Moderator: Lizzy
Cupcake schreef: Geef je die dag alleen maar pens? Merk je dat niet terug in de ontlasting; schijterij??Nee, ze krijgt dan pens ipv spiervlees. 's ochtends krijgt ze dan 250 gram vleesbot en 's avonds 150 gram vleesbot en ongeveer 700 gram pens
pike schreef: Ik voer elke dag vleesbot, spiervlees, orgaan en groente in de zelfde verhoudingen. In die zin voer ik compleet.
Maar compleet wat betreft het orgaanvlees loopt over een week. De ene dag is het hart, andere dag lever, etc.
Ik vind dit voor mij de prettigste manier van voeren. En de honden poepen er netjes op zo.
Hope schreef: Ik voer per dag compleet.Ik voer ook compleet maar probeer wel voor langer dan een week vooruit de dagporties klaar te maken met hierin voldoende variatie. Reden voor ons is dat het zo gemakkelijker te voeren is voor mijn man... Hij weet uit welke bak hij een zakje moet pakken en dan kan het niet fout gaan.
Op vrijdagavond zet ik 7 plastic bakjes klaar. Die vul ik dan voor iedere dag met orgaan, spiervlees, vleesbot en groenten. Dat ligt al geportioneerd klaar, maar zo hoef ik 's avondspits nooit na te denken en gewoon 1 bakje in de koelkast te laten ontdooien. Ben ik niet thuis hoeven mijn ouders niet te vragen wat ze moeten voeren of ontdooien en krijgt hij door de week heen zo veel mogelijk afwisseling want ik stapel de bakjes op volgorde in de vriezer.
Sinds ik dit zo doe sta ik nooit meer te klunzen met bevroren vlees, krijgt hij alles wat hij krijgen moet en blijft de ontlasting het beste. Mijn hond is daar erg gevoelig op. Een dag geen orgaan betekend geen of moeilijke ontlasting.
Maar vooral het feit dat Hope gewoon goed te eten krijgt als ik er zelf niet ben vind ik erg fijn!
ien schreef: Ik voer ook compleet maar probeer wel voor langer dan een week vooruit de dagporties klaar te maken met hierin voldoende variatie. Reden voor ons is dat het zo gemakkelijker te voeren is voor mijn man... Hij weet uit welke bak hij een zakje moet pakken en dan kan het niet fout gaan.Ik haal er voor 4 weken uit om te portioneren en doe dit in kleine plastic zakjes. Die stop ik dan per soort bij elkaar in een grote plastic tas waar op staat wat er in zit.
Maar wat ik me wel even afvraag: je schrijft dat je alles al geportioneerd klaar hebt liggen als je dit voor een week in dagelijkse porties bij elkaar voegt. Maar hoe bewaar je die kleine porties dan? Ik zelf heb ook vaak van die kleine dagelijkse porties liggen die ik dan nog samen moet voegen tot een dagelijkse maaltijd maar ik zit dan altijd zo te klunzen met de zakjes.. Ik heb het dan in kleine zakjes ingevroren maar als ik het dan wil gaan samenvoegen krijg ik het niet altijd even gemakkelijk uit het zakje, ik wil het dan niet nog eens laten ontdooien dus dat is wel lastig.
Ik heb ook al eens gedacht of het misschien handiger is om in een soort van grote ijsblokvorm of muffinvorm de dagelijkse porties in te vriezen zo dat ik ze daarna als ze bevroren zijn als deelblokjes bij elkaar in een doos of zak kan doen. Scheelt bovendien een heleboel plastic zakjes
Hoe doe jij dit??
ien schreef: Ik voer ook compleet maar probeer wel voor langer dan een week vooruit de dagporties klaar te maken met hierin voldoende variatie. Reden voor ons is dat het zo gemakkelijker te voeren is voor mijn man... Hij weet uit welke bak hij een zakje moet pakken en dan kan het niet fout gaan.Ik doe dit zo. Ik weet dat je het aan mij niet gevraagd hebt, maar toch maar even reageren.
Maar wat ik me wel even afvraag: je schrijft dat je alles al geportioneerd klaar hebt liggen als je dit voor een week in dagelijkse porties bij elkaar voegt. Maar hoe bewaar je die kleine porties dan? Ik zelf heb ook vaak van die kleine dagelijkse porties liggen die ik dan nog samen moet voegen tot een dagelijkse maaltijd maar ik zit dan altijd zo te klunzen met de zakjes.. Ik heb het dan in kleine zakjes ingevroren maar als ik het dan wil gaan samenvoegen krijg ik het niet altijd even gemakkelijk uit het zakje, ik wil het dan niet nog eens laten ontdooien dus dat is wel lastig.
Ik heb ook al eens gedacht of het misschien handiger is om in een soort van grote ijsblokvorm of muffinvorm de dagelijkse porties in te vriezen zo dat ik ze daarna als ze bevroren zijn als deelblokjes bij elkaar in een doos of zak kan doen. Scheelt bovendien een heleboel plastic zakjes
Hoe doe jij dit??