Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pike
nova schreef: In een ver en grijs verleden, toen ik nog  naar school ging, hadden we het in de biologie les over bloempjes en bijtjes. Wij hadden het niet over geitjes van 3 weken die vervolgens  als barfhap  eindigden, omdat ze  niet de juiste onderdelen bezaten  ;D ;D
daar had juf zelf nog nooit van gehoord :biggrin2:
nova schreef: Ik heb vanmorgen nog eens heel kritiesch gekeken  naar de geiten poten, maar ik had het toch echt wel goed met mijn 'polsen  en 'enkels'.  ;) knien en  ellebogen zitten duidelijke hoger

Toch meer geleerd dan over bloemetjes en bijtjes,  ondanks  de afwezigheid van geiten anatomie in de biologieles. :biggrin2:
Ik heb afgelopen zondag ook geitjes gezien met de hele pootjes inclusief hoefjes er nog aan. Je hoeft daar niet bepaald kritisch voor te kijken, bassetjes zijn er volgens mij niet onder de geiten  ;D
Door Arkay
anneliesdj schreef: Baruch ging er gister ook helemaal los op, van mij mochten de botjes wel wat harder zijn  ::)
Hoelang doet baruch erover?  Arkay 10 min.
Door sphynxlover
Ik heb vorige keer alles voor de katten gemalen zonder problemen. :)
Ik heb dan geen kenwood maar een Jupiter.
En Valerie heeft er een stuk of 15 zonder problemen gemalen hoorde ik.
Hoefjes????? Ik heb zoveel geitjes gezien maar geen hoefjes.
Zaten bij sommigen de hoefjes eraan?
Door Mowgli
sphynxlover schreef: Ik heb vorige keer alles voor de katten gemalen zonder problemen. :)
Even OT: Kun jij ook een hele eend met de Jupiter malen? Ik heb namelijk ook een Jupiter om voor mijn kater te malen en kan bij de gevogelte poelier hier in Berlijn een hele wilde eend kopen...
Door anneliesdj
nova schreef: Ik heb vanmorgen nog eens heel kritiesch gekeken  naar de geiten poten, maar ik had het toch echt wel goed met mijn 'polsen  en 'enkels'.  ;) knien en  ellebogen zitten duidelijke hoger
O das intressant, de geitjes die ik hier heb missen toch echt de onderbeentjes.
Er horen 4 gewrichten in een pootje; schouder, knie, kogel en koot ;)
Een kniegewrichtje doormidden lijkt wel op een hoefje, voor wie niet zo vaak hoefjes ziet wellicht door elkaar te halen.
Laatst gewijzigd door anneliesdj op di 19 mar 2013, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nova
anneliesdj schreef: O das intressant, de geitjes die ik hier heb missen toch echt de onderbeentjes.
Er horen 4 gewrichten in een pootje; schouder, knie, kogel en koot ;)
Een kniegewrichtje doormidden lijkt wel op een hoefje, voor wie niet zo vaak hoefjes ziet wellicht door elkaar te halen.
dat  kan hoor, in het andere topic schrijft iemand dat ze extra poten  heeft gekregen, er zat wat verstrengeld door de  touwtjes  en is vervolgens gescheurd toen het  van de stapel werd getrokken  :)
Door nova
sphynxlover schreef: Ik heb vorige keer alles voor de katten gemalen zonder problemen. :)
dat is wrs de verklaring.  ;)

Ik  doe  nu wel nog de borstkastjes door de kenwood,  dat gaat wel goed.

