Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ulla
Angelique schreef: Nee, nog nooit rare ervaringen mee gehad. Maar hé, jij als zo'n ervaren barfer weet toch wel dat je brokgevoerde honden met zozo binnenwerk beter geen botjes kunt geven. Dus geef og gooi die voetjes maar snel weg en geef ze voortaan een lekker veilig kauwsnackje van de lidl.
Hier kan ik helemaal in meegaan.
Brok gevoerde honden geef je granen snacks.
Door Staftime
Ze hebben verder op dezelfde dag zalmrug gekregen. De dag ervoor Smuldier, en de dag erna een mix van Degomeat.

Wat een onzin wordt hier weer gesuggereerd zeg, over brok en granen bla bla bla.
Ze vreten hier met gemak hele karkassen, nekken (ook kalkoen), kippenpoten, lamsribben, lamskop, kippenvoetjes enz enz, alles wordt altijd perfect verteerd.

Maar die loopvoetjes van eenden dus niet.
We hebben in de tuin nog een heleboel stukjes gevonden, bloed met stukjes heeeeeel scherp bot met de nagels er nog aan en zelfs stukken van de huid van de voetjes. Dus ja, het waren écht de voetjes die niet werden verteerd.

Straks krijgen ze trouwens lekkere konijnenkarkassen met wat Smuldier en een groentemixje.

Dat ze hier ook wel eens brok krijgen heeft hier totaal niets mee te maken, anders hadden ze vast wel vaker ergens last van denk je ook niet?
Het is niet zo dat ze dit tussen een paar bakken brok door hebben gekregen, integendeel!
Juist tussen de versdagen, omdat ik dat een stuk veiliger vind.
Ipv die achterlijke veroordelingen zou je ook eens eerst vragen kunnen stellen. Wat een kinderen hier af en toe.

Dus als iemand die loopvoetjes wil hebben, gratis af te halen.
Ik ben ervan genezen, ben me kapot geschrokken en hoef ze echt niet meer.
Laatst gewijzigd door Staftime op ma 06 aug 2012, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
Zet ze in vraag en aanbod. ::)

Je wisselt nogal van stemming en mening, een tijd geleden verkondig je geen rauw meer te geven je honden konden er niet tegen, en daarvoor was rauw helemaal heilig.

En wat is er mis met kinderen?

Overigens is brok en granen geen onzin maar puur de waarheid.

Als jij je honden ook brok voert moet je niet raar opkijken dat ze rauw niet altijd evengoed verteren, je maakt het maag/darmstelsel van je honden van de leg.
Door Staftime
Beetje jammer dat er dingen door elkaar worden gehaald.
Onze Romeo die inmiddels ingeslapen is, die kon ik geen rauw meer geven, hij werd er werkelijk doodziek van en had hele hevige krampen.
Dat geldt dan dus maar meteen voor al onze honden?????

En Julia heeft een tijdje geen rauw meer gekregen omdat ik op zoek was naar een alternatief aangezien zij van de Darf ineens heel ziek werd, waterpoep en niet zo'n beetje ook.

Inmiddels is rauw hier al lang weer de hoofdmoot, ook voor onze herplaatser Moos van 11 jaar.

Daarom zeg ik dat ik het een beetje jammer vind dat er niet eerst vragen worden gesteld, maar meteen veroordelend wordt gereageerd.
In een half jaar tijd kan er nogal wat veranderen nml.
Maar goed ik merk dat de laatste tijd wel vaker op dit forum (in verschillende topics van verschillende mensen).
Moet jij eens een hond hebben met een darmziekte waardoor hij ernstige pijnaanvallen krijgt, dan piep je wel anders hoor. Hij kón geen rauw meer eten, en toen ben ik voor hem gaan koken, en ineens verdroeg hij ook dat niet meer, en toen moest hij volledig op geweekte brok en toen dat ook niet meer ging hebben wij hem laten gaan.
Maar dat is natuurlijk allemaal niet van belang dat wij uit liefde voor onze honden handelen en het beste willen voor ze, nee... want het moet vérs zijn, en anders ben je helemaal fout bezig en krijg je op je lazer.
Laatst gewijzigd door Staftime op ma 06 aug 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lobbes2009
Er zijn wel degelijk mensen die nog gewoon vragen. Als je de topic nog een goed na leest.

