je wel en niet wil. In mijn ogen staan ze veel te snel klaar met prednison. Dat is zo vreselijk slecht voor het imuumsysteem dat je dat niet moet willen geven tenzij je hond anders écht geen leven heeft. Hetzelfde met corticosteroïden, daar zijn ze ook behoorlijk scheutig mee en ik zeg: niet doen als je alle andere opties nog niet hebt geprobeerd.
Laatst gewijzigd door Hope op vr 05 sep 2014, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi

Ik kreeg een goede tip over de dierenartsten van Back to Balance. Zij zijn aangesloten bij "oervoer", en vormen een verband met meerdere diciplines bij elkaar, 12 verschillende da en therapeuten. Wat zij onder meer doen is een dier doormeten mbv bioresonantie dmv een speekseltest. Dit kan dus op afstand.

Zij kijken naar de hele hond, moet ook een uitgebreide vragenlijst invullen, en dan checken ze waar hond wel en niet goed tegenkan, maar kijken ook naar hoe het staat met de organen van de hond etc etc.

ik heb hen geraadpleegd op een tip van een vriend die bij oervoer werkt, en heb nu een speekselmonster opgestuurd. Kosten zijn iets van 70 euro volgens mij

misschien is dat iets voor jou?
pearlsofpassion schreef: Moet je niet 6 weken volhouden in het begin?
En na twee weken mogen er geen plekken en korsten bij komen, maar de jeuk kan nog wel even aanhouden?
Klopt.
Hope zag er beter uit na drie weken. Meer glans, zijn plekken genazen en hij kwam aan, maar de jeuk was pas weg op week 6.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door