hoefjes heb ik ook niet gezien
Door sphynxlover
Mowgli schreef: Even OT: Kun jij ook een hele eend met de Jupiter malen? Ik heb namelijk ook een Jupiter om voor mijn kater te malen en kan bij de gevogelte poelier hier in Berlijn een hele wilde eend kopen...
ik heb er nog geen hele eend ingestopt. (past niet door het gaatje) aah flauw...
Maar eigenlijk alle onderdelen van de eend wel.het enige wanneer de machine vastslaat is bij lamstaarten. En dat is niet door de hardheid, maar door de stevige vel.
Ik heb wel héél grof gemalen. Ik ben nog niets tegen gekomen wat hij niet trekt. je hebt het denk ik ook wel gauw door of het lukt, want de machine stopt dan gewoon.
Ik weet natuurlijk niet of je dezelfde machine dan ik heb, maar deze is nu ca 1 1/2 jaar oud
Laatst gewijzigd door sphynxlover op di 19 mar 2013, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mowgli
sphynxlover schreef: ik heb er nog geen hele eend ingestopt. (past niet door het gaatje) aah flauw...
Maar eigenlijk alle onderdelen van de eend wel.het enige wanneer de machine vastslaat is bij lamstaarten. En dat is niet door de hardheid, maar door de stevige vel.
Ik heb wel héél grof gemalen. Ik ben nog niets tegen gekomen wat hij niet trekt. je hebt het denk ik ook wel gauw door of het lukt, want de machine stopt dan gewoon.
Ik weet natuurlijk niet of je dezelfde machine dan ik heb, maar deze is nu ca 1 1/2 jaar oud
Het is wel flauw dat het gaatje zo klein is ;)
Ik maal ook heel grof, ik heb bij vuur en rook een 16mm schijf besteld als voorsnijder, maar eigenlijk vind ik 16 mm een hele mooie maat, dan moet er tenminste nog gekauwd worden.
Ik heb afgelopen zomer de Jupiter 885 tweedehands voor 200 Euro bij Ebay afgeschoten. Hoe oud deze is weet ik niet, maar dat is volgens mij ook degene die bij Vuur en Rook verkocht wordt.
Goed te weten dat jij alle onderdelen van een eend hebt kunnen malen, dan kan ik dat dus ook eens proberen. Moet alleen nog even een goed hakbijltje scoren om die eend in kleine stukjes te slachten...
Door sphynxlover
Mowgli schreef: Het is wel flauw dat het gaatje zo klein is ;)
Ik maal ook heel grof, ik heb bij vuur en rook een 16mm schijf besteld als voorsnijder, maar eigenlijk vind ik 16 mm een hele mooie maat, dan moet er tenminste nog gekauwd worden.
Ik heb afgelopen zomer de Jupiter 885 tweedehands voor 200 Euro bij Ebay afgeschoten. Hoe oud deze is weet ik niet, maar dat is volgens mij ook degene die bij Vuur en Rook verkocht wordt.
Goed te weten dat jij alle onderdelen van een eend hebt kunnen malen, dan kan ik dat dus ook eens proberen. Moet alleen nog even een goed hakbijltje scoren om die eend in kleine stukjes te slachten...
Ik heb zo al twee hakbijltjes kapot gehakt. Allemaal stukjes eruit. Maar de molen verwerkt het goed. Ik heb ook de 16 gaats. Deze krijgen de katten ook. Alleen als ik dus kittens heb wordt het nog een keer en dan heel fijn gemalen.
Je hebt deze dan voor een goede prijs, ik was met mesjes en schijfjes ruim 400 euro kwijt!
Maar ben wel heel erg tevreden. Alles wat kapot gaat, kan bijbesteld worden.
Door leni
hier zijn de geitjes met de takkenschaar van de lidl doormidden geknipt.En in stukjes door de oude electrische bosch vleesmolen gedaan ;)
Door nova
leni schreef: hier zijn de geitjes met de takkenschaar van de lidl doormidden geknipt.En in stukjes door de oude electrische bosch vleesmolen gedaan ;)
en de heup- knie- en schoudergewrichten dan?
Kon jouw machientje dat ook aan? Wat is het motorvermogen van jouw app. Of heb je zo een  maalmonster als Bob, bekend onder de naam Johanna25
Door leni
doordat de bek van de takkenschaar breed is,vermorzeld die de gewrichten  ;)
Mijn vleesmolen is maar 400 watt ;) Ding is uit de jaren 60 :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door