Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Ik bestel niet in de juiste verhoudingen, dus kan ik het ook niet zo verpakken.
En achteraf nog eens gaan herverpakken is ook onzin.

Ik gebruik gewoon enkel herbruikbare zakken.  Dikke zipzakken.
De porties vries ik eerst los in op een plateau, maar kan vb ook in muffinvormen of in doosjes, en erna gaan ze los in een zipzak.  Geen aparte verpakkingen.  Zipzakjes moet je dan wel steeds mooi leegdrukken maar dat is het dan ook.

Het gaat hier wel op kleine porties (hoogstens 200gr) en ik verpak in 3l zakken.  Voor grotere porties zou je ook elk apart in 1l zakjes kunnen doen en deze herbruiken.  Boterhamzakjes telkens weg moeten gooien zou ik ook gek van worden.
wijkje schreef: Zo te lezen ben ik enorme vervuiler met aantal zakjes dat er hier doorheen gaat  :-[
Maar ik ga mijn structuur van voeren voorlopig toch nog maar niet omgooien.
Yep, hier nog zo één hoor.  :-[
Maar voor mij werkt het zo het beste en zolang ik nog geen andere handige manier heb, blijft het zo.
Stop ze wel afgespoeld bij het plastic afval, dat dan weer wel.
Ik verpak het liefst in dagporties. Maar omdat ik tegenwoordig steeds meer gebruik maak van de aanbiedingen hier op barfplaats, gaat dat niet altijd. Ik krijg niet alles tegelijkertijd binnen. Vroeger bestelde ik alles bij Lupa en dan kon ik het ook op die manier verpakken. Nu verpak ik het vaak per soort. Maak een bakje met het vlees wat ik wil voeren in een week en leg daar alles in. Dan kan ik in die week de combi's kiezen. Kost wat meer zakjes maar koop ze niet zo duur.
Over hoe verpakken zijn er al verschillende topics geweest, waaronder enkele van nadia als ik me niet vergis.
daar zaten wel handige tips bij.
Als ik vlees verpak zijn dat ineens grote hoeveelheden.
Nu, ik heb 4 honden dus per dag heb ik
+/-  3.6kg spiervlees nodig, dit zit dus in pakjes van 3kg en van 1kg.
+/-  1.25kg orgaan nodig, dit zit dus in pakjes van 1kg en 500gr.
Vleesbot is altijd goed bevleesd dus dat krijgen ze apart.
Dat is dan  ongeveer 5kg per dag, dit is verpakt in zakjes van 2 tot 3kg.

In de zakjes heb je dan verschillende kleuren:
Blauw: spiervlees - klein bot (kippennekken)
Roze: orgaan
Doorzichtig: groot bot (ribben, karkassen) en pens.

Ik gebruik de zakjes van IKEA(blauw en roze) - ALDI (de pedaalemmerzakjes) en LIDL (de doorschijnende diepvrieszakjes)
Verder maak ik een menu per bestelperiode.
Nu heb ik dus eentje gemaakt van 18 augustus naar 5 oktober (volgende vleesdag)
Zo kan ik zorgen dat ze voldoende afwisselling hebben :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door