Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Nee, ligt niet aan jou. Dat was mijn denkfout.

Ik heb zelf de vetfractie maar even uitgerekend van een versvlees merk en een brokkenmerk. Kom ik uit op een vetfractie van 6,38% voor dit versvlees (dat 15% vet bevat) en een vetfractie van 3,28% voor dit brokkenmerk (dat ook 15% vet bevat).

Komt er dus op neer dat versvlees 2 keer zoveel vet bevat als brokken.

Dat is ook niet zo onlogisch, als ik er over na denk (en dit had ik al een keer allmaal neergezet maar door de problemen die we met Barfplaats gehad hebben is dit antwoord van mijn verdwenen).

Deze brokken bevatten namelijk 45% koolhydraat en dit versvleesmerk bevat 6,1% koolhydraat.

Dus tja, om de eiwitfractie binnen de perken te houden moet voer dus of koolhydraat of vet bevatten om aan de juiste hoeveelheid energie te komen. Kiezen brokken dus voor veel koolhydraat en weinig vet (vet wordt ook heel snel ranzig dus brokken met veel vet moet je stijf zetten van de chemische anti oxydanten wil je het goed kunnen bewaren. Je brok wordt ook prut ipv een brok), zo kiest versvlees voor weinig koolhydraten en meer vet.

Barfplaats wordt gesponsord door