Ik kan maar een ding zeggen

LEVEN EN LATEN LEVEN.

en dat geldt dan ook echt voor iedereen. Iedereen zal het beste doen voor zijn/haar hond(en) en sommige mensen zien dat dan weer iets anders, maar dat betekend niet dat je het fout doet. Honden die alleen brokken krijgen worden ook oud.

Ik vraag me alleen wel af of het wel zo goed is dat je brokken en vers door elkaar geeft, maar ook dat is jou keuze.

Tevens vraag ik me af hebben de honden geen problemen met gedroogde kippenlooppootjes dan? Volgens mij is dat toch bijna het zelfde zou het niet toevallig zijn dat er nu bloed bij zat? Ik weet het ook niet ik heb het niet gezein dus kan er ook geen oordeel over geven.

Maar als jij je er niet prettig bij voelt moet je de eendenlooppootjes gewoon weg doen. Zoals ze hier boven al geschreven hebben zet heb dan op de verzamelplaats daar is vast wel iemand die ze wilt hebben.
Door nikèdog2000
mogen het ook ganzenlooppoten zijn?
die krijgen ze bij mij gedroogd
ik knip altijd de nagels er af als ze gedroogd zijn
en ik geef ze nooit helemaal
ze krijgen bij mij het bovenste stuk als snack
en het voetje zelf knip ik in kleine stukjes om mee te nemen op de wandeling
nog nooit problemen gehad
Door mona
ik heb ook eendeloopvoetjes gedroogd als snack.
de oudste hond gaf de eerste keer dat ik ze gegeven had sávonds over en moet er wel bij zeggen dat er echt wel scherpe botjes uitkwamen die eruit zagen als die van de loopvoetjes.
de jongste heeft er absoluut geen problemen mee.
in tegendeel die is er gek op en je ziet er ook nooit iets van terug.

dus ik denk dat het echt per hond verschilt.
Door JolandaB
Mijn ouwetje die alleen maar gemalen barf ( sorry voor de woordkeuze maar hij krijgt hetzelfde voer alss mijn barf gevoerde honden alleen gemalen) krijgt omdat hij grotere stukken of stukjes slecht verteerd heeft totaal geen problemen met eendenvoetjes, ook niet als dat er 3 op een dag zijn :biggrin2:
Door Staftime
Weinig problemen dus als ik het zo lees.
Apart dat Julia er dan zo slecht op reageert, en dat ook Moos een beetje bloed bij zijn ontlasting had.

Maar Julia heeft wel vaker aparte reacties op voeding, want zo kan zij bijvoorbeeld ook absoluut niet tegen eierschaal, dat komt er bij haar binnen twee uur aan de achterkant weer uit!! Inclusief water diarree.

Kippenloopvoetjes (gedroogd) krijgt ze wel eens, ook van die gepofte. Nooit last mee..
Wat het dan precies waardoor zij dit niet kan verteren en het haar darmen verwond heeft.. daar kom ik waarschijnlijk niet achter.
Misschien kan zij de huid die op de poten zit wel niet hebben ofzo? Ze heeft erna meteen twee dagen diarre gehad (water dus)
Door Rusty2010
Hmmmm, ik geef Rusty regelmatig verse eendenloopvoetjes vooral bij de pens, heeft ie toch wat te knagen.
Nooit last gehad, in welke hoedanigheid dan ook.
Maar aan dit antwoord zal je wel niets aan hebben, als je 100,9% zeker weet dat het van die voetjes kwam.
Als ik het zo lees dan is een stuk van de darm toch geperforeerd.....of zo......vind het vreemd dat ze daarna geen last meer hebben van zo'n kapotte darm.
Door Staftime
Geperforeerd was het vast niet, anders was haar buik vol gelopen met ontlasting (moet er niet aan denken...)
Maar ze heeft er wel duidelijk een snijwond van opgelopen vlakbij de anus, dus in de endeldarm.
Dat geneest gelukkig wel vanzelf, daar ben ik dan wel weer erg blij mee.

Bedankt trouwens voor de uitleg van de huid op de pootjes, ik vermoed dan toch dat zij daar zo'n last van heeft gehad?
Ze heeft ook nog nooit eerder verse pootjes gegeten, voorheen alleen maar gedroogde of gepofte, en alleen van kip.
Door pike
pearlsofpassion schreef: De huid op vogelpoten zijn hoornige schubben. Keratine.   
Het is wel een stof die maar moeilijk verteerd (resistente molecule). Zit ook in vacht en nagels.
Aha vandaar dat ik gewoon de kippetenen met huid en al terug vindt in de ontlasting.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door