sphynxlover schreef:
ik heb er nog geen hele eend ingestopt. (past niet door het gaatje) aah flauw...
Maar eigenlijk alle onderdelen van de eend wel.het enige wanneer de machine vastslaat is bij lamstaarten. En dat is niet door de hardheid, maar door de stevige vel.
Ik heb wel héél grof gemalen. Ik ben nog niets tegen gekomen wat hij niet trekt. je hebt het denk ik ook wel gauw door of het lukt, want de machine stopt dan gewoon.
Ik weet natuurlijk niet of je dezelfde machine dan ik heb, maar deze is nu ca 1 1/2 jaar oud
Het is wel flauw dat het gaatje zo klein is

Ik maal ook heel grof, ik heb bij vuur en rook een 16mm schijf besteld als voorsnijder, maar eigenlijk vind ik 16 mm een hele mooie maat, dan moet er tenminste nog gekauwd worden.
Ik heb afgelopen zomer de Jupiter 885 tweedehands voor 200 Euro bij Ebay afgeschoten. Hoe oud deze is weet ik niet, maar dat is volgens mij ook degene die bij Vuur en Rook verkocht wordt.
Goed te weten dat jij alle onderdelen van een eend hebt kunnen malen, dan kan ik dat dus ook eens proberen. Moet alleen nog even een goed hakbijltje scoren om die eend in kleine stukjes te slachten...