Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Thessa
Na zelf een poosje de zuurtegraad van Dozer z'n plas in de gaten te hebben gehouden, heb ik vandaag een plasje afgegeven bij de DA.
En z'n plasje zag er super goed uit!!!!!! Geen kristalletjes meer te zien. Ben zo blij dat het werkt en ik niet alles voor niets sta te maken haha.
Iedereen super bedankt voor het meedenken!!!!
Door Lizzy
Thessa schreef: Hij poept alleen ontzettend moeilijk  :(
Als iemand daar nog wat op weet is het perfect?
Hoeveel procent vleesbot geef je? En hoeveel % vlees en hoeveel % bot bevat je gemiddelde vleesbot?
Door Thessa
Lizzy schreef: Hoeveel procent vleesbot geef je? En hoeveel % vlees en hoeveel % bot bevat je gemiddelde vleesbot?
Hey Lizzy,

Sorry voor de late reactie.
Ik heb het schema aangehouden wat je me hebt gegeven. Dus ik maal bijvoorbeeld het konijn of kip of lam en dat weeg ik dan af als vleesbot.
En spiervlees weeg ik los af, bijvoorbeeld paardensnijsels of kalkoenfilet.
Hoeveel procent vlees dan aan mn vleesbot zit weet ik niet? Ik probeer wel altijd als ik het bestel dan de zwaarder bevleesd te nemen.
Moet ik de verhoudingen aanpassen?

Groetjes Thessa
Door Lizzy
Je voert deze percentages?

30% vleesbotten, 20% groentemix (Geen peulvruchten! Wel lekker veel bladgroentes. Ook geen prei en ui), 5% hart, lever, nier, 10% pens, 5% dingen als zuivel en eitjes (geen graan, geen pasta, geen rijst), 30% spiervlees. 

Mmm.... Dat mag op zich geen reden zijn voor harde/moeilijke ontlasting. Vleesbot percentage is dus al laag, groenten percentage is dus al hoog.... Veel minder vleesbot en meer groenten dat dit zou ik niet gaan voeren. Je zou Psyllium Husk kunnen proberen. Of een scheutje olijfolie extra vergine door het eten, want op zich krijgt ze met 20% groenten ook voldoende vezel binnen.

Vreemd! Ik ging eerst voor een scheutje extra vergine olijfolie.
Door Thessa
Lizzy schreef: Je voert deze percentages?

30% vleesbotten, 20% groentemix (Geen peulvruchten! Wel lekker veel bladgroentes. Ook geen prei en ui), 5% hart, lever, nier, 10% pens, 5% dingen als zuivel en eitjes (geen graan, geen pasta, geen rijst), 30% spiervlees. 

Mmm.... Dat mag op zich geen reden zijn voor harde/moeilijke ontlasting. Vleesbot percentage is dus al laag, groenten percentage is dus al hoog.... Veel minder vleesbot en meer groenten dat dit zou ik niet gaan voeren. Je zou Psyllium Husk kunnen proberen. Of een scheutje olijfolie extra vergine door het eten, want op zich krijgt ze met 20% groenten ook voldoende vezel binnen.

Vreemd! Ik ging eerst voor een scheutje extra vergine olijfolie.
Het eten zwemt in de olijfolie en zelfs dat werkt maar minimaal.
Psyllium Husk doen dan? Geen idee wat het is, ga eens even googlen.

Bedankt weer voor het mee denken!
Door Lizzy
Thessa schreef: Het eten zwemt in de olijfolie en zelfs dat werkt maar minimaal.
Psyllium Husk doen dan? Geen idee wat het is, ga eens even googlen.

Bedankt weer voor het mee denken!
Ja, ik zou dan de Psyllium Husk proberen. En ook 5% minder vleesbot maar....
Door Thessa
Lizzy schreef: Ja, ik zou dan de Psyllium Husk proberen. En ook 5% minder vleesbot maar....
Dat is niet goed? En dat vleesbot dan vervangen door spiervlees?
Super super super super super super bedankt voor je hulp!!!
M'n eigen dierenarts heeft er geen kaas van gegeten en wilt me die dure hillszooi aansmeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door