Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lucie110
Aaah dat is vast een traktatie  :biggrin2:

Dan ga ik ze de volgende keer als ik er een paar krijg ze niet meer zo in de kliko gooien maar ook proberen het merg eruit te krijgen.
Door wolfdolf
Het merg :)
Ik laat het wel in de knook zitten, dan kunnen ze het eruit lekken.
zoals dit: Afbeelding

Ik zaag ze in kleinere stukken zodat hij gemakkelijk aan de merg kan.
Laatst gewijzigd door wolfdolf op za 26 jan 2013, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BAC
Beetje smalle onderkaak en hij zit vast. Je zal niet de eerste zijn die om die reden naar een DA moet
waarom geven jullei die harde botten toch, het is echt helemaal nergens goed voor :-\
Door Lucie110
Senta schreef: Beetje smalle onderkaak en hij zit vast. Je zal niet de eerste zijn die om die reden naar een DA moet
waarom geven jullei die harde botten toch, het is echt helemaal nergens goed voor :-\
Ik geef die harde botten niet aan mijn honden daarom ook mijn vraag of de knoken of het merg gegeven werd.
Als ze het merg lekker vinden kunnen ze dat gerust eens krijgen.
Een vriendin van me geeft ze wel gewoon want ze luistert niet naar me en die heeft inderdaad een keer zo'n merpijp van de onderkaak van haar hond kunnen laten halen bij de dierenarts  :-\

Omdat ik benieuwd was of merg ook een meerwaarde heeft heb ik er net wat over opgezocht en kwam tegen dat het rood gekleurde merg rijk is aan ijzer, fosfor en vitamine A en het rijk is aan onverzadigde vetzuren, dit werkt cholesterolverlagend. Het gele merg bestaat uit vetcellen en heeft dan in mijn ogen weinig zin om te geven.
Laatst gewijzigd door Lucie110 op za 26 jan 2013, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
wolfdolf schreef: Ik geef die botten eigenlijk al jaren :-\
Nog nooit een probleem mee gehad.
Resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Zo was het toch ongeveer.
Door BAC
Dat zijn geloof ik de woorden waar ik ook naar zocht, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Steek die maar in je zak.
Door Anne in Zweden
wolfdolf schreef: Ik geef die botten eigenlijk al jaren :-\
Nog nooit een probleem mee gehad.
Hoe luidt het motto van barfplaats ook alweer (inzake gerookte jumbobotten van de dierenspeciaalzaak): "Het gaat goed tot het fout gaat." :P
Door El budha
Anne in Duitsland schreef: Hoe luidt het motto van barfplaats ook alweer (inzake gerookte jumbobotten van de dierenspeciaalzaak): "Het gaat goed tot het fout gaat." :P
en dan gaat het goed fout
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door