Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2585587
Ik voer hier om en nabij de 2 kg per dag en kom met mijn 400L kist over het algemeen wel prima uit tegenwoordig. In het begin niet, maar je moet ook even handig worden in het inschatten van de ruimte. 500L had ik achteraf gezien ook niet erg gevonden, aan de andere kant ligt het vlees er voor mijn gevoel nu al lang genoeg in. Als ik bijv. 20 kg spiervlees van 1 diersoort bestel doe ik daar 3-4 maanden mee en dan vind ik het ook wel weer leuk als ik iets nieuws kan bestellen  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#2585595
Mijn 3 fauvjes hebben 2 kasten met 7 laden en een kist (inhoud weet ik niet zo 1-2-3) ter beschikking.
De kist is voor het vleesbot, 1 kast is voor spiervlees en zalm en de andere kast voor orgaan.
Eigenlijk is er altijd te weinig ruimte. Soms ligt er nog wat in de mensenvriezer. Zou ik er nog een bij nemen dan had ik nog steeds te weinig ruimte  ::)
Dus als je iets wil gaan kopen, koop dan zo groot mogelijk  :biggrin2:
Door lachnat
#2585804
Zou ook voor de grootste gaan ::)

Ik heb nu een kist van 495 liter en een kast van 268 liter staan, de kast was een koopje die ik niet kon laten staan ::)
Ik heb alleen een hond met meerdere allergien die voornamelijk wild eet dus ik heb de ruimte wel nodig om haar in de zomer alsnog genoeg diersoorten te kunnen voeren.  Ohja de hond eet 750 gram per dag en de 2 katten eten samen 300 gram per dag.
Het is wel de bedoeling dat de kist tijdens het wildseizoen uit gaat 8)
anneliesdj schreef: Als ik het zo hoor moet ik maar gewoon voor een grote gaan idd.
Ik had een kast met lade's van 150 liter gezien voor heel weinig, hier in de buurt.
Maar dat is dan toch te klein.

Voor Baruch heb ik al zeker 1500 gram per dag nodig en voor de logeerhond 500-600 gram.
Dus dat is al 2 kilo per dag, dan zou ik met een bak van 150 liter hooguit 3 maanden doen?
Lijkt me niet handig.
150 liter / 3 = 50 kilo / 2 kilo per dag = maar 25 dagen
Je kan namelijk nooit 150 kilo kwijt in een vriezer van 150 liter  ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2585821
Ik heb officieel 250L voor 3 katten alleen.
Maar de oude kast staat meestal ook nog te draaien of ik prop nog een deel in de eigen vriezer.  Eigenlijk is die dus nog te klein...  :-[
Ik wist ook dat vriezertekort altijd heerst bij barfers dus heb ik zorgvuldig uitgerekend hoeveel ik nodig dacht te hebben (er kan bij mij meer dan een half jaar vlees in...  ::)) en nog merk ik dat ik tegen  de ruimte oploop... Maar dat is ook wel omdat ik graag meebestel met voordelige lijntjes en het bot dan vaak per 10kg en de spier per 5kg gaat...  Als je dan (zoals ik  ::)) ook nog eens heel veel wil variëren, heb je een probleem...

Ik zou ook graag een klein vriezertje bij hebben dat ik dan uit kan zetten als ik het niet nodig heb.  Zo'n liter of 50 of 100...

Dus reken uit wat je graag kwijt zou willen kunnen (3 maand, 6 maand enz...) en doe er dan nog maar een goede schep bovenop.
Houdt er ook rekening mee dat het wildseizoen maar enkel in het najaar is, dus als je het hele jaar door wat wild wil voeren, je beter wat meer plaats hebt om het op te slaan.  Dat is hier toch het excuus dat ik nu ruimte tekort heb.  ;D
Door Cindy de Wolf
#2585911
Tsja zoals mijn voorgangers al zeggen; hoe groter hoe beter en ideaal is een grote kist en een grote kast.
Zelf heb ik 4 kisten wisselend in grote van 200-600liter die zijn met name voor voorraad en vleesbot en 3 kasten hierin ligt alles per portie zodat ik alles kan pakken zonder te graven en slechts af en toe moet verpakken als iets op is en dus iets uit de kisten moet vissen. Hier eten er 6 honden van en 2 katten.
Door Roosj
#2585955
Ik ben nu nog aan de kvv en heb een vrieskist van 240 liter. Daarnaast heb ik nog een 3 laden vriezer (vrij grote laden) die voor ons is, maar de grootste la word zo veel mogelijk leeg gehouden voor het geval mijn bestelling te groot is ;)

Tot nu toe red ik het makkelijk om voor 2 honden (36 en 26 kilo) en 1 poes voor 10 weken kvv in 1x te kopen. Maar nu ik voor de hond van 26 kilo en de poes aan het rondkijken ben naar barf artikelen, merk ik dat het wel passsen en meten gaat worden.
Door BAC
#2585959
Ik vind dat sommigen wel erg veel vriezerruimte nodig hebben hoor :o

Ik heb 210 lieter, voor een kat en een grote hond van 45 kilo, waar ik voor ruim 10 weken barf en kvv in kwijt kan, met gemak. moet verklappen dat ik ook niet 'verslaafd' ben aan de koopjes hier op barfplaats, doe nergens aan mee bestel gewoon eens in de 10 weken bij degomeat ;)
Door Roosj
#2585962
Senta schreef: Ik vind dat sommigen wel erg veel vriezerruimte nodig hebben hoor :o

Ik heb 210 lieter, voor een kat en een grote hond van 45 kilo, waar ik voor ruim 10 weken barf en kvv in kwijt kan, met gemak. moet verklappen dat ik ook niet 'verslaafd' ben aan de koopjes hier op barfplaats, doe nergens aan mee bestel gewoon eens in de 10 weken bij degomeat ;)
Er zitten ook verkopers onder ons (ik niet) ;)
Door Roosj
#2585966
Xerox schreef: Ik voer hier om en nabij de 2 kg per dag en kom met mijn 400L kist over het algemeen wel prima uit tegenwoordig. In het begin niet, maar je moet ook even handig worden in het inschatten van de ruimte. 500L had ik achteraf gezien ook niet erg gevonden, aan de andere kant ligt het vlees er voor mijn gevoel nu al lang genoeg in. Als ik bijv. 20 kg spiervlees van 1 diersoort bestel doe ik daar 3-4 maanden mee en dan vind ik het ook wel weer leuk als ik iets nieuws kan bestellen  :D
Hoeveel kilo barfproducten kan jij dan kwijt in je 400L kist?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2585978
Inhoud van de kist gedeeld door 3 is een goede richtlijn voor barfproducten, als je het een beetje netjes verpakt. Dus zo'n 130kg barf moet je wel wegkrijgen in een 400L kist.
Voor kvv gedeeld door 2.

Ik krijg zo'n 85-90kg weg in mijn kist van 250L.